NMPRS Show Tubbergen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wintec

NMPRS Show Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 23:06

Wie doen er allemaal mee?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 05-07-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Kaisa

Re: NMPRS Keuring Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:54

Het is geen keuring in tubbergen maar een show, groot verschil ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:53

Wij doen op de show mee met onze twee hengstjes.

Een jaarling hengstje in de kwaliteit en beweging klasse.
En een twenter hengstje in de kwaliteit en beweging klasse.

Beide panterbonte appaloosa´s, en doen ook beide mee in de kleurenklasse :-).

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:58

Ik sla helaas nog even over, heb de paardjes niet op tijd klaar dit jaar.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:03

Wat jammer! Ik ben ook nog niet begonnen met echt trainen hoor... de show is toch ook meer voor de lol.
Daarbij kan je een jaarling en twenter ook niet echt trainen, maar ze zijn wel best mooi in conditie, al is de jaarling echt een jaarling en moet die nog flink worden bijgevoerd om wat meer spek te krijgen maar dan nog ziet hij er wel toonbaar uit ;).
De twenter kan best af en toe balkjes lopen. En beide trainen met stilstaan en netjes meelopen en draven gaat wel lukken in een maand tijd, het hoef ook echt niet perfect nog hoor... zijn jonge paardjes.

Waarom denk je dat je ze niet in conditie krijgt?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:06

Oh ja, dat is tijdens de Tubbergse Paardendagen.
Wat leuk! :) (wist nog niet eens dat de NMPRS er zou zijn met een show).

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:09

Ik ben toen speciaal begonnen met trainen om met de menrubrieken mee te kunnen doen op de show.

Helaas zit alles even tegen. Sulky is nog niet in orde en de marathonwagen zit ik nog steeds op mn achterbanden te wachten. Dus laat de show overgaan. Merriekeuring si tenslotte ook rond dezelfde tijd, daar gaan we wel heen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:10

O dat is wel erg jammer ja... wilde je niet met andere rubrieken meedoen dan?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:13

Ik ben niet zo goed in dat showen, haha.

Plus dat je de meeste rubrieken alleen met een paard mee mag doen die in de luxe klasse is.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:19

Ik ben ook niet goed in showen, dit zal de eerste keer worden, vorig jaar had ik iemand gevraagd om het te doen :-).

Je had ook nog over een hindernisbaan kunnen rennen met je paardje :P.

Ik ga voor makkelijk, de kleurenklasse hoef je niks voor te doen alleen maar rondjes te lopen 8-). De kwaliteit en beweging moet ik maar zien, dat wordt dus de eerste keer showen maar is echt maar voor de lol en om er zelf aan te wennen hoe dat showen is (en de paardjes natuurlijk ook).

Vorig jaar deed ik ook mee met de handelingsklasse, dat ging super goed, maar toen was mijn hengst nog niet zo hengst als nu dus dat gaat hem niet worden dit jaar :').

En vrijheidsklasse was nou niet bepaald een succes vorig jaar, hij sprong letterlijk de ring uit in de armen van de ringmeester en ik kreeg hem niet meer makkelijk te pakken toen de muziek stopte haha. Dus dat doen we maar met een braaf makkelijk paardje, een merrietje ofzo, volgend jaar, want de merries gaan dit jaar niet mee naar de show :D

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:26

Haha dat had ik dus ook, was gelijk de laatste keer liberty met hem. Tot twee keer toe sprong hij de ring uit, gewoon recht het publiek in zo van die gaan toch wel aan de kant.

Wie weet als de merrie en veulen het leuk doen op de merriekeuring ik volgend jaar ook wel eens een show rubriek mee pak naast het mennen. Weet het nog niet. Het mennen staat voor mij op nummer 1, dus binnenkort pakken we de trianing weer op en dan de hele winter door trainen zodat we klaar zijn voor voglend seizoen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:40

Leuk hoor :-).

Volgend jaar doen mijn merries ook mee :-). Nine zou wel een mooie plekje kunnen krijgen in de kleurenklasse bonte paarden, tenzei ze dan al helemaal wit is door het schimmel _O-

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:43

Ohhh en ze is juist zo mooi getekend!

Bonte veulen staat hier ook op de blijf lijst, alleen misschien dan wel als ruin.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:30

catalogus gister ontvangen, érg jammer van de lage animo voor de aangespannen klasses (wat nu dus ook 1 klasse is geworden)

LADPR

Re: NMPRS Show Tubbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:37

Dat is jammer zeg.

Hopen dat ze het volgend jaar dan toch nog alsnog weer aanbieden, dan ben ik in ieder geval wel van de partij met minimaal 1 aanspanning.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:43

Ja ik zag het ook, weinig in die klasse.

Maar de andere klasses zijn aardig vol toch!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:48

LADPR schreef:
Dat is jammer zeg.

Hopen dat ze het volgend jaar dan toch nog alsnog weer aanbieden, dan ben ik in ieder geval wel van de partij met minimaal 1 aanspanning.

en hopen dat het dan dichterbij is ;) (voor mij dan :P)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:50

Ik durf over de afstand van de shows nooit te klagen aangezien de keuring altijd al om de hoek is, hihi

wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 10:31

Het is al bijna. Wij hebben er zoveel zin in. Het is maar 10 minuten rijden voor ons. :(:) *D

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:36

Hebben jullie mazzel. ;)
Ik blijf slapen bij vrienden van me op een uurtje afstand. ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:56

Wintec met welke paardjes doen jullie mee dan *D

Voor ons is het deze keer ook 1,5 uur rijden.
Maar de keuring ook altijd maar een half uur dus dat is echt heerlijk!

gonzalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:46

wij gaan heen met janneke en gonzalis. is voor ons de eerste keer du het zal wel een 'afgang 'worden. maar ja als je maar lol hebt! over de afstand gesproken ; het is voor ons maar..... 3 uur rijden.nu rij ik voor mijn werk op de taxi dus ik ben gelukkig wel wat gewend.we doen met beide paardjes mee in de kwaliteit en bewegings klasse. iemand nog tips voor deze nieuwelingen?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:22

Tuurlijk wordt het geen afgang!! Het is toch ook een show vooral voor de lol *D.

Vorig jaar deed ik ook voor het eerst mee, en ging harstikke goed en was vooral erg leuk! En niet alles ging perfect, de vrijheidsklasse was nogal ehm, grappig om te zien :P.

De klasse kwaliteit en beweging lijkt me toch vergelijkbaar met hoe dat gaat op de keuring??

wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 11:38

Wij komen van stal landgoed erve op de bekker met:

Jelly Marmelade, Rebels Lizzie en haar veulen Lost for words en met Olivia van de Nijreeshoeve met het veulen Molly. De andere merrie met veulen heb ik helaas moeten afmelden. Ze staan nog steeds bij de hengst aan de andere kant van het land. Gisteren de veulens al geschoren, altijd leukoim te zien hoe anders ze er daarna uit zien. Hoop dat het allemaal gaat lukken ben namelijk zelf dan 34 weken zwanger ha ha. Maar als het zo dicht bij is kan ik het niet laten schieten.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:49

Zo dat is inderdaad ver zwanger, ga je zelf met ze rennen dan? Ik hou de hengstjes nu al niet zo goed meer bij maar die zijn ook erg groot en rennen echt hard. Merrie met veulen zal nog wel lukken, dat zijn echt hele kleinetjes en rennen ook niet zo hard als de hengstjes ;).

Wij nemen op de show de merrie en het veulen ook niet mee, ze komen volgende week wel terug van de hengst maar dan is het te kort tijd ze te scheren en de moeder wil ik toch wat in vorm hebben eigenlijk... daar heb ik dan nog ruim drie weken voor voor de keuring dus dan zal ze wel ietsje slanker zijn maar niet veel, het is natuurlijk ook maar kort drie weken.

De hengstjes had ik vorige zondag al geschoren, die hebben veel wit en ik vind het niet mooi als het roze zo doorschijnt, dat is volgende week precies mooi weggetrokken denk ik.