Heb sinds 4 weken (en 3 dagen
) mijn verzorgshettie gekocht 
Dolgelukkig natuurlijk, maar nu stuit ik op een probleem..
Hij is bijna 6, en nogsteeds hengst. Gaat allemaal prima, in de hand geen problemen mee, hinnikt soms een keertje maar daar houd het wel mee op. Kan zelfs tussen de merrie's in de bak lopen als ik bijv. aan het longeren ben.
Maar nu dus het probleem.. Hij heeft al die tijd (vorig jaar ook) met nog 3 andere kleintjes op het land gestaan, ging al die tijd prima. Tot een paar weken terug.. De 2 kleinste waren een paar keer flink gebeten, en 1tje lag er zelfs in de sloot, en dat kwam waarschijnlijk dus door kimo..
Dus die 2 kleinste mochten er niet meer bij, en bleef hij samen met die ander staan. Maar ook die heeft hij nu flink gebeten , dus die wilen ze er ook niet meer bij hebben...
En nu staat hij dus in zijn eentje op het land, wat dus niet bepaald gezellig voor hem is natuurlijk.. En verder wil (of kan) niemand zijn pony/paard bij hem in de wei hebben..
Dus wie o wie heeft er een oplossing?
Casteratie heb ik al aan gedacht, wou het eigenlijk niet, maar als het niet anders kan, moet het maar.. Ik betwijfel alleen of het wel veel zin heeft, aangezien hij al bijna 6 jaar is! Hij heeft overigens nog nooit gedekt, maar hij weet wel duidelijk dat hij nog wat tussen zijn benen heeft hangen
Dus of het qua gedrag wat zal schelen.. ik denk het niet.. Wat denken jullie?Of weten jullie anders iets waardoor hij zich niet in zn 1tje gaat vervelen op het land? Pion/stok/bal vind hij harstikke leuk, maar houd hem niet de hele dag zoet..