Hengstig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skoofer

Hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:01

Halloo, ik had een vraagje want mijn verzorg shetlander heeft net een veulentje. Alleen er staat daar ook nog een hengst. Het veulen is in de nacht van zondag tot maandag geboren. Uit haar vagina komt allemaal vies spul en ze plast ook beetje is ze nu hengstig ? en kan dat wel?

Groetjes Skoofer

Dennis

Re: Hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:04

Het ggebeurd na het krijgen van een veulen wel vaker dat er nog wat rommel uit de vulva komt. Wel even in de gaten houden dat het niet vies en pusserig word, maar een beetje rommel kan gewoon.

Meestal worden ze met een ruim een week weer hengstig, dus daarvoor zou ze wel erg vroeg zijn. Maar het is niet onmogelijk.

Mijn ene merrie haar veulen is nu 43 dagen en toont vandaag pas voor het eerst hengstig.

Skoofer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 19:07

Oke bedankt.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:05

Meestal worden ze rond de 10e dag hengstig na het veulen krijgen hengstig.

Hier zijn ze ook wat van slag van de lange winter geloof ik, veulens 3 week te laat geboren, en pas op 17/18 dagen hengstig!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:11

Klopt na +- 10 worden ze hengstig en krijgen de veulen diaree. Niet er maar je moet er op leten dat het veulen actief blijft en veel MELK drink en GEEN water.