Ik heb een shetlander idefix, net 4 jaar geworden.
Het lijkt me zo leuk als er een meisje/jongetje op gaat rijden ooit.
Denk dat hij daar ook wel geschikt voor is.
Hji is 1.03 meter maar wel vrij lux gebouwt.
Ik heb hem al een tijdje gement en een onderling wedstrijdje gereden.
Aan de longe is hij heel braaf en luisterd goed naar stem commandos.
Ik heb geen zadel
Maar hoe hebben jullie het aangepakt?Ik wil er eigenlijk niet iemand op die te groot is. Mijn buurmeisje heeft we
een keer op hem gereden en toen zelf in stap, draf en galop, maar ik vind
haar gewoon te lang, dus die komt er niet meer op
Maar nou zit ik dus,als je iemand wil laten rijden die nog niet kan paardrijden op een shet die vrijwel
niet beleerd is, hoe pak je dat dan aan
Ik dacht zelf er aan om als ik iemand heb toch een zadeltje aan te schaffen, daarmee te gaan longeren en dan gewoon hup klein
kindje erop, ik pony vast, moeder kind vast. En opzich doet hij helemaal niets, hij heeft toen
mijn buurmeisje erop reed niets gedaan, maar ben zo bang dat hij met zon kleintje aan de loop gaat.
De stap moet dus wel goedkomen, maar ik vind het vooral moeilijk voor de draf, aangezien je dan
waarschijnlijk een kindje hebt die niet kan lichtrijden en ene pony waar nog nooit op is lichtgereden,
is dat wel een goede combie??
en na hoe lange tijd denken jullie dat ik ze keer los kan doen in de bak?gewoon als stap en draf stabiel zijn? Hij kan dus al gestuurd worden door het mennen, is tuig al gewent enzo,
alleen been hulpen zal hij moeten leren, maar daar kan ik wel goed in begelijden aangezien hij met mennen ook op
stem commandos moet reageren.
Hoe oud denken jullie dat zon kindje ongeveer moet zijn om ook te kunnen lichtrijden
en een beetje te begrijpen hoe alles werkt?? of moet ik toch een kindje proberen te vinden die dan al wel kan paardrijden?
Pony is wel te vertrouwen, bokt nooit en stijgert ook nooit, maargoed
je weet maar nooit
Haha, sorry beetje lang verhaal, hoop dat jullie er een beetje wat van hebben meegekregen
.