wat kan je zonder afstamming qua "wedstrijden voor kids"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

wat kan je zonder afstamming qua "wedstrijden voor kids"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:35

Ik ben totaal niet meer thuis in bijv het nsps, en bij de KNHS ben ik uberhaubt nooit thuis geweest ;)
Wat kan je qua wedstrijden voor kids (ik denk hierbij bijv aan bixie proefjes, maar andere leuke dingen, die spelenderwijs gaan zijn ook welkom) met een pony (shet) zonder papieren?
Kan je zonder afstamming toch deelnemen aan dagen georganiseerd door het NSPS bijv?

DieL_Zor

Re: wat kan je zonder afstamming qua "wedstrijden voor kids"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:36

Aan de KNHS wedstrijden kan je sowieso meedoen, ongeacht afstamming.
Bij het NSPS zit je vaak wel aan de papieren vast, maar 2x per jaar wordt er een Shetlandpony-indoorwedstrijddag georganiseerd in Maren-Kessel (NB) Dat is heel de dag en je kan aan heel veel verschillende rubrieken meedoen. Zowel voor kleine kinderen (lead-rein rubrieken), gewone dressuur ohz, springen ohz tot aan de hand rubrieken zoals springen a/d hand, agility en dressuur aan de lange teugel.
26 juni is in Heteren zo'n zelfde dag maar dan outdoor. Op de site van het NSPS staat hier meer over, zowel over de indoor als outdoor :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 17:45

kan je daar gewoon aan mee doen als je pony geen afstamming heeft en ingeschreven is bij het NMPRS?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:11

Ja, ik heb er mee gedaan met een papierloze (incl fjorden coupe) met een KNHS paspoort. Als het maar een shetlander lijkt (appies zijn niet toegestaan).

Bixie wedstrijden zou je ook aan mee kunnen doen. Dat loopt via de KNHS en is dus niet rasgebonden.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:20

Zoals Dennis inderdaad al zegt mag je er gewoon aan meedoen :D Die van mij heeft ook geen papieren en we komen er al een paar jaartjes nu. Ze hoeven ook niet perse onder de 1.07m te zijn, tot de 1.15m ongeveer mag ook nog :)

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:34

bixie proefjes