ik weet niet of mijn topic hier goed staat... srry als het verkeerd staat.
ik heb een klein shetlandertje een ruin , ik longeer hem af en toe . ik heb het hem zelf geleerd en stappen , draven en halthouden gaat goed. nu zou ik hem graag doe galopperen aan de longeerlijn maar die wil hij niet doen. hij trekt zijn hoofd gans naar buiten en galopeerd niet aan hij gaat gewoon harder draven. wat kan ik hieraan doen ?
Geef hem wat meer lijn zodat hij grotere rondes gaat maken. Trek daarna zijn hoofd een beetje naar binnen toe en doe zachtjes met je longeerzweep een tikje tegen zijn kontje aan geven.
aikido24
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-10 18:18
lollypony schreef:
Geef hem wat meer lijn zodat hij grotere rondes gaat maken. Trek daarna zijn hoofd een beetje naar binnen toe en doe zachtjes met je longeerzweep een tikje tegen zijn kontje aan geven.
ik zal hem wat meer touw geven en dan ja gewoon proberen of je kan dat een iemand er naast rent en de ander hem vast' houd dat kan je ook doen dat heb iki ook gedaan en dat ging best wel goed
'dan ja gewoon proberen'. ik denk dat ze dat al heeft geprobeert. Mijn vz-shet gaat echt niet galoperen als ik aan de longe staat en iemand loopt er naast om hem te begeleiden. Die draaft, vind ie prima, maar er naast gaat hij echt niet galoperen.
Lollypony heeft denk ik een goed advies, maar ik kan je er zelf niet veel over adviseren... De poown hier 'doet het gewoon' met het juiste woordje en aandrijven.