Shetland die een goed huis nodig heeft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HennyG

Shetland die een goed huis nodig heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 22:41

Goedenavond,

Helaas hebben wij onze Shetlandpony Godfried, die we 10 jaar geleden hebben
opgevangen omdat hij aan een hek bij het Land van Ooit was gebonden, moeten laten inslapen wegens
chronische hoefbevangenheid. Nu staat zijn maatje, Floris, alleen. Wij willen daarom graag een goed tehuis bieden aan een shetlandpony, die tevens een nieuw maatje is voor Floris.
Meer informatie over ons en over de pony's vind u op onze website,
http://www.dierenambulancedenhaag.nl/20 ... -godfried/

Henny Greven, dierenambulance Den Haag
h.greven@dierenambulancedenhaag.nl of 0681714848

_Esther

Re: Shetland die een goed huis nodig heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:45

Ik raad je aan om eens op marktplaats ofzo te kijken. Staan genoeg (gratis) shetlanders die een nieuw huisje zoeken...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:54

Inderdaad op MP, maar ook hier op bokt staan er genoeg aangeboden.

HennyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 22:56

Hallo Esther,
Op marktplaats heb ik nog geen Shetland gevonden die een alleen een nieuw tehuis zoekt. Er wordt geld voor gevraagd. Gezien ons doelstelling, het opvangen en verzorgen van dieren die om welke reden dan ook weg moeten, willen we geen pony kopen. Maar ik houd marktplaats in de gaten, dank je wel!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:59

HennyG schreef:
Hallo Esther,
Op marktplaats heb ik nog geen Shetland gevonden die een alleen een nieuw tehuis zoekt. Er wordt geld voor gevraagd. Gezien ons doelstelling, het opvangen en verzorgen van dieren die om welke reden dan ook weg moeten, willen we geen pony kopen. Maar ik houd marktplaats in de gaten, dank je wel!

Ik snap dat jullie een stichting zijn die dus geen dieren gaan kopen, maar dan zou je natuurlijk ook bij de dierenbescherming of AID kunnen proberen....

HennyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 23:01

Klopt, daar hebben we de vraag ook neergelegd. Als zij een tehuis voor een pony zoeken bellen ze ons.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:02

bij de dierenbescherming moet je ook betalen :)
voor de entingen en verzorging die een dier heeft gehad
het zijn geen hoofdprijzen maar op 150 euro moet je toch zeker rekenen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:05

HennyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 23:24

Thanks, ik zie het!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:55

Hij is gestorven aan hoefbevangen zijn, hoe kan dat voorkomen bij een stichting als de dierenambulance vraag ik me af?
Aangezien jullie hem van jongs af aan hebben gekregen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:56

BarbaLala schreef:
Hij is gestorven aan hoefbevangen zijn, hoe kan dat voorkomen bij een stichting als de dierenambulance vraag ik me af?
aangezien jullie hem van jongs af aan hebben gekregen.

daar ben ik eigenlijk opzich ook wel benieuwd naar....
bedoel; er zijn zat shetten en andere koudbloeden die daar erg gevoelig voor zijn, maar dan moet je daar echt rekening mee houden...
ja of ze kregen hem al hoefbevangen?

Edit: zie net dat jullie hem al vanaf erg jonge leeftijd hebben. Hoe krijg je het dan voor elkaar dat hij chronisch hoefbevangen is geworden, dan is er toch iets mis gegaan mbt. voeding en weidebeheer??

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:55

IK weet er misschien 1. Hij hoeft niet bereden te worden of wel? De pony heeft iets aan zijn benen wat weet ik niet precies ze gaan op slot af en toe. Hij staat nu noodgedwongen op een pensionstal omdat waar hij stond het land weg ging. Mocht je geinteresseerd zijn kan ik meer info geven. Hij staat nu in H'woude is een ruintje van als ik het goed zeg 6 jaar een vosbonte.

HennyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:21

Ik begrijp jullie bezorgdheid. Godfried heeft in een wei gestaan met meerdere paarden en had al heel snel last van hoefbevangenheid. De ene Shetland schijnt daar gevoeliger voor te zijn dan de andere. Hij heeft daarom op schrale grond gestaan en hij heeft eiwitarm voer gekregen. Het is dan ook jaren redelijk goed gegaan. De veearts heeft hem altijd goed gecontroleerd. Echter opeens kwam het weer opzetten en ondanks de schrale grond, het voer, medicijnen hebben we hem er niet doorheen gekregen.

HennyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:22

cassandra84 schreef:
IK weet er misschien 1. Hij hoeft niet bereden te worden of wel? De pony heeft iets aan zijn benen wat weet ik niet precies ze gaan op slot af en toe. Hij staat nu noodgedwongen op een pensionstal omdat waar hij stond het land weg ging. Mocht je geinteresseerd zijn kan ik meer info geven. Hij staat nu in H'woude is een ruintje van als ik het goed zeg 6 jaar een vosbonte.

Hij hoeft niet bereden te worden .... graag wil ik meer info!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:20

Een topic als dit hoort op EA, maar aangezien de TS nog niet voldoende berichten heeft en daar niet kan posten, zal hier een slotje op moeten.

HennyG: Je kunt wel op eenmaal andermaal kijken of er pony's worden aangeboden die aan je wensen voldoen.