Stamboekopname

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur1977

Stamboekopname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:27

Zaterdag gaan we met Ashley naar de stamboekopname. Altijd toch wel weer spannend en leuk!! Gaan er nog meer mensen met hun pony dit jaar? Wij gaan naar Dalen! Ben heel benieuwd. Ashley vorig jaar juli gekocht als scharminkeltje maar is nu toch erg leuk uitgegroeid hoor. Toen we haar kochten was ze net 87 cm terwijl ze een grote maats vader heeft maar ben heel benieuwd hoeveel daar nog bij is gekomen. We hopen toch wel op middenmaat i.v.m. haar afstamming maar goed, dat zullen we zaterdag dan wel weten!

regina

Re: Stamboekopname

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:08

ik ga dit jaar ook met Aurelia.
wij gaan in kapel avezaath volgende week zaterdag. ik ben heel erg benieuwd hoe ze het gaat doen. het is een wat luxer type pony en de ene vindt dat wel mooi en de andere niet. op de keuring afgelopen jaar had ze 80/70, maar ik ben bang dat ze dat met de stamboekopname niet gaat halen. ik vind zelf dat ze nog wat jeugdig aandoet en nog niet helemaal is wat ze vorig jaar op de keuring was.
maar we wachten maar af :)
ik twijfel bij haar ook een beetje tussen kleine en middenmaat, ik denk dat ze net 93 cm zal zijn, dus op het randje.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 22:29

Zo! 80/70 is erg hoog hoor, moet dan wel een plaatje in elk geval zijn! Ashley is nog nooit voor de keuring geweest ben dus heel benieuwd maar verwacht er niet te veel van hoor, ook gezien haar slechte voorgeschiedenig en ze is een beetje degelijk, hou persoonlijk iets meer van de luxere types maar qua karakter en afstamming is ze sowieso al geweldig! En ik vind het zo mooi om te zien dat ze al zo is opgeknapt. Hopelijk wordt ze in elk geval opgenomen dan mag ze in augustus mee naar keuring!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:40

Ik niet, ben vorig jaar met Punette geweest. Die had alleen haar dag niet, zat dik in de stress enzo.. Veulen was wel gewoon mee, maar ja... Haar score was dus maar 55/65 wat me zwaar tegenviel... Die 55 voor beweging klopt opzich van dat moment wel, ze liep gewoon te sloffen, echt niet normaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:12

Ik ga met amethyst en angelique
bij beide ben ik erg benieuwd, angelique of ze een beetje fatsoenlijk in de kleine maat valt en thys mag niet groter dan 1.05 zijn maar ik denk dat hij dat sowieso al wel is.
En hopelijk loopt hij iets vlotter dan normaal want het is zo 'n sukkel :+

verder denk ik dat we nog twee verkochte pony's mee moeten nemen, amaris is als veulen verkocht en amara als twenter, die laatste is zo vreselijk gaaf geworden, net een hengst gewoon dus die zet ik zeker op de foto

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:56

Ik ga met Lotje, 17 april in de Middenbeemster. Ben erg benieuwd, mijn eerste zelf gefokte merrie :D.

Ze heeft wel een twenterpremie gehaald met 65/65, kwa type is ze mooier geworden, kwa beweging geen hoogvlieger. Ik ben dus benieuwd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:53

is dat a.s. zaterdag al in Dalen, wauw, hoe laat beginnen ze ? dacht dat het in april was ?
Nou succes iedereen die mee doet, ik ben heel benieuwd wie er opgenomen worden en met wat voor punten !!
SUCCES allemaal ! *D

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:34

@dennis: ja spannend he, bij mij ook de eerste zelfgefokte merrie :D

80/70 was inderdaad hoog, maar ze is minder geworden naar mijn idee, dus ik ben wel benieuwd. :)

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:10

Ik ga 3 april in Vaassen naar de stamboekopname met mijn 4 jarige ruin. Wil dit jaar graag met hem naar de premiekeuring in Wenum-Wiesel. Had verleden jaar al gewild alleen is het er toen niet van gekomen. Mijn nu (bijna) 2 jarige mag zo nog mee naar de premiekeuring, die gaat volgend jaar voor de stamboekopname. Het is nieuw voor mij, dit zijn voor mij mijn eerste "echte" Shetlanders, zal nog een hoop moeten leren voor wat betreft het voorbrengen. :P

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:24

Nou morgen is het zover! Ben echt heel benieuwd! Ik zal wel wat foto's maken als ik er aan denk! Heb er wel zin in hoor, vind die uitjes met de pony's altijd zo leuk! Er komt morgen ook een dochter van Mr. Marengo. Ben ook heel benieuwd wat die gaat doen! Jullie ook in elk geval allemaal alvast veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:20

ik zal voor de zekerheid eens opzoeken wanneer wij moeten, maar volgens mij pas half april?
hoop het maar want heb net de ribben van piet en thys geprobeerd te voelen :o

jullie iig succes morgen!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:35

Succes iedereen die vandaag moet!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:41

@elina: haha, bij mij is het juist andersom... Aurelia is behoorlijk dun, regina eet alles op := die is dan ook tonnetje rond en wrangler zit er tussen in :D

succes vandaag Fleur1977!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:35

Ik ga 17 april met mijn 6 jarige merrie naar de Stamboek opname. Ze heeft wel een veulen premie :)

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 20:11

Nou, wij hebben het gehad! Ashley is opgenomen met 75 - 75. We waren hier uiteraard erg blij mee en best wel verrast, hadden dat niet verwacht. Ze was superbraaf, zeker gezien dat ze nog nooit op een keuring of wat dan ook is geweest maar ze deed het echt heel goed. Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:34

Kan Jeroen niet Lotje ook ff voor komen brengen :+.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 20:46

Haha, daar ligt het toch niet aan joh! Ze vonden het gewoon een leuke pony! Met Lotje komt het ook zeker wel goed hoor!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:47

Ja wel hoor ;). Lot kan alles :D.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:49

Mooi beestje Marieke!!

Wij moeten volgendjaar met Bonita v.d. Eursingerhoeve (vader = manolito), gaat dit hetzelfde als op de keuring?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 20:51

He dank je Lisette! Ja, ze heeft het echt knap gedaan.
Het is wel anders dan de keuring hoor. Je wordt veterinair gekeurd en dan moet je stappen en een rondje draven op het harde en that's it, het is niet in een groep ofzo. Eigenlijk stelt het niets voor!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:54

Oke haha, moeten wij perse naar Dalen of mogen we ook naar Zeijen? & even offtopic, we hebben Petrianne, haar veulen van vorig jaar en het andere veulen van vorig jaar verkocht aan fokkers ofzo in de buurt van Sleen. & we gaan dit jaar waarschijnlijk naar de nakeuring ipv. premiekeuring omdat we verder geen veulens hebben (hebben ze een jaar over laten lopen ivm. te veel diertjes) & nakeuring is bij ons in de achtertuin dus dat is makkelijker :)

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:55

Goed zeg! En wat was haar stokmaat of heb ik daar overheen gelezen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:59

*D Super zeg, Ashley is geweldig mooi geworden, heel mooie punten, echt knap gedaan van haar, wat een braverd !
Gefeliciteerd hoor !
We zien haar vast nog wel eens terug op een keuring of niet ?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 21:08

Oh ja, ze is 94 cm gemeten, dus toch nog flink gegroeid want toen we haar kregen was ze 87 cm (ze had het niet zo goed gehad, ze is grote maat gefokt). Ze zal nog wel meer groeien denk ik hoor. In elk geval had ze op conditie nu een 2 haha, erg veel dus, in dit geval wel een complimentje! Ashley wordt gedekt door Wonder en gaat zeker naar de keuring hoor Marjo2009!

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 21:13

Dit was ze toen we haar kregen, dacht in juli ofzo vorig jaar:

Afbeelding

Ze is echt lekker bijgekomen hoor! Vind dat altijd zo mooi, zulke pony's, als je ze zo ziet groeien en blij ziet zijn!