Wat is een normale prijs voor een bereden shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM74

Wat is een normale prijs voor een bereden shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 11:44

Ik ben op zoek naar een bereden shetlander klein formaat tot 90 cm. Wat is hier voor een redelijk bedrag?
Stamboom etc niet belangrijk ruin of merrie.
ALs er iemand iets in de aanbieding heeft hoor ik het ook graag.
Heb er één op het oog maar weet niet of ze te veel vragen of redelijk zijn.

Marigold

Re: Wat is een normale prijs voor een bereden shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:44

voor een correct gebouwde brave netjes ingereden shetlander tussen de 5 en 12 jaar oud zegmaar, merrie of ruin die in basis helemaal goed is en nog een tijd mee kan denk ik dat je tussen de 250 en 500 euro moet rekenen.
er zijn genoeg shetlanders te vinden voor minder, maar een echt vriendelijk karakter en betrouwbaarheid moet je maar net treffen dan.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:44

Rond de 300/400, denk ik.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:12

300 tot 500 zou ik van uit gaan! :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:33

Minimaal 300 tot 500 euro.

Ik heb vorig jaar een 3 jarige grote maatse stamboekruin verkocht, bereden en betuigd voor 600 euro.

Hele kleintjes die braaf bereden zijn zijn er niet veel. Sommige kunnen wel een paar rondjes braaf hobbelen, maar met braaf bereden denk ik eerder aan B/L klaar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:45

prijs begint bij de 200,= en verder zo duur als de "gek" ervoor vraagt.
Je moet een beetje geluk hebben met het vinden van de juiste pony,voor het juiste bedrag.
Ik hoop dat je een leuk paardje kunt vinden, maar .......... dat heeft soms even de tijd nodig natuurlijk. *D

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:37

IK heb een kleintje voor 200 gekocht braaf, bereden alleen wel uitproberen bij kinderen die kunnen rijden gelukkig niet gemeen. Hij heeft papieren. Denk rond de 400 ongeveer of net zoals mij geluk hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:46

tot 90 cm vind ik erg klein...
Mijn pony is 83-84 cm en mijn nichtje die nog 5 moet worden is er nu al zo goed als uitgegroeid. Het ging natuurlijk alleen om een paar staprondjes, maar meer gaat er iig niet in zitten :=

imo betaal je voor een brave shet "nooit" teveel.
Papier hoeft idd niet belangrijk te zijn, maar vaak betaal je er wel voor als dat er wel bij zit.
Imo nog steeds vind ik dat brave shets met of zonder papier goud waard zijn . :o

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:09

vind ik ook :)
wij hebben die van ons zomaar gekregen van lieve mensen,
en die pony is echt onbetaalbaar, ontzettend lieve en vriendelijke pony :+:
zal niet bijten, is altijd vriendelijk, je kan er 3 kids omheen zetten te poetsen ofzo zonder dat er iets mis gaat.
oké het blijft een shet, en ze weet dat ze kleine kids om kan gooien (doet ze voorzichtig ook nog haha)om naar gras te lopen, maar dat zie ik meer als grapjes, daar leren kinderen van.
qua betrouwbaarheid is het gewoon de ideale pony!

ze is in zo verre onder het zadel dat ze het oké vind dat er iemand op haar rug zit, ook zadel en singel zijn geen probleem en ze laat zich sturen.
of ze meer kent dan dat weet ik eigenlijk niet, gaan we deze zomer denk ik wil ontdekken want dan wil haar ruitertje toch eindelijk eens los rijden en alles zelf doen.
we zullen zien haha.
en zou ook voor de kar kunnen, heb dat nog niet gedaan want heb geen kar.

ik vind zelf altijd aanschafprijs van ondergeschikt belang, het is maar een eenmalige uitgave, voor een pony waar je nog lang mee te maken hebt.
als die van ons iets had gekost had ik haar gewoon betaald, maar we mochten haar dus zomaar ophalen (ik was al verliefd, en wilde haar ook al heel graag overnemen).

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:21