groei shetlander.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

groei shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:36

Misschien een rare vraag maar op welke leeftijd is een shet uit gegroeid? Is dat net als bij paarden rond het 6e levensjaar of al vlot omdat ze klein zijn. Ben een totale leek wat shetlanders betreft!

capopjekop

Re: groei shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:35

Hetzelfde als bij andere paarden lijkt me.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:29

Ze zijn zeker niet eerder volwassen/uitgegroeid dan andere, 'grote' paarden.

Wel staan een aantal paardenrassen er om bekend 'laat' volwassen/uitgegroeid te zijn, Friezen, Lippizaners etc. en vast nog wel meer rassen.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:16

Ieder paard of pony van wat voor ras dan ook is pas rond z'n 6e jaar uitgegroeid. Of die nu groot of klein is maakt niks uit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 11:37

okay dan weet ik genoeg. Er werd mij een mini shet aangeboden van nog geen jaar oud en de eigenaar wist te vertellen dat hij al uitgegroeid was (is nu 80cm) Geen mini lijkt mij dus!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:55

rapido schreef:
okay dan weet ik genoeg. Er werd mij een mini shet aangeboden van nog geen jaar oud en de eigenaar wist te vertellen dat hij al uitgegroeid was (is nu 80cm) Geen mini lijkt mij dus!

Dat is idd je reinste flauwekul.......... 8)7
zou dus ook niets van deze persoon kopen, als hij dat beweerd is dat gewoon regelrechte oplichting.
Zo zijn er wel meerdere walgelijke praktijken rond mini's; ze worden vooral vaak papierloos gefokt en zo klein mogelijk gefokt, met als gevolg dat er ernstige dwerggroei ontstaat, allerlei afwijkingen aan bouw, rug, 'varkensbeet', etc. etc.
Of wat dacht je van papierloze shetveulens die worden geschoren in de winter, en die dan worden door verkocht als mini paardjes of 'falabella's'??

Wil je voor jezelf zekerheid, koop dan zowiezo een pony mét papier en alles er bij. Dat geeft ook zekerheid voor de toekomst van het beestje.

shetjeslydia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:59

bij het derde levens jaarnet zoals andere paarden en ponys mag je ze beleren

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:48

shetjeslydia schreef:
bij het derde levens jaarnet zoals andere paarden en ponys mag je ze beleren

mag je dat dan? of doen mensen dat dan gewoon? ik denk dat daar nog wel verschillende meningen over zijn. maar het gaat nu niet om het beleren, maar om het feit wanneer ze uitgegroeid zijn!

maar ik ben er over eens dat ze er bijna net zo lang doen over andere paarden, grootte zegt niet alles.