Hoi allemaal Ik heb een minishetlander hengstje yoyo ik zou heel graag met hem naar de keuring willen weten jullie misschien waar het liefst wel een beetje in de buurt omgeving gelderland Hopelijk hoor ik snel wat van iemand
10 april 2010 is de hengstenkeuring van het Nederlands MiniPaarden Registratie Stamboek oftewel het NMPRS. Daar kunnen hengstje van 3 jaar of ouder goedgekeurd worden.
een mini-shetlander, of een mini paardje? Voor het nsps zul je tot december moeten wachten. Dat is altijd in Marienheem. Als je wilt zien hoe dat in zijn werk gaat kun je vrijdag of zaterdag in Marienheem komen kijken, of anders 30 jan. naar de herkeuring komen. Kun je wel alvast de kunst afkijken. Papier is wel een vereiste ja, maar anders moet je er ook niet mee naar de hengstenkeuring willen lijkt me?
kevaro
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-10 23:16
Bedankt voor de reactie's Het is een minishetlander maar hij is pas 1 jaar dus zijn er ook keuringen voor jonge paardjes? Reactie's graag
dat zouden voor het nsps de gewone premiekeuringen zijn. Die zijn afhankelijk van de regio waar je in woont. Maar als yoyo echt yoyo heet dan kan hij daar niet verschijnen, want hij heeft dan geen papier. Als hij nu 1 is dan zou hij met een A moeten heten. Dan kun je naar het nmprs ja, en daar heb ik geen kaas van gegeten, maar wel succes verder met je zoektocht, en met yoyo!
Bij het NMPRS kan hij idd gewoon naar de merriekeuring (ook voor jonge hengsten). Ik weet niet of ze bij de jonge dieren ook ouders op papier moet hebben staan maar voor de echte hengstenkeuring moet er minimaal een ouder op papier staan. Bij de merries maakt het niet uit.
Ik haak hier ff op in. Hebben een hengstje van nu bijna 9 maanden. Dekbon is door de fokker opgestuurd naar het NMPRS en ik ben er ook lid van (tegelijk met paspoort aanvraag lid geworden). Paps is bekend (Ace of the Pack of Asschat), mams wel bekend maar onbekende afstamming. Als ik het goed begrijp kan ons hengstje als hij 3 is dus naar de keuring?
mijn hengst is 2,5 wordt in mei 3 hij is lid van nsps en hij heeft vol papier moet ik dus wachten totdat hij 3 is en dan kan ik pas in december na de keuring?
Nee, hij had afgelopen december gemogen en dan 2 weken terug voor een premie (bij goedkeuring). Nu zal je moeten wachten tot december, maar dan zal hij een van de oudere hengsten zijn (word wel vaker gedaan, maar 90% is 2,5 op de HK).