De ene hebben we nog maar een paar weken en moet nog goed leren lopen aan halster en stil staan enzo.
De andere shet is er al 5/ 6 maand. Ze kwam uit een wilde kudde zegmaar, dus ze was doodsbenauwd voor mensen. Maar ze heeft ons nu leren vertrouwen en gaat super goed.
Ik ga 3 keer in de week naar ze toe om te gaan wandelen, en echt heel af en toe paar rondjes longeren, springen of lange lijnen.
(De bedoeling is dat ze uiteindelijk voor de kar gaan lopen).
Maar nu mijn vraag wanneer is het teveel? Ik wandel altijd verschillende routes, anders word het saai. Maar die routes worden nu dus steeds langer (5+ km). (Ze houd het nog goed vol hoor) En af en toe laat ik dr springen omdat ze dit echt geweldig vind, maar veel zeggen dat dat echt een not done is voor de pezen en gewrichten, ik let daar wel erg op, want ik laat dr maar 5/6 keer dr overheen springen. Is dit al te veel?
En bijv. soms knup ik de leadrope aan de andere kant van het halster, en loop een stukje achter dr, is dit dan ook (geestelijk) te veel voor haar? Ik doe het op een , niet geforceerde, speelse manier, en ze vind het tot nu toe echt leuk om al een beetje bezig te zijn.
Ze heeft ook twee keer stukje naast de fiets gelopen.
Ik kan toch ook niet altijd maar wandelen, dat vind ze echt oersaai als we dat maar elke keer doen.
Wat vinden jullie? Is dit teveel wat ik doe? Ik ben er nogal onzeker over omdat hier veel wordt gezegd dat je de pezen en gewrichten verknald.
En mag je ook al met 2.5 jarige met de trailer? Ik wil graag een keer met ze naar het bos maar is ong 10/ 15 min rijden met auto/ trailer.
Vertel me wat jij vind!

Dat heb ik absoluut niet gezegd! Moet je beter lezen!
) is het toch écht vrijheidsdreSSuur....
Maar ik dacht echt dat het met dubbel z was.
Vind ik in iederegeval. Gewoon lekkere grote volte. Eigenlijk gewoon losgooien alleen dan aan de longe.
Sukkel.