nmprs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

booster

nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 18:11

kan je een shetlander merrie zonder papieren ook registreren voor bv keuring en evt als je er een veulen mee fokt?

JoyCiej007

Re: nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:28

Bij het NSPS hebben ze vol papier nodig, bij het NMPRS moet er volgens mij zowiezo 1 ouder bekend zijn en op papier staan.

Zonder papieren kan er dus niet meegedaan worden aan keuringen en kunnen ze ook niet worden opgenomen in het stamboek.

Een veulen fokken met een papierloze merrie zou ik al helemaal niet doen, dat is geen fokken maar vermeerderen voor in de worst....

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 18:47

JoyCiej007 schreef:
Bij het NSPS hebben ze vol papier nodig, bij het NMPRS moet er volgens mij zowiezo 1 ouder bekend zijn en op papier staan.

Zonder papieren kan er dus niet meegedaan worden aan keuringen en kunnen ze ook niet worden opgenomen in het stamboek.

Een veulen fokken met een papierloze merrie zou ik al helemaal niet doen, dat is geen fokken maar vermeerderen voor in de worst....

ouders zijn bekent maar of ze papieren hebben of niet weet ik niet.
ik vraag in deze topic geen comentaar over papierloos fokken of niet of je dat wel of niet moet doen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:56

booster schreef:
JoyCiej007 schreef:

ouders zijn bekent maar of ze papieren hebben of niet weet ik niet.
ik vraag in deze topic geen comentaar over papierloos fokken of niet of je dat wel of niet moet doen

De merrie heeft dus zélf geen papieren? Ouders kunnen bij jou wel bekend zijn, maar moeten ook op papier staan.
Je opent zelf een topic en spreekt over veulens fokken, daar ga ik dan even kort op in. Als je zulke reacties niet wilt, had je het er niet bij moeten zetten of wellicht geen topic moeten openen ;)

ginalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:51

Ik heb meerdere merries zonder papieren die bij het NMPRS zijn ingeschreven en volgens mij kun je gewoon meedoen aan keuringen. Als je die merrie laat dekken door een goed gekeurde hengst heeft je veulen al een half papier.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:38

Een paspoort aanvragen kan je zowel bij het NMPRS als bij het NSPS. Bij het NSPS en NMPRS zul je alleen de ouders op papier kunnen krijgen, als er DNA van bekend is, anders niet. Dat wil dus zeggen, bij NMPRS ieder geval de vader goedgekeurd. De moeder kan je ook alleen maar op papier krijgen door middel van een DNA test.
En bij beide stamboeken kan je niet mee doen aan keuringen, als er geen ouders bekend zijn, ;)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:54

oke bedankt voor de informatie ik wil er verder niks mee doen maar was er benieuwd naar

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:29

Dat is niet waar een merrie kan gewoon ingeschreven worden bij het NMPRS zonder afstamming en ook meedoen aan keuringen.
Alleen een hengst moet afstamming hebben.