Stempel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Stempel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:04

hoi

ik ondekte vandaag dat mijn shetje een stempel in z'n ondrlippje heeft.heeft jullie shet dat ook of niet

btw sjors is 22 jaar.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:07

Ja dat heeft mijn shet ook :D en dat betekend dat de pony een (register)papier heeft bij het NSPS ;)

Zijn naam zou dan officieel met een B moeten beginnen, dus Sjors heeft wrs ook nog een stamboeknaam :Y)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:08

ukkiepuk schreef:
Ja dat heeft mijn shet ook :D en dat betekend dat de pony een (register)papier heeft bij het NSPS ;)

oke dan heb nog geprobeert te 'ontcijferen' wat het nummer was maar kon er alleen een 8 uit maken uit hoeveel nummer bestaat zo'n stempel eigelijk

JoyCiej007

Re: Stempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:13

Dat klopt, is inderdaad een liptatoeage van in het NSPS stamboek geregistreerde shetten.
Uit hoeveel cijfers van nummer bestaat weet ik niet. Maar heb je er geen paspoort, papieren en afstamming enzo bij dan? Anders zou je ook het NSPS kunnen bellen, en op die manier kunnen proberen meer te weten te komen over je pony.

Onze merrie heeft ook een liptatoeage, zij is echter 'nog maar' 10, dat is dus nog niet zo héel lang geleden dat er nog liptatoeages werden gezet.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:21

JoyCiej007 schreef:
Dat klopt, is inderdaad een liptatoeage van in het NSPS stamboek geregistreerde shetten.
Uit hoeveel cijfers van nummer bestaat weet ik niet. Maar heb je er geen paspoort, papieren en afstamming enzo bij dan? Anders zou je ook het NSPS kunnen bellen, en op die manier kunnen proberen meer te weten te komen over je pony.

Onze merrie heeft ook een liptatoeage, zij is echter 'nog maar' 10, dat is dus nog niet zo héel lang geleden dat er nog liptatoeages werden gezet.

ik heb geen idee waar zijn papieren zijn hij komt bij jan cazemier vandaan toen ie nog maar 5 was en me moeder weet het ook niet en me nicht waar van ie geweest is ook niet.en aan me oma kan ik het niet vragen ;(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:23

kathe_blanco schreef:
JoyCiej007 schreef:

ik heb geen idee waar zijn papieren zijn hij komt bij jan cazemier vandaan toen ie nog maar 5 was en me moeder weet het ook niet en me nicht waar van ie geweest is ook niet.en aan me oma kan ik het niet vragen ;(

De naam Jan Cazemier zegt me eerlijk gezegd niets.... is dat een handelaar?
Het lijkt me toch dat als je een pony koopt, je er de bijbehorende papieren, paspoort etc. bij krijgt. Maargoed, dat is al heel lang geleden. Zoals gezegd zou je eens kunnen bellen met het NSPS of zij meer weten, is de pony ook gechipt? Dan zou je het chipnummer kunnen opzoeken of laten scannen door een DA en dat opzoeken. Of je belt die 'Jan Cazemier'; niet geschoten is altijd mis....

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:25

dat was/is een manege.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:33

De stempel bestaat uit 4 cijfers en dat zijn tevens de 4 laatste cijfers van zijn levensnummer.

Ik heb toendertijd een inspecteur van het stamboek laten komen om de tatoeage, die bij mijn pony makkelijk te lezen was, te controleren en nu heb ik het papier van mijn pony. Hij is 17 jaar anoniem door het leven gegaan :+ Nu heeft hij een mooie stamboeknaam en bekende ouders :D

*edit* shetten worden vaak zonder papier verkocht, elke fokker heeft daar zo zijn reden voor...
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 22-10-09 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:34

oke dan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:35

Mijn merrie had vorig jaar toen ik haar kocht, nog geen chip, alleen een liptatoeage. Ik had wel het geluk dat haar paspoort en papier er gewoon nog bij zaten, er ontbrak alleen een chip. Bij haar waren de eerste 3 cijfers best goed zichtbaar, alleen de laatste konden we niks van maken. De tatoe staat heel diep onderin haar onderlip.
Ze is nu trouwens 9 jaar.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:23

@judithjuhh:2 jaar geleden had ik ook iets vaag blauws gezien in de lip maar toen was het wel goed zichbaar maarja je vergeet die nummers gelijk weer natuurlijk

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:50

Onze merrie, heeft nu dankzij de liptatoeage een stamboekpapier en is een echt nsps shet !
Zij heeft inmiddels een 3e premie behaald, dus met die tatoeage kun je nog nagaan wat de afstamming wellicht is.
8-)

ginalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:24

Wij kochten onze shet ook zonder chip of papieren en bleek ook een tatoeage te hebben. De nummers waren goed te lezen en ook wij hebben een contoleur van het shettiestamboek over de vloer gehad. Volgens hem moest er een DNA-test gedaan worden en helaas kon zij geen dochter zijn van de hengst die op haar papier stond, dus helaas voor ons maar het maakt de shet niet minder lief. Er zijn mensen die zelf zo'n tatoeage in de lip zetten

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:31

je bedoelt een tatoo?
mijn shet is gechipt en getatoerd