[H][Mini shetlander]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimbel

[H][Mini shetlander]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 15:27

Hee.
Over een tijdje wil ik mijn mini shetlander gaan dekken, het duurt nog wel meer als een jaar maar ik wil toch eens rond gaan kijken. Haar moeder is Sarabi v.d mortel en haar vader Maestro v. stal ankeveen. De bedoeling is gewoon 't veulen te houden en later gebruiken voor voor de kar ;) Het liefste zou ik een ander kleurtje als een vosje willen -mijn shet is vos.- Ik leg het misschien vreemd uit maar is er iemand die me snapt en misscchien een goede hengst weet? Of een stal?

Afbeelding

Hoop de foto goed is? Moet die anders groter.

XX

petraaken

Re: [H][Mini shetlander]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:03

EHK --> SMP

aangezien dit om een mini Shetlander gaat zullen de meeste antwoorden hier komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:29

wat voor kleur wil je het liefst en ik neem aan dat je een nsps goedgekeurde hengst wilt?

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 15:29

Elinaa schreef:
wat voor kleur wil je het liefst en ik neem aan dat je een nsps goedgekeurde hengst wilt?

Liefste of bont of tja een niet standaart kleurtje, zoals bruin.

Ja een goedgekeurde hengst ja ;)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:31

waar woon je ongeveer kun je een hengstenstal in je buurt kijken is misschien wel zo makkelijk

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 15:33

Nelleke1 schreef:
waar woon je ongeveer kun je een hengstenstal in je buurt kijken is misschien wel zo makkelijk

Woon in de betuwe, maar wil graag kijken wat er eigelijk allemaal te vinden is in Nederland, want vervoer is zo ie zo geen probleem ;) Wil gewoon een mooie hengst.

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:35

Ik heb echt een suuuper leuke bonte mini hengst :D

Heeft alleen geen papieren. Jammer !!

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 15:37

_Google_ schreef:
Ik heb echt een suuuper leuke bonte mini hengst :D

Heeft alleen geen papieren. Jammer !!

Ja is inderdaad jammer, wil wel graag 1 met papieren ;)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:53

hengstenhouderij dibbits heeft altijd wel leuke hengstjes vind ik

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:11

Dibbits is wel een aanrader, leuke hengsten en ze denken goed mee. Ze zijn later nog komen helpen bij een veulen van een vriendin wezen kijken toen het diertje niet wilde drinken.

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 14:50

capopjekop schreef:
Dibbits is wel een aanrader, leuke hengsten en ze denken goed mee. Ze zijn later nog komen helpen bij een veulen van een vriendin wezen kijken toen het diertje niet wilde drinken.

Oke dankje :) ben daar al is aan het rondkijken, heb je toevallig ook nog een idee welk een goed hengstje is?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:56

Hengstenhouderij Kramp
Hier gaan wij altijd naar toe, veel keus, goede service en afstammelingen doen het vaak goed op de keuringen, mocht je daar interesses in hebben.
http://www.hengstenhouderijkramp.nl/

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 17:59

sumic schreef:
Hengstenhouderij Kramp
Hier gaan wij altijd naar toe, veel keus, goede service en afstammelingen doen het vaak goed op de keuringen, mocht je daar interesses in hebben.
http://www.hengstenhouderijkramp.nl/

De link doet het niet?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:14

mmm bij mij wel.. anders even googlen op hengstenhouderij Kramp, dan kom je het ook wel tegen!

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 18:18

sumic schreef:
mmm bij mij wel.. anders even googlen op hengstenhouderij Kramp, dan kom je het ook wel tegen!

Mm ik heb gekeken, vind er zeker een paar mooie bij zitten, heb je toevallig een voorkeur van 1 van deze hengstjes?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:23

Ik heb ze allemaal in het echt gezien en er zit wel veel verschil tussen. Maar het is net wat je mooi vindt natuurlijk! Palomino hengstje (Cloud) hebben wij 3 merrie veulens van, waarvan er 2 zijn kleur geerfd hebben! Dit jaar hebben we gedekt met het bonte hengstje Briar Desmond. Dat vond ik de allerbeste beweger tijdens de show. Maar je kunt ze bij de familie Kramp thuis allemaal in echt bewonderen! Mocht je nu geen haast hebben, maar volgend jaar pas willen dekken, raad ik je aan om naar hun voorjaarshow te gaan.

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 18:24

sumic schreef:
Ik heb ze allemaal in het echt gezien en er zit wel veel verschil tussen. Maar het is net wat je mooi vindt natuurlijk! Palomino hengstje (Cloud) hebben wij 3 merrie veulens van, waarvan er 2 zijn kleur geerfd hebben! Dit jaar hebben we gedekt met het bonte hengstje Briar Desmond. Dat vond ik de allerbeste beweger tijdens de show. Maar je kunt ze bij de familie Kramp thuis allemaal in echt bewonderen! Mocht je nu geen haast hebben, maar volgend jaar pas willen dekken, raad ik je aan om naar hun voorjaarshow te gaan.

Ik zit erg te hangen aar het palomino hengstje ja ;) Wat voor kleur waren jullie merries? Ik ga eens kijken of ik langs hun voorjaarshow ga ;)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:31

het gaat over 1 merrie en die heeft een donkere voskleur met ietwat grijze manen en staart.. ik zal eens kijken of ik een fotootje heb..

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:39

Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet waar je precies woont, maar ga anders eens kijken op een premiekeuring in de buurt. Zie je precies wat voor afstammelingen ze geven!

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 18:49

sumic schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet waar je precies woont, maar ga anders eens kijken op een premiekeuring in de buurt. Zie je precies wat voor afstammelingen ze geven!

Ik woon in een dorpje naast geldermalsen dus wel flink afgelegen ;) Maar ik ga eens kijken of er premiekeuringen in de buurt zijn.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:18

Ulex van de Pony Hoeve
Ziemar van de meerdijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:50

ulex is wel een beetje groot he voor een mini merrietje ;)

briar desmond vind ik ook erg gaaf, maar ik denk dat ik jou eerder kershwell cloud zou aanraden. die schijnt erg vaak zijn kleur door te geven en is zelf redelijk grof. het is moeilijk te zien vanaf jouw foto maar ik denk dat jouw merrie dat wel kan gebruiken.

bij desmon heb je kans op vos en vosbont, cloud vos of palomino

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 11:07

Elinaa schreef:
ulex is wel een beetje groot he voor een mini merrietje ;)

briar desmond vind ik ook erg gaaf, maar ik denk dat ik jou eerder kershwell cloud zou aanraden. die schijnt erg vaak zijn kleur door te geven en is zelf redelijk grof. het is moeilijk te zien vanaf jouw foto maar ik denk dat jouw merrie dat wel kan gebruiken.

bij desmon heb je kans op vos en vosbont, cloud vos of palomino

Ja mijn merrie kan wel wat grof gebruiken, ze is er licht gebouwt voor een shetlander. Kershwell cloud vind ik ook erg leuk, dus ik denk die het gaa worden. Hoop dan op een palomino ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:54

ik vind basje(appaloosa) ook erg leuk bij dibbits, grote kans dat je een kleurtje krijgt :D