mijn pony Koos moet dringend vermageren, ik ben bang dat er anders hoefbevangenheid zit aan te komen. Hij is plots heel dik geworden nadat ik geopereerd ben, en toen heb ik ongeveer 2 weken niet meer voor hem kunnen zorgen. (Er werd uiteraard voor water enzo gezorgd hoor, het is niet dat hij verwaarloosd werd
) Toen ik weer een beetje kon lopen, en bij hem kon gaan, zag ik dat hij heel dik was geworden.Mijn opa had hem, zonder mijn weten, hele dagen op de 'nieuwe' wei gezet. Van mij moest hij op de kale weide, maar mijn opa had zoiets van: 'Hij moet genoeg eten hebben'.
Nu staat hij op streng dieet: Hij staat op een kale weide (heeft wel nog een beetje gras, en kan heel de dag grazen. Hij staat niet op zand.) en krijgt 1 wortel per dag. Ook soms een mini handje brok, met appelazijn en lookpoeder op voor zijn vacht en de vliegen weg te houden.
Ik probeer hem elke dag een half-uur te longeren.
Nu wil ik aan jullie vragen: Is dit een goede verhouding werk/voer of is het net heel onevenwichtig? Op wat voor dieet staan jullie (te dikke) shetlanders?
Dankjewel voor de hulp.
Ik ben nu helemaal gek op Dodson en Horrel. Ook wel fijn is Wiesencobs van St Hippolyt. Dat zijn op hete lucht geperste grasbrokjes die geweekt gevoerd moeten worden. Geen suiker maar enkel ruwvoer dus.
Wil wel hard werken hoor maar loopt niet te stuiteren
Daar had ik nog niet bij nagedacht, dat het best saai kan worden. Momenteel ben ik pas geopereerd en lang wandelen kan ik nog niet.