De eigenaar van mijn verzorgshetlanders wilt Lady en April laten dekken. Lady is 15 jaar oud en 91 cm, en is de moeder van April, zij is 7 jaar oud en 87 cm. Ik mag mee beslissen over de mogelijke hengsten. Daarbij heb ik een aantal eisen. - Het liefst hebben we een bonte - niet kleiner dan 90 cm - Het gebied om heen te rijden liever niet verder dan Utrecht.
Ik ben aan het zoeken op internet, en heb tot nu toe geen hengst gevonden, die aan onze eisen voldoen. Als jullie een hengst weten die goed combineerd met Lady en April, hoor ik het graag.
- Het liefst hebben we een bonte - niet kleiner dan 90 cm - Het gebied om heen te rijden liever niet verder dan Utrecht.
En hoe zit het met de verbeterpunten van de merries? Want dit komt meer over als we willen een kleurtje and that's it
Saaarr
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-09 08:00
Uhm, daar heb je wel gelijk in dat dat zo over komt, maar ik heb het idee dat dat hem (de eigenaar) niet zoveel uitmaakt. Hij heeft er verder niks over gezegd dus geen idee wat ik hier dan neer moet gaan zetten daarover. Heb ondertussen wel iets gevonden even kijken wat de eigenaar ervan vind.
En ben je op zoek naar een goedgekeurde dekhengst of wil je graag papierloos fokken en zo alleen maar vermeerderen ipv. fokken? Lijkt me toch wel belangrijk om het daar over te hebben met de eigenaar. Als het de eigenaar allemaal niets uit maakt, snap ik ook niet waarom hij dan zo graag een veulentje wil hebben. 't is niet zo simpel als er even een hengst op gooien en hupsa veulentje volgend jaar. Tenminste, dat is ook niet realistisch en niet eerlijk tegenover de pony.
Zoek je enkel op kleur en op hengsten die dichtbij staan? Als je de merries wilt verbeteren kan je toch geen grens zetten op waar de hengst mag staan Dan zit je aan een bepaald aantal hengsten vast waar misschien niet eens de goede tussen zit. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of je met papier wilt fokken. Silvers Lightning van Zilkesteyn is een erg gave zwarbonte hengst. 92 cm maar staat totaaaal niet in de buurt.