een hengst laten keuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mini_shetjes

een hengst laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:31

wij willen onze belgische dekhengst ( mini shet) laten keuren zodat hij in het nsps kan. wie heeft er ervaringen met ditsoort keuringen> wat moet je doen? enz. wij hebben nog nooit mee gedaan met keuringen ik ben alleen een keer mee geweest.

gomir

Re: een hengst laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:09

-> SMP

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:06

Hoe kan je pony een dekhengst zijn als je nog nooit naar de keuring bent geweest dan?

Begrijp ik dat je hem wel ter dekking aan biedt zonder dat hij goedgekeurd is als dekhengst of zelfs ooit een keer op een keuring is verschenen?

Als hij papierloos is kun je wel naar het NSPS willen, maar dat zal je dan niet lukken.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:04

Heeft de hengst wel papieren, zo ja van welk stamboek?

Als je hengst geen papieren heeft kun je niks met hem bij het NSPS.

mini_shetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 08:33

hij heeft papieren van het belgishe stamboek daar is hij europees goedgekeurd maar dat telt niet in nederlnd. hij heeft op keuringen gelopen maar ik heb hem van een hengstenboer gekocht en waar hij daarvoor is geweest weet ik niet. volgens het nsps kan ik hem gewoon laten keuren.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:24

JoyCiej007 schreef:
Hoe kan je pony een dekhengst zijn als je nog nooit naar de keuring bent geweest dan?

Begrijp ik dat je hem wel ter dekking aan biedt zonder dat hij goedgekeurd is als dekhengst of zelfs ooit een keer op een keuring is verschenen?

Als hij papierloos is kun je wel naar het NSPS willen, maar dat zal je dan niet lukken.

Zo heeeeeej, wat een oordeel zeg.... :roll:

Er staat toch belgische dekhengst? Er zijn ook andere mini stamboeken waar een mini goedgekeurd kan zijn dan alleen het shetlanderstamboek in Nederland hoor ;).

Mini-shetjes: volgens mij kan jij je mini ook aanmelden bij het NMPRS, daar kan je dan ook meedoen met de hengstenkeuring en kan hij in Nederland ook goedgekeurd worden, maar ik zou dat stamboek ook even bellen voor info. En als je het nsps gesproken hebt en die zeggen dat hij met zijn stamboekpapieren mee mag doen met de hengstenkeuring, dan schrijf je heb toch gewoon in :-).

Succes! En heb je een foto van je hengstje? ;)

mini_shetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 13:55

ik heb foto's ja. maar weet niet hoe je ze moet plaatsen :(

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:33

Via een uploadsite zoals mijnalbum.nl (even account aanmaken). Dan de link van de foto tussen [ img ] [ img/ ] zetten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:44

Manda schreef:
JoyCiej007 schreef:

Zo heeeeeej, wat een oordeel zeg.... :roll:

Er staat toch belgische dekhengst? Er zijn ook andere mini stamboeken waar een mini goedgekeurd kan zijn dan alleen het shetlanderstamboek in Nederland hoor ;).

Mini-shetjes: volgens mij kan jij je mini ook aanmelden bij het NMPRS, daar kan je dan ook meedoen met de hengstenkeuring en kan hij in Nederland ook goedgekeurd worden, maar ik zou dat stamboek ook even bellen voor info. En als je het nsps gesproken hebt en die zeggen dat hij met zijn stamboekpapieren mee mag doen met de hengstenkeuring, dan schrijf je heb toch gewoon in :-).

Succes! En heb je een foto van je hengstje? ;)

Er staat verder weinig info in de beginpost van TS; ze schrijft niet dat de pony al is ingeschreven bij een belgisch stamboek, en verder vermeld ze enkel dat ze nooit op keuringen zijn geweest.
Nou, dan is mijn reactie toch logisch? verder was het helemaal niet onaardig van toon, dus weet niet waar jij nou een probleem van maakt eerlijk gezegd ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:14

Owh maar ik maak geen probleem.
Maar je zegt gelijk allerlei dingen als, papierloos, dekken met een niet goedgekeurde, niet lukken in het nsps stamboek te komen, hoe hij ooit dekhengst kan zijn zonder naar een keuring enz enz. Volgens mij zijn dat oordelen, en niet erg aardige ook........
Er staat BELGISCHE DEKHENGST, ik persoonlijk zou eerst doorgevraagd hebben voordat ik al oordelen ga geven. Maarjah, dat zou ik doen, als jij het op deze manier wil doen dan doe je dat... vind ik geen probleem. Maar ik mag best zeggen hoe ik vond dat dat overkwam....

mini_shetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 09:14

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:36

Wauw dat is een heeeeeel mooi hengstje! :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mini_shetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:52

bedankt, hoe deet je dat met die foto's? hyperlink of zo?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:56

Op de foto gaan staa, rechter muisknop, dan eigenschappen, de url kopieren en dan tussen [ img ] [ img/ ] zetten (maar dan die img zonder spaties ertussen)

mini_shetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 14:11

bedankt!