Naam: Spartan
Geslacht: Ruin
Ras: Shetlander (vermoedelijk ook Welsh bloed, want hij heeft een licht snoekshoofdje en heel fijne oortjes en neusje)
Grootte: ong. 108cm
Geboortedatum: 2006
Geleerd: Mennen
Trainingsschema: zo'n 3x per maand doen we een klein tochtje (ong. 1,5km) met de koets. Naarmate hij ouder wordt zal dit misschien opdrijven (?)
Nota: Ik ben met Spartan inderdaad redelijk vroeg begonnen met mennen, zoals enkelen al zullen weten uit vorige topics, maar hij is zeker niet overwerkt! Ik ben begonnen aan de lange lijnen toen hij 2,5 jaar oud was, en enkele maanden nadien heb ik een klein, licht koetsje gekocht omdat hij het graag en goed doet, en ik dacht er wel iets uit te krijgen. Geen commentaar hierop aub, ik weet zelf ook dat ik fout zat door zo vroeg te beginnen...
Foto's: [X] [X] [X]
Naam: Charlie
Geslacht: Ruin
Ras: Zuiver (mini)shetlander
Grootte: ong. 85-90cm
Geboortedatum: 2005
Geleerd: Mennen
Trainingsschema: evenveel als Spartan.
Nota: Ik heb hier niet veel aan toe te voegen, behalve dat hij redelijk klein is en het moeilijk gaat worden om een klein ervaren ruitertje te zoeken om hem eventueel zadelmak te maken.
Foto's: [X] [X] [X]
Zoals je ziet op de laatste foto heeft Charlie veel spring capaciteiten, MAAR!! Je zou denken dat hij erover wordt getrokken doordat het touw zo strak is, dat is echter NIET zo!! Laat daar geen misverstanden over bestaan

Ziezo, nu ken je ongeveer mijn schatjes, dan komt nu mijn vraag:
Zou het verstandig zijn om 1 van de twee (of eventueel beide) onder het zadel te leren?
Zoja, kan iemand me tips geven bij het beleren?
Braaf zijn ze zeker, want mijn kleine neefjes stappen er soms mee rond
. Vind het voor de pony's gewoon heel fijn qua afwisseling.