Hoe groot is jullie shet en wat doen jullie ermee (evt foto) Leuk om eens te kijken wat de gemiddelde grootte is. Wat vinden jullie leuker, fijner om mee te werken. Grote maat of mini maat.
ZusJacobs
Geplaatst: 11-04-09 11:05
onze shet is precies 1 m gemeten, en er wordt op gereden door twee jonge (kleine ) dames. Verder staat hij voor het karretje eens in de maand en sleept de wei/paddock/bak. en ik langelijn nog wel is met hem Groetjes edit] sinds kort kan hij ook al knielen VD kan niet ontbreken.
Ik heb 1 merrie van 71cm, ruin van 84cm en een verzorgpony van 107cm(wat ik persoonlijk heel groot vind en lomp ogen )
xJakoline
Geplaatst: 11-04-09 14:54
Mijn shet is 82 cm . Ik vind het een mooi maatje ! Je kan dr nog genoeg mee doen, mennen, vd, springen, wandelen,lange lijnen, kleine kindjes laten rijden en meer!
Mij shet is gemeten op 83 cm. Vind dat zelf ook een leuke grootte... Voorlopig houden we het bij gezellig tutten en poetsen. Hopelijk kan ik later gaan mennen
Mijn shetten zijn 84 en 89 cm... Ze lopen voor de kar in enkel en tweespan zijn around clubkampioen mennen geworden in september 2008 van de paarden. Ze lopen onder het zadel hebben springwedstrijdjes gelopen en lopen aan de longeerlijn, aan de fiets enkele vrijheidsdresuur oefeningen etc etc.
Mijn 7 jarige hengst is 85, daarme men ik veel, ik sleep de bak/weilandje. Hij is zadelmak maar helaas heb ik geen ruiter op het moment. We fietsen en wandelen ook veel. Hij kent een beetje VD.
Mijn 2 jarige hengst is ongeveer 80cm, met hem wandel ik veel.
90, 90 en 91cm. Twee daarvan staan voor de wagen (wekelijks menles) en worden soms bereden door mijn nichtje.
Nummer drie doet helemaal niks (ja, wandelen met ons). Die is veel fijner en op één of andere manier trekt het me helemaal niet om daar iets mee te doen. Bang dat ie stuk gaat haha. Dus die doet al jaren niets.
uhh.. Mimi is een reuzenshet denk ik :p maarja ze is ook gekruist . 107 cm om precies te zijn. Persoonlijk vind ik kleintjes ook leuk maar voor mij is ze nu al zoo klein om op te rijden,ik ben blij dat ze zo groot is . Rijden,vroeger springen,aan de longe werken maar VD lukt niet echt,zo'n eigenwijs beestie. x
Ik heb een 21jr. merrie van 1.10 Zij wordt door 2 kinderen onder het zadel gereden en zelf wandel en tut ik lekker met haar.
Dan heb ik nog een 4 jarige (inmiddels) ruin van +- 80cm Met hem wandel ik, loop ik hard en knuffel vooral heel veel!
arinda
Geplaatst: 11-04-09 20:20
85 cm & 1.00 m. Tot nu toe nog wandelen en de grote naast de fiets, kleine daarintegen wil graag overal op staan ed dus met hem denk ik meer richting de VD kant