Kale plekken mini paardjes... Sebacil???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bridget24

Kale plekken mini paardjes... Sebacil???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 22:25

Mijn schoonvader heeft meerdere mini paardjes. Een aantal weken geleden begonnen ze met schuren. Hij is ze gaan wassen met teershampoo voor de jeuk.

Nu gisteren hadden ze zoveel kale plekken. Vooral in het gezicht en de nek. Onder de manen gewoon helemaal kaal. Schilfers.. korsten... Zo zielig.

Ik las stukken op internet dat het kippenluis zou kunnen zijn. ALthans de foto's die ik bij kippenluis zag komen sprekend overeen. En het zou ook kunnen want er lopen daar ook kippen rond.

Maar bij de paarden zie ik die luizen niet????????????????????

Ik las iets over behandelen met sebacil. Maar kan nergens terugvinden waar ik dat kan halen?
Iemand hier een idee???

Alvast hartstikke bedankt,

shetlandfan

Re: Kale plekken mini paardjes... Sebacil???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:30

Sebacil kan je halen bij je veearts.

Voor een goede diagnose kan je zowiezo toch het beste veearts laten komen. ;)
Het kan namelijk ook nog andere dingen zijn zoals gewone luis of schurft, schimmel etc. De veearts kan je veel beter vertellen wat het precies is dan dat je lukraak met van alles gaat wassen.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:07

ik zou een veearts laten komen, luizen of evt een bacterie/schimmeltje zie je niet altijd. helemaal als er meerdere al kale plekken krijgen zou ik het laten checken. zomaar sebacil overal op doen is ook niet altijd een aanrader.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:37