Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nathalie2302 schreef:Ik heb ook alleen 2 shetlanders.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nooit wat aan vond, van die kleine grasmaaiers met hun korte pootjes. Ik heb altijd paarden van anderen gereden en toen er eindelijk ruimte was om zelf een paard te hebben (mijn levenslange droom), heb ik toch besloten tot een shetlander omdat wij 3 kleine kinderen hebben en het zo iets voor ons allemaal was. De kinderen hobbelen, ik deed VD, wandelen en lange teugelwerk....later kwam daar aangespannen rijden bij en was ik zo verkocht aan Rohan dat er ook een twee shetlander kwam...
Dus in plaats van mijn bonte droom tinker nu 2 shetten en ik vind ze helemaal geweldig!
Ben voor beide 215 euro per maand kwijt en dat is volpension waarbij ze 's nachts op stal staan...in de winter overdag in de paddock en 's zomers in de wei...
Zilfstar schreef:TIP: Ga echt wat doen met je shet! Ze hebben zo veel in huis. Dat merk ik ook aan die van ons. onder het zadel en voor de kar kende hij. Longeren, springen, Lange Lijnen.. we hebben het hem allemaal het afgelopen anderhalf jaar geleerd (OK Lange Lijnen is nog heel pril, maar hij pakt het mooi op. Kan al heel lang draf volhouden en af en toe een galopje) Ik merk dat hij het leuk vind, ook de afwisseling. Er is nog een verzorger met kind van 4 en zij maakt vooral wandelingen met hem. Mijn zoon rijdt er dus zelfstandig op, ik doe LL en longeerwerk (en met LL ben ik nu ook bezig met verzamelen, nageeflijkheid/ aan de teugel, lenigheid, conditie, stellingen etc). Je merkt ook echt dat ie het werken leuk vind. Door omstandigheden 2 weken niet echt aan longeren en aan LL toegekomen. Nou toen liep ie afgelopen woensdag toch mooi! En zonder longeerzweep op mijn stem aan de longe gewerkt. zo super. Dus mijn tip: ga echt wat met de shet doen! Ze zijn het waard.