Nu net een paar weken geleden is er bij mijn verzorgpaard een shetlandvriendje komen te staan en ik vroeg mij dus iets af.. Het beestje is 3 jaar oud, heeft een donkerbruine vacht, zwarte manen en Geen* pigment om zijn ogen? Misschien een beetje een domme vraag maar komt dit vaker voor bij Shetlandpony's en is dit gewoon normaal?
Laatst bijgewerkt door laaaura op 30-03-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Vjestagirl
Geplaatst: 30-03-09 21:53
Er bestaat geen wit pigmet, witte delen zijn pigmentloos..
MR dat is onzin. Mijn shet heeft vorige zomer (of die zomer daarvoor) witte plekjes op zn lippen gehad. Toen de zon eenmaal weg was zijn de plekjes ook weer zwart geworden
laaaura
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-09 14:59
IndianLady schreef:
MR dat is onzin. Mijn shet heeft vorige zomer (of die zomer daarvoor) witte plekjes op zn lippen gehad. Toen de zon eenmaal weg was zijn de plekjes ook weer zwart geworden
maar dit is blijvend.. het pigment komt niet meer terug..
Hij begint nu een beetje zijn wintervacht kwijt te raken en hij krijgt ook een beetje grijstinten.. Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden hoe ie eruit gaat zien als heel zn vachtje eraf is..
dat bedoel ik eigenlijk ook, wintervacht is vaak verradelijk, maar op latere leeftijd kunnen ze ook nog veranderen. shet van me vriendin was zwart met witte voetjes, die kreeg na zijn wintervacht ineens witte vlekken boven op de kont die zijn gebleven. spannend zo een toverbal haha