Ik had een vraagje. Ik heb een mini hengst van bijna 2 jaar oud. Hij staat ingeschreven in het Appaloosa Stamboek, heeft paspoort alleen geen papieren. Dus de ouders zijn niet bekend.
Kan ik met hem dekken?? Zo ja, voor hoeveel?
Ja, ik weet dat hij ook nog nagekeken moet worden, maar kan hij goedgekeurd worden zonder papieren??
dekken kan, maar lijkt me niet verstandig met een hengstje zonder papieren. Je weet immers niets dan over afstamming en mogelijk genetische gebreken. Er zijn geen stamboeken (meer) waar hengstjes zonder afstamming goedgekeurd worden voor de dekdienst.
Ik zou mezelf eerst afvragen...waarom wil je ermee dekken?!
Een vriendin van mij heeft een shetlander merrie, en we willen graag een veulentje van die shet. En ik wil dat ie zo wat meer naar merries trekt, zodat ie schouwhengst kan worden.
Ik zou hem lekker laten ruinen, kan die tenminste ook gewoon in een kudde staan. Zoals al eerder gezegd: er zijn al genoeg papierloze shetten. Waarom kan je vriendin niet een goedgekeurde hengst gebruiken als ze zo graag een veulen wil? Weet je tenminste ook of hij goed in elkaar zit en gezond is.