Orion v. d'oeveren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamaartjeee

Orion v. d'oeveren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 04:25

Ik ben vanalles aan het uitzoeken over de voorouders van Victor ik ben al zover dat ik weet dat z'n vader Danny v.h. Stalletje is en z'n moeder Paulien v.d. Kleibergsestraat.
Maar toen zag ik ergens dat Pauliens vader ook Danny is en ergens anders zag ik dat Orion v. d'oeveren haar moeder is maar Orion is een hengst!

Maar misschien is Orion wel haar opa of iets, dus weet iemand hoe dit zit? en weet iemand informatie over Orion v. d'oeveren?

shetlandfan

Re: Orion v. d'oeveren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:32

Stuur eens een PB'tje naar bokker sMieke. Zij verzorgt de shetlanders op de stal waar jouw pony gefokt is. En kent dus ook de ouders van de jouw pony. Knipoog

Orion v. d'oeveren is de opa van Paulien, ofwel moedersvader genoemd.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:34

Mijn merrie is ook een dochter van Danny.
Op de stal waar Danny staat word helaas veel met inteelt gewerkt. Vaak worden de dochters van Danny ook weer door Danny gedekt.
Over Orion is veel informatie te vinden. Zoek maar even op Google.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:05

Hej,

Ja victor ken ik wel. die is naar een soort manege gegaan. Die heeft het ons tijdens de keuring heel moeilijk gemaakt :P en de kampioensstrik van Paulien op gegeten. (staan ook foto's van op de site)

Dat inteelt verhaal klopt deels. dit is makkelijk uit te leggen. De eigenaar van Danny fokt al heel lang, met goede lijnen. maar is huiverig voor andere hengsten en merries (vuile merries en problemen enzo) daarom fokte hij een paar keer 2x met danny. niet dat dat mijn goedkeuring kan dragen maar helaas is dat in generaties zo. wel doen we onderlinge wisselingen met fam van oers (dat is de fokker van danny) en danny is nu ook de vader van mijn eigen 2 merries dit zijn géén 2x danny.

Bij vragen, uitleg of foto's kun je mij contacten ik weet alles van de kleibergsestraat en binnenjager.
stalvandebinnenjager.webs.com

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:10

Vader van mijn merrie is Orion van 'Oeveren. Hij is al overleden... Veel over hem is niet echt te vinden, bij het stamboek kun je wel wat gegevens opvragen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:50

Grappig..
Danny staat regelmatig in de groep bij mij in de straat zo ongeveer.
Mooie hengst :j