Ja jongens, ons noorden is zo slecht nog niet! Allemaal verhuizen!
En ik zit nog niet eens in het aardbevingsgebied. Ik woon zelf in zuidwest Groningen en Donja staat in noord Drenthe
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En ik zit nog niet eens in het aardbevingsgebied. Ik woon zelf in zuidwest Groningen en Donja staat in noord Drenthe
Vandaag even gelongeerd en hij deed het super!
Ze krijgen buiten ook een keer gevoerd. Voor Donja zat, zij hoeft niet onbeperkt.

mirriejj schreef:Wat betaal je daar dan voor hooi Patricia? Ik betaal hier 4 euro voor een baaltje van 15-20kg. En voor een baal graszaadhooi van 25kg 7 euro.
Ik vind de prijs voor die paddock ook wel echt erg hoog, maar zo te horen valt het voor de regio wel mee.
Hopelijk maakt ie gauw vriendjes straks in zijn nieuwe kudde.
ik bedoelde winterhanden
Ymor schreef:Leuk over jullie stallen te lezen! Op mijn nieuwe stal betaal ik 240 euro per maand en dan doen ze alles voor mij.
Ik vind het voor de kleintjes wel heel moeilijk. Wat ik merk is in grote groepen is niet handig tenzij het allemaal mini’s zijn. En verder vind ik het heel vaak heel duur. Vooral omdat ik er twee heb. En ik merk dat toch veel stallen niet ingericht zijn voor mini’s.
ik betaal incl trailerstalling 112,50 per maand en per keer 16 euro aan hooi (grote ronde balen die we zelf in kopen) we halen ongeveer 1 x in de 2 weken hooi, in de zomer wat minder en met de koude weer wat meer maar ik ben voor alles bij elkaar nog geen 150 euro per maand kwijt. bij ons niet all-in er zijn per dag zo'n 3 á 4 voerdiensten en in ieder geval één keer alles uit mesten. maar omdat die van mij het minste eet en dus het minste poept draai ik eigenlijk maar één mest dienst per week. voeren doe ik wanneer het kan. soms savonds laat nog een keer of als ik toch ben neem ik een voerdienst van een stalgenoot over die er anders apart voor rijd. 
maar een handige stal eigenaar is dan ook wel prettig zodat de voerbak en waterbak naar beneden kunnen. maar ja ook dat kost weer extra tijd.
beeetje personeels te kort
) ook klemt hij rond de twist en loopt het tussen kanaal smal af aan de achterkant waardoor hij brugt onder de zitting. deze is bijna 10 cm korter en een halve inch maat groter 18'', zijn kopijzer maat kan ik er zo in schroeven en voor de rest even passen tussenkanaal is een heel stuk breder, kussens zijn ook breder, de onderste zweetbladen zijn iets terug gesneden voor de schouders dus het is het passen waard... ben heeel benieuwd
dus ik ga echt niet naar buiten met de sulky. als hij is uitgeraasd misschien even. maar het nieuwe schoftje moet er nog komen en ik wil hem eerst even passen. daar komt van de week iemand voor langs. we blijven alleen steeds schuiven. dan kan zij niet, dan kan ik niet...