[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:02

Ja joh! Is een gezellige particulier met een aantal stalletjes. Niet netjes en strak, dat hoeft ook niet. Het is lekker kneuterig en schattig. Donja word elke ochtend gevoerd en krijgt dan haar eigen voer, kan ook brok van stal zelf krijgen. Gaat rond 10:00 naar buiten en word om 19:00 weer binnen gezet en krijgt weer hooi en muesli, en om 22:00 weer hooi. Er is een bak, 2 paddocks en genoeg land voor 9 paarden/pony’s. Er is enorm veel uitrijmogelijkheid. Het enige nadeel is dat ik mijn sulky niet onder dak kan hebben, maar die staat dus enorm goed ingepakt buiten.

Ja jongens, ons noorden is zo slecht nog niet! Allemaal verhuizen! ~~}> En ik zit nog niet eens in het aardbevingsgebied. Ik woon zelf in zuidwest Groningen en Donja staat in noord Drenthe :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:24

hier in brabant zijn de prijzen ook niet zo extreem.

merk wel dat ze meer eten hoor, moeten natuurlijk zich nog meer warm houden. bij een heb ik nu ook halsdeken opliggen ( die word ook intensief getraind en moet weer 24/7 daarna de weide op).
normaal als ik meer (teveel) voerd werd er veel geknoeid en dan schroef ik hoeveelheid naar beneden, nu kun je voorgooien maar is ook wel echt op en niet geknoeid.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:28

Ja geloof graag dat ze nu meer eten!

Kiekeboefje; ik zou daar echt nooit kunnen wennen vrees ik haha. Zou dan liever naar de Veluwe gaan.
Maar staan ze buiten ook met ruwvoer?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:23

Ik wil wel verhuizen hoor. Regelt iemand dan even een baan voor me daar? :')

Hoorde net dat Pep gisterenavond bij de laatste voerronde helemaal K.O. in zijn stalletje lag. Waren ook zoveel indrukken :(:) Vandaag even gelongeerd en hij deed het super!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:27

Ahhhh Peppie was moe. Het schatje <3 <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:29

Jaa het lieve kleine schatje <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:43

Nee snap ik Ingrid. Ik zou ook niet ergens anders heen kunnen :) Ze krijgen buiten ook een keer gevoerd. Voor Donja zat, zij hoeft niet onbeperkt.

Aan Peppie! Snap ik wel, verhuizen en nieuwe indrukken zijn vermoeiend <3

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:19

Jeetje paar van jullie hele andere prijsklasse. Hier is alles zo duur. Maar hooi ect is ook al duur.
Faya haar been gaat goed
Afbeelding
Afbeelding
Hier kun je verschil goed zien :-)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:28

Wat betaal je daar dan voor hooi Patricia? Ik betaal hier 4 euro voor een baaltje van 15-20kg. En voor een baal graszaadhooi van 25kg 7 euro.

Ik vind de prijs voor die paddock ook wel echt erg hoog, maar zo te horen valt het voor de regio wel mee.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:32

mirriejj schreef:
Wat betaal je daar dan voor hooi Patricia? Ik betaal hier 4 euro voor een baaltje van 15-20kg. En voor een baal graszaadhooi van 25kg 7 euro.

Ik vind de prijs voor die paddock ook wel echt erg hoog, maar zo te horen valt het voor de regio wel mee.

Op vorige stal kocht ik hoii bij 7 a 8 euro voor klein baaltje. Als je niet groot kan inslaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:51

StalNollie wat fijn dat alle pony's goed gaan. En goed dat je rekening houdt met dat ze meer eten in de kou. Kacheltje moet blijven branden, zeker bij buitenponys.

Ahh lieve Pep! Alle indrukken aan het verwerken :) Hopelijk maakt ie gauw vriendjes straks in zijn nieuwe kudde.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:33

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:42

Misty staat echt al een paar dagen stil als het weer wat warmer is maar weer beginnen. Kan door mijn winterhanden echt niks met deze kou :brr:

Wat een leuk filmpje van Jimmy zeg!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:45

Jimmy <3 <3

Claudia wat bedoel je dat je niets kunt met winter banden?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:46

Handen :+ ik bedoelde winterhanden _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:03

Leuk over jullie stallen te lezen! Op mijn nieuwe stal betaal ik 240 euro per maand en dan doen ze alles voor mij.

Ik vind het voor de kleintjes wel heel moeilijk. Wat ik merk is in grote groepen is niet handig tenzij het allemaal mini’s zijn. En verder vind ik het heel vaak heel duur. Vooral omdat ik er twee heb. En ik merk dat toch veel stallen niet ingericht zijn voor mini’s.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:09

claudiadvx schreef:
Handen :+ ik bedoelde winterhanden _O-

:D :D dan snap ik je bericht wat beter hahaha. Ik dacht echt van 'huh wat hebben winter banden er mee te maken ' haha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:09

@Stalnollie hier wordt echt altijd geknoeid, maar ik voer ze nu gewoon bijna dagelijks een bak slobber voor extra water en buikvulling en dat bevalt beide pony's erg goed.

Ik heb echt heel fijn gelest met Alex vandaag. Ging echt heerlijk, ook al werd onze les gecombineerd met 1 Friese combinatie van de les na ons. Vooral de colonne was erg grappig, een megasloom dravende Fries voorop, daarna een shet van een meter en dan Alex met zijn 84 cm hoog in een galopje _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:12

Ingrid het gaat erg goed met mijn pony’s. De wond van chayton is nu dicht. Nog twee weken en dan mogen ze worden verplaatst.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:04

Ymor schreef:
Leuk over jullie stallen te lezen! Op mijn nieuwe stal betaal ik 240 euro per maand en dan doen ze alles voor mij.

Ik vind het voor de kleintjes wel heel moeilijk. Wat ik merk is in grote groepen is niet handig tenzij het allemaal mini’s zijn. En verder vind ik het heel vaak heel duur. Vooral omdat ik er twee heb. En ik merk dat toch veel stallen niet ingericht zijn voor mini’s.

Ik heb juist het idee dat het lastig is dat ik er een heb omdat je meestal per stal huurt en ik daarom dan duur uit ben.

Maar veel stallen zijn niet gericht op mini's ook idd.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:48

Absurde bedragen in de randstad zeg := ik betaal incl trailerstalling 112,50 per maand en per keer 16 euro aan hooi (grote ronde balen die we zelf in kopen) we halen ongeveer 1 x in de 2 weken hooi, in de zomer wat minder en met de koude weer wat meer maar ik ben voor alles bij elkaar nog geen 150 euro per maand kwijt. bij ons niet all-in er zijn per dag zo'n 3 á 4 voerdiensten en in ieder geval één keer alles uit mesten. maar omdat die van mij het minste eet en dus het minste poept draai ik eigenlijk maar één mest dienst per week. voeren doe ik wanneer het kan. soms savonds laat nog een keer of als ik toch ben neem ik een voerdienst van een stalgenoot over die er anders apart voor rijd.

Romy vaak staan die kleintjes hun mannetje wel tussen de grote paarden hoor *D

Dat lijkt mij inderdaad ook vervelend als boxen niet in gericht zijn op shetlanders. Tenzij je zo'n handige vriend heb als Linda die 'even' box deuren op maat maakt :j maar een handige stal eigenaar is dan ook wel prettig zodat de voerbak en waterbak naar beneden kunnen. maar ja ook dat kost weer extra tijd.

Claudia volgens mij snapt iedereen jouw dillema... behalve suus, ayla en linda want die hebben de luxe van een binnenbak :D
de achterkant van mijn benen, handen en gezicht zijn schraal door de kou, mijn tere velletje is helemaal uitgedroogd. geen bodylotion die er tegenop kan. ben het zaaaaaat

Kym en Jenny oeh oeh oeh mag ik mee met floor, gelukkig voor moi kan ik zo overplaatsing aanvragen naar dat gedeelte van het land :+ beeetje personeels te kort :=

wat fijn ingrid dat je een stekkie heb kunnen vinden voor meneer alf die meer aan jou wensen voldoet. Spannend! fijn dat het beter gaat met hem, nu hopen dat de cyste stabiel blijft. :)

Patricia been ziet er een stuk beter uit al, dat werkt goed zeker zo'n sok?

Morgen ga ik een zadel passen op mijn bijrijdtinkertje! het zadel wat hij nu heeft is net een slag te lang en de zitting is net te klein voor mij 17,5'' (dikke reet := ) ook klemt hij rond de twist en loopt het tussen kanaal smal af aan de achterkant waardoor hij brugt onder de zitting. deze is bijna 10 cm korter en een halve inch maat groter 18'', zijn kopijzer maat kan ik er zo in schroeven en voor de rest even passen tussenkanaal is een heel stuk breder, kussens zijn ook breder, de onderste zweetbladen zijn iets terug gesneden voor de schouders dus het is het passen waard... ben heeel benieuwd

Floor slinger ik denk even rond. de kleine rat heeft energie voor 10 :+ dus ik ga echt niet naar buiten met de sulky. als hij is uitgeraasd misschien even. maar het nieuwe schoftje moet er nog komen en ik wil hem eerst even passen. daar komt van de week iemand voor langs. we blijven alleen steeds schuiven. dan kan zij niet, dan kan ik niet... :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:06

Neeee nu de vorst was ik al beu maar nu ligt er hier ook sneeeeuw -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:26

Wat een mooi filmpje van Jim! <3

Lillian, succes met het zadelpassen! En met de hypere Floor :D

Stalling is hier ook lastig. Hoge prijzen in deze omgeving en veel stallen willen geen menners in de bak. En hier in de buurt heb je ook veel 24/7 buiten inclusief de hippies en daar ben ik allergisch voor.

Dus het is goed zoeken. Maar we staan nu fijn :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:00

Lillian dat zeg je wel heel makkelijk. Ik heb ruim 4 jaar met mijn pony’s in een paddock paradise gestaan. Er waren daar twee kuddes en in de ene kwamen ze goed mee. Hier was het gemengd. Een paar kleine, paar grote en nog wat middenmaatjes. Het ging op een gegeven moment niet meer goed in die groep dus moesten ze naar de pensionpaarden. Allemaal grote paarden bij elkaar. Hebben ze vriendjes gemaakt? Ja natuurlijk! Hadden ze het er naar hun zin? Ja dat ook! Maar draait het daar om? Sil is zolang als ik hem heb schraal geweest. Ik kreeg hem maar niet op gewicht. Hij staat nu een paar weken ergens anders en hij is ontploft. Die kleintjes staan hun mannetje wel is in dit geval echt te makkelijk gezegd. Dit is namelijk niet voor elk kleintje zo vanzelfsprekend.

Over het welzijn van paarden in een kudde gesproken vind ik trouwens ook nog dat naast dat je Shetlander weg kan vallen naast zoveel grote paarden het ook nog eens zielig is als je Shetlander met alleen maar groten staat. Ze kunnen nooit even lekker kriebelen zoals ze kunnen met een even groot vriendje.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:35

Dat vind ik ook altijd wel een beetje sneu inderdaad, een Shetlander bij grote paarden. Natuurlijk worden het vriendjes, ze 'moeten' wel, als er geen andere keus is. Maar vaak zie je toch wel dat ze liever spelen en kriebelen met hun eigen formaat.

En daarbij vind ik het ook niet geheel ongevaarlijk. Mijn inmiddels overleden pony is zijn oog kwijt geraakt door een 'speelse trap' van een groot paard.