Jelleee schreef:Ik heb jaren alleen gestaan (tegenover het huis) en ik zou het nóóit meer willen. Minimaal twee keer per dag heen, nooit een dagje overslaan, lastig met vakanties, geen stalgenoten.
Ik zou het wel leuk vinden om eigen stallen en accommodatie te hebben (niet alleen een kaal weiland zonder iets) maar dan wel met 1 of 2 gezellige stalgenootjes die dezelfde ideeën hebben over hoe je paarden houdt en dezelfde insteek hebben.
Voor nu sta ik prima op mijn huidige pensionstal.
Ja dat zijn inderdaad een aantal overwegingen, al heb ik sowieso 1 iemand anders die erbij komt (dus zou je voerbeurten/binnen-buitenzetten in paddock/wei dan kunnen wisselen
).
Waar ik nu inderdaad heel erg tegenaan loop is dat de eigenaar op stal nu een heel ander beeld heeft van paarden houden. Niks mis mee, hij houd zijn paarden op zijn manier en ik op die van mij, alleen bemoeit hij zich dus heel erg met hoe ik mijn pony houd. Hooi is slecht, geen krachtvoer, niet scheren (beest zweet zich het schompes) etc. terwijl hij wel krachtvoer voert, scheert etc.
Hij heeft heel wat jaren paarden, zal er ongetwijfeld veel vanaf weten (meer als mij in sommige opzichten) maar dit word gewoon ergerlijk haha. Het is niet dat hij het 'zegt' maar meer mij soms afdwingt in sommige dingen... 
edit: verder is het wel een topplek hoor!
Pony heeft het naar d'r zin, ik heb een mega grote zadelkamer voor mij en m'n tuig/sulky alleen etc. Mooie paddock, geen drassig land. Maarja, dat dat 'gevecht' elke keer als ik mijn pony hooi voer etc. stoort mij gewoon heel erg jammer genoeg...