[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:02

@Demi, zoveel te dik is ze niet. Zou enkel goede afspraken maken rond dat wortelen en mais voeren...

@Fenna, Hoop dat er wat uit bloedonderzoek komt die de boel oplost.

Foto nog van het uistappen vanavond. Is niet dat hij na het rondje mennen nog extra moest wennen was een kwestie van op adem komen en opdrogen. Heb het hier ook af en toe voor dat er mensen een foto willen maken met hun kindje, mij prima.

Afbeelding

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:34

Lekker zonnetje op de foto!

Wat balen van Jorie.. lastig als ze zo kwakkelen.

Udo verhuisd.. Nooit leuk, ik kon het altijd vrij makkelijk maar word wat een softie geloof ik. Vanuit financieel oogpunt zou het goed zijn om terug te gaan naar 2.. Ik vermoed dat het zolang ik nog geen huis heb 3 blijven en als het officieel zo ver is dan zie ik wel hoe ik er voor sta.. :P Of er moet zich zo'n goed plek voor doen.. Blessen is een knappe merrie! Heb haar te koop zien staan.

Timokyana, gadverdarrie.. Flink schrikken! Hopelijk valt het mee en blijft het bij eentje. Sneu ook voor dat geopereerde ponytje. Is dat goed mogelijk, een pony zonder heupkop?

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:02

Fenna hopelijk komt er snel wat duidelijkheid :(:)
Lori ah wat een leuke foto! Erg mooi met dat zonnetje ook.

Hier vanochtend een wei aangeboden gekregen, lekker een eigen stukkie. Zou het héél graag willen, maar wil er toch nog wel even goed overna denken of het ook echt zo slim is :o . Zou voor Emma echt super zijn (en voor mij eigenlijk nog meer, voel me niet echt thuis op de plek waar ze nu staat).

MDJ

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:44

Ik vind het wel fijn om alles zelf te kunnen bepalen daim!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:50

Ik heb jaren alleen gestaan (tegenover het huis) en ik zou het nóóit meer willen. Minimaal twee keer per dag heen, nooit een dagje overslaan, lastig met vakanties, geen stalgenoten.

Ik zou het wel leuk vinden om eigen stallen en accommodatie te hebben (niet alleen een kaal weiland zonder iets) maar dan wel met 1 of 2 gezellige stalgenootjes die dezelfde ideeën hebben over hoe je paarden houdt en dezelfde insteek hebben.

Voor nu sta ik prima op mijn huidige pensionstal.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:54

Ziet er leuk uit Lori!

Jammer genoeg geen onderdekens meer Suzanne.

Mijn pony's staan bij opa&oma, echt zó fijn. Ik kan fijn alles zelf bepalen etc. Opa die voert sochtends en savonds en vindt de pony's ook heel leuk gelukkig. Die is er ook echt fanatiek mee,bijvoorbeeld voor shows om dan het beste voer te geven zodat ze helemaal mooi in conditie zijn. Helaas heb ik geen bak, maar ik kan wel bij de pensionstal naast mij in de bak zolang de paarden niet in de wei staan (paarden staan alleen zomers overdag in de wei daar). In de zomer komen we precies uit met het gras en swinters ben ik zo lucky dat ze op het land van de boer mogen lopen omdat de koeien dan uit de wei zijn. Dan hebben ze echt een mega stuk, 1.5 hectare ongeveer. Soms lijkt gezelschap van stalgenootjes etc me wel gezellig maar ik vind het ook wel lekker rustig zo.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:06

Jelleee schreef:
Ik heb jaren alleen gestaan (tegenover het huis) en ik zou het nóóit meer willen. Minimaal twee keer per dag heen, nooit een dagje overslaan, lastig met vakanties, geen stalgenoten.

Ik zou het wel leuk vinden om eigen stallen en accommodatie te hebben (niet alleen een kaal weiland zonder iets) maar dan wel met 1 of 2 gezellige stalgenootjes die dezelfde ideeën hebben over hoe je paarden houdt en dezelfde insteek hebben.

Voor nu sta ik prima op mijn huidige pensionstal.

Ja dat zijn inderdaad een aantal overwegingen, al heb ik sowieso 1 iemand anders die erbij komt (dus zou je voerbeurten/binnen-buitenzetten in paddock/wei dan kunnen wisselen :) ).

Waar ik nu inderdaad heel erg tegenaan loop is dat de eigenaar op stal nu een heel ander beeld heeft van paarden houden. Niks mis mee, hij houd zijn paarden op zijn manier en ik op die van mij, alleen bemoeit hij zich dus heel erg met hoe ik mijn pony houd. Hooi is slecht, geen krachtvoer, niet scheren (beest zweet zich het schompes) etc. terwijl hij wel krachtvoer voert, scheert etc. :')

Hij heeft heel wat jaren paarden, zal er ongetwijfeld veel vanaf weten (meer als mij in sommige opzichten) maar dit word gewoon ergerlijk haha. Het is niet dat hij het 'zegt' maar meer mij soms afdwingt in sommige dingen... :)

edit: verder is het wel een topplek hoor! :D Pony heeft het naar d'r zin, ik heb een mega grote zadelkamer voor mij en m'n tuig/sulky alleen etc. Mooie paddock, geen drassig land. Maarja, dat dat 'gevecht' elke keer als ik mijn pony hooi voer etc. stoort mij gewoon heel erg jammer genoeg...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:28

Zwaai langs.

Beterschap voor de zieke niet goed in hen vel zittende pony's

Mandy geniet van je vakantie.

Daimx welkom terug en Ilse ook.

Ook weer leuke men verhalen en mindere
Lobke :(:) verkopen is niet leuk
Lees elke dag mee hoor dames. Maar mijn hoofd loopt even over. Dus neem elke keer voor te reageren na bij lezen. Maar op een 1 of andere manier lukt het niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:38

Geeft niks testebeest, ook voor jou een :(:)

Mijn twee heren staan gezellig achter huis, wat wel zo lekker is voor mij, want ik ben echt totaal niet goed met andere mensen :+

Ik ben Jorie even naar de da gewandeld en die heeft hem even compleet onderzocht. Temperaturen, tandjes (Jorie stond op zijn achterbenen :+ ), hartslag, darmgeluiden en dat klonk allemaal wel goed. Dus de da vond een bloedonderzoek nou nog niet nodig. Ik heb wel een ontworming voor spoelwormen meegekregen, want Jorie heeft wel een dikkig buikje, geen vet op de ribben en die dunne mest. En tegen spoelwormen was hij nog niet ontwormd. Dus ik hoop dat hij het nu weer goed gaat doen qua mest en dat er wat dooie wormen uit komen zetten

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:46

Jonkies kunnen snel last hebben van spoelworm. :j Hopen dat het snel weer de goede kant op gaat..

Iemand hier toevallig ook ervaring met een zilco singel aan een ideal tuig? Mijn binnensingel van de ideal is te kort en van grotere maten zouden de gespen te breed worden. Enige optie was dan de anatomische singel maar die schijnt ook niet goed te passen.. Heb nu op de gok een zilco pony maat singel besteld.. Hopen dat dat past!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:04

Hier heb ik ze in eigen beheer en zou niet anders willen. En oke ik heb geen bak maar moest ik die hebben zou hij toch enkel als paddock dienen.

Hier ze eergisteren met ivermectine ontwormd en veulen lief zit vol van de horzellarven en de andere hebben of spoelworm of bloedworm. Had het op paardnatuurlijk gevraagd maar daar is er discussie over het laatste dus maar foto's naar het woud gezonden. Deels ben ik er blij mee hoe raar het ook is want het geeft Cup terug een kans, waren anders van plan hem na de vakantie nu (hier in België) 'm te laten inslapen omdat we niks konden vinden... morgen komt de hoefsmid en die gaat ook kijken wat die voor zijn knie kan aanvangen.

@MDJ, Ik heb beiden liggen maar de zilco is een cob tuig en de ideal mini-shet. Wil het anders uitproberen moest je willen ?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:29

Wat heftig Lori! Slaat zijn knietje op slot? Ja als je wil mag je wel eens passen, ik heb een eurotech in mini shet en nu dus een zilco in pony maat besteld maar volgens mij is de levertijd vrij lang bij cavalier..

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:36

Wat gaan jullie weer hard!
Welkom calice, ik vind poow echt een super leuke pony!
Qua singel ben ik ook nog op zoek, de singel die ik bij mijn tuig heb gekocht (tweedehands) vind ik totaal niet fijn, hij is hard en gaat stroef, dus ik wilde misschien ook een anatomische bestellen, of in elk geval een andere. Maar ik twijfel nog, dus ik hoor ook graag ervaringen.
Hopen dat het verbeterd Lori!

Oja en ik heb ook een topicje (de eerste van Mimi :# ) gemaakt: [AR-ITP] Knappe Mimi voor de wagen!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:38

Een ideal singel maat shet past gewoon aan een ideal mini-shet schofttuig. Sjors heeft zijn hele tuig maat shet en de singel maat mini-shet, Willem van Susanne heeft het andersom. Gespen zijn even groot.

Ik ga later even reageren op alles.. druk met leren en even geen tijd voor andere dingen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:57

Ik had Jorie al met Pramox, dus ook tegen lintwormen, gedaan en nu is hij ontwormt met pyrantel en ik dacht in het half donker vanavond witte sliertjes in zijn mest te zien. Let je wel op dat sommige spoelwormen resistent zijn tegen ivermectine (dus even pony's goed in de gaten houden)?
Wel mooi dat het voor cup nu nog niet meteen einde verhaal is. Hopelijk kan de hoefsmid er ook wat aan verhelpen door het bekappen.

Leuk Celess, zal even kijken en reageren :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:21

@Celess, leuk dat ze het zo vlot oppakt.

Daarop hopen we inderdaad dat de hoefsmid morgen iets kan doen, desnoods met een (plak)ijzer zodat die kan beteren. Als hij niks kan blijven we vastzitten eigenlijk. Meneer heeft altijd wel al gehad dat hij eens een dag kon vastzitten maar de laatste maand een half/2maanden is het echt extreem. Bij doorstappen en draf is die los maar vanaf die gaat "slenteren" klakt het vast.

Heb het ook gelezen dat er een deel resistent is maar er is dus twijfel of het bloed of spoelworm is. Ik denk zelf eerder bloedworm maar kan spoelworm in de kleine fase zijn ook... lijkt nogal op elkaar. Hoop dat het wout duidelijkheid kan geven, heb geen hoge pet op van mijn huidige dierenarts namelijk.

Ga ze eens vergelijken die gespen van zilco en ideal, ik post het wel en anders er achter vragen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:30

Ayla, ik moest dan geloof ik de pony maat hebben. Mini maat singel is 27 cm lang. Dat is +- 10 cm te kort voor mijn andere dus wilde er graag een singel van 40 cm bij zodat ik ook niet zo op dat laatste gaatje hoef te hannesen met Li. :j

Ik ga het men topic even bekijken.

Toevallig vanavond ook even een pramox kuur besteld. Mestonderzoek gaf aan dat ontwormen niet nodig was maar het buikje van Ginny doet mij anders vermoeden. Ik ontworm sowieso preventief.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:25

Ik voel me nu even een beetje verdrietig. Mijn favo manegepony staat op marktplaats inmiddels. Er staat ook een rijfoto van mij bij. Zou haar het liefste zelf overnemen.. Ik had onder het zadel echt een klik met deze pony en ze ging altijd door het vuur voor mij tot de grens van mijn kunnen. Zo durfde ik eigenlijk niet meer te springen, maar heb met haar uiteindelijk 40/50 cm gesprongen, bij 60 ging ze twijfelen omdat ik het doodeng vond. Goudeerlijke pony. Maar ik zou haar het zo erg gunnen dat ze daar blijft en als ik haar koop, zet ik haar daar in pension, bij haar vrienden en kom ik gewoon regelmatig even knuffelen,wandelen en rijden, dan zou ze gewoon lekker met pensioen gaan daar.Ik moest dit even kwijt, het gaat totaal niet over shetlanders, maar ik voel me nu gewoon even zwaar depri ;(

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:44

Ow fenna lastig zeg. Ik ben ook zo' n softie. Maar als je het financieel kan lijden, en er zo mee zit. Ik zou het dan wel weten. En als je het financieel niet kan lijden. Is er zijn er, geen mensen van die manege die hetzelfde hebben? Dat je samen een plan maakt. Dat hebben wij een keer met ee. Oude manegepony gedaan..

Celess ga zo even je topic bekijken.

Lori, willen ze die pony van de operatie een plakijzer geven?
Vanwege het op slot gaan?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:35

Oh fenna zo herkenbaar! Sterkte er mee

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:49

@Fenna, moeilijk!

En testebeest, deze van de operatie was een andere hier geloof ik ? Bij Cup wel al zitten twijfelen voor een operatie maar heb liever dat de hoefsmid wat kan doen. Die bandjes doorhalen kan erg succesvol zijn maar kan ook de boel alleen maar verergeren in de zin van ernstige artrose op korte tijd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:56

Ahh Fenna dat is niet leuk. Waarom staat hij te koop? Als je het financieel kunt gewoon kopen! zou m dan wel op een andere stal zetten omdat pensionstal op manege over het algemeen veel duurder is (hier tenminste).

Goed, ik besloot dus vanmorgen van de trap te vallen :+ Heul pijnlijk haha. Overal schaafwonden en stijf.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:08

Fenna ah wat lastig... Als je het indd financieel zal redden zou ik hem kopen, en dan lekker op pension zetten.
Jelle ouch, hopelijk niet helemaal vanaf bovenaan? :oo

Gisteren kwam mijn bijrijdertje weer, top gereden hebben ze samen! Beetje gedressuurd en als beloning mocht ze de laatste keer even een sprongetje doen.
Vanmiddag komt mijn andere bijrijdertje, stuk minder ervaring met jonge pony's heeft zij, dus die ga ik de eerste tijd nog even begeleiden :).

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:50

Lori sorry even 2 dingen door elkaar gehaald. Binnendoor bekappen gebeurd dat al?

Mil heeft binnendoorijzers voor zijn knie. Maar ik gok dat jou hoefsmid daar niet blij van word. Mijn vriend smeed het zelf uit staal. Dus geen fabrieksijzers.

Jelle autsch dat is niet handig.

Ik ben zelf hevelt door de buikgriep :(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:41

Bijlees post..

Hier word enkel misschien jacht patroon geschoren.

Jelle wat een mooi bday kadootje je hca, en beterschap na t vallen van de trap

Patty switch ook weer kaal, en mooie nieuwe dekens erbij.

Fenna heb je em als es laten testen op ppid? Ik denk dat hij meer bezig moet wezen om dingen leuk te vinden.
En anders zou ik em eens flink aanpakken.

Blackflag heeft flink geklust en gepoetst op dr nieuwe weide, en hoe krijg je t voor elkaar om een betonschaar tegen je gezicht te krijgen.

Mandy wat gaaf jeep safari hopelijk lekker aan t genieten van je vakantie

Lobke weer terug fijn dat je stage gaaf was, doe em weg omdat ik er niet mee kan dressuren al zit hij wel zalig verder hoor.
Maar wil graag dressuur lessen gaan volgen, maar ben niet welkom met mijn koers sulky.
En udo verkocht en omg jij heb die prachtig merrie blessum nu.

Calice geweldig jesse en poow hij straalt altijd zo.

Romy je filmpje whahaha geweldig ben heel benieuwd naar je wagen.

Lori wat jammer dat je em niet in balans krijgt je pirouette, wat een leuke foto

Timo hopelijk is macho weer wat aan t opknappen, en arme pony weer terug naar de kliniek

Claudia knappe pony met gek snoetje trekken.

Bimmetje wat is ze braaf zo voor de sulky.

Welkom demi terug in t topic, en eigen weide lijkt mij zalig

Teste dikke knuff en beterschap hier ook al gevloerd door buikgriep al 3 dagen.

Michelle en een maat groter qua singel?

Celess kijk zo ff in je topic