[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:03

_O-

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:25

Hahahaha _O-

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:43

_O- hahahh

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:12

:wow:

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:51

Bodybuilder paarden _O- _O-

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:25

Lilian; Alf is helemaal in zijn element met dit weer. Met 4 benen tegelijk de lucht in, dat is heel leuk joh "-) haha
Kunnen nu helaas alleen maar stappen. Longeerring is wel goed maar dat mag nog niet voor de pezen. Dus we missen zo weer een dikke week in ons opbouw schema maar ja niet zoveel aan te doen....

Romy; hoe gaat het met je schatjes op de kliniek?

Kymberley; ja ik voer diverse supplementen bij. Mariadistelzaad (supplement/poging nummer zoveel tegen jeuk. Merk geen verschil dus stop ermee als het op is), magnesium (citraat van pharmahorse op aanraden ostheopaat maar ik merk geen verschil. Stop ermee als het op is), en ik heb voor 1 maand Motility liggen om uit te proberen. Astrid van pure paardenvoeding en ik gaan proberen Alf betere weerstand te geven ern betere darm gezondheid waardoor hij misschien minder gaat hoesten bij aandraven en minder jeuk krijgt. Daar zitten ook mycotoxines in en dat wilde ik nog eens proberen tegen de jeuk ook. Maar wil niet alles tegelijk geven.
Als normaal voer krijgt hij vitamine brokjes van VS200 (pure paardenvoeding) met handje agrobs Alpengrün müsli of slobber.
Ook altijd 20 ml lijnzaadolie.

Tja die uitloop he van Peppie.....hmmmm. Kym en ik hebben gekeken of we daar niet samen in konden maar zelfs dan was het veel te duur helaas.....

Patricia; fijn dat de 'beschermer ' werkt!

Kiejeboefje: bravoooooo hahaha

Stalnollie; balen zeg! Gelukkig komt het goed maar is niet eerlijk zaken doen zeg.....

Susanne: ik ben jaloers op je binnenbak!! Die vorst is niet erg maar die vreselijke snijdende oostenwind......

Mirriej: arme lammetjes.....

Linsey, ik zou als eerste magnesium proberen. Die van Pharmahorse zit geen troep in. Ik merk zelf weinig verschil bij Alf maar zat paarden die er veel baat bij hebben.

Lilian haha die foto. Myoplast is voornamelijk een pot dure suiker :-)

Nou en ik heb ook een nieuwtje; eindelijk echt na mega lang zoeken heb ik dan eindelijk een stal gevonden voor Alf.
Hij krijgt een buitenbox van 3 x 3.30 , verlaagd deurtje, in ochtend 5 uur naar buiten met andere paarden (verbetering voor Alf), ik een goede 20 x 50 bak waar ik altijd in kan mennen, land in zomer, stapmolen, longeerring. Klein stalletje slechts 4 andere pensionklanten. Die man ment ook dus dat is ook leuk voor mij. En oh, geen diensten meer jeeeeeeyyyy :-) Het is helaas wel wat duurder en verder weg maar ja.....je kan niet alles hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:31

Had het al gezegd maar vind het zo fijn voor jullie Ingrid! Hoop dat jullie het er heel erg naar jullie zin krijgen :)

En ja als die uitloop nou wat goedkoper was geweest.. :+
Thanks voor je info over wat je bijvoert trouwens.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:33

Wat leuk Ingrid, klinkt super goed! Fijn dat je daar lekker mag mennen ook, en geen diensten, scheelt een hoop gedoe denk ik. Wanneer ga je verhuizen? *\o/*

En soms moet je inderdaad wat water bij de wijn doen qua stalling..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:34

wat fijn ingrid, wat verder weg en iets duurder weegt niet op voor de rest wat je krijgt. klinkt namelijk super.

Hier gaat het goed met polleke, wond gisteren weer flink ontsmet en lijkt weer wat geslonken te zijn. word wat voller in buikje en ligt ruim voldoende mest.
met de rest van het spul gaat het ook goed die vinden het wel prima zo buiten, zolang ze hun natje en droogje maar op tijd krijgen.

nog een paar dagen doorbikkelen en dan word het beter weer

Ik hoop alleen dat ik voldoende kuil heb, het gaat nu wel wat harder als anders.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:01

Super Ingrid!!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:39

Dat uitloopje ziet er wel heerlijk uit zeg. Wat betaal je daar voor dan per maand als ik vragen mag?

Holy moly zijn die van jullie ook zo knettergek vandaag? Zelfs mijn oudje van 23 ging helemaal los, ze ging zelfs jagen op de honden :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:45

Ahhh wat fijn Ingrid, dat je eindelijk een fijn stalletje hebt kunnen vinden. *\o/* Wanneer ga je verhuizen? :)

Ik kan helaas niet naar stal vandaag, werk tot 23:00 ;( Maar morgen menles, Toliene zal ook wel druk zijn na 5 dagen rust.... Gelukkig komt er iets warmer weer aan. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:47

Mir: het uitloopje is geloof ik 410 euro per maand. Je betaalt dan niet per pony maar gewoon voor de uitloop.
Morgen of zondag gaat Pepper als het goed is voor het eerst in de groep. :) Als het goed gaat, kan hij meteen blijven staan.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:50

Super Ingrid!!! Klinkt ook heerlijk voor Alfie! :)

Ja joh helemaal gek in het koppie :P Donja staat met 2 oudjes van 25 en 26 en een van 15, Donja is dus de jongste met haar 9 jaar. Maar ze dollen door het land en zijn super happy. Zo leuk!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:08

Sooo wat een bedrag!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:09

Is hier in de regio helaas een hele normale prijs voor volpensionstalling van een paard. :=

Shetprijzen voor een box of in de buitengroep zijn uiteraard anders. :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:14

Woooow wat een bedrag zeg, ik betaal stukke minder hier in Noord-Holland :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:15

Voor Pepper betaal ik in de buitengroep uiteraard ook een heel stuk minder. Maar de prijzen liggen hier in de regio enorm hoog. Ik geloof dat de gemiddelde volpension stal met goede faciliteiten niet onder de 385 te vinden is.. (dus dagelijks paar uur buiten, goede rijbak etc.)

Op de vorige stal had ik weinig faciliteiten: buitenbak, weitje voor de zomer en een "kantine/zadelkamer". Daar kost shetland stalling € 250,- en grote paarden € 385,-

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:17

Wat kost een groepsplekje dan? 205 valt op zich nog mee voor de regio als je het deelt in vergelijking met andere stallen. Ik heb daar toen ik er nog 3 had ook gevraagd voor uitloopje maar zat toen vol. Met 3 ponys delen vond ik toen wel te doen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:23

Ik doe je even een pb patricia :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:01

Klopt Patricia delen lijkt ok maar voor Alf komt er hooi bij omdat ik de kuil daar te nat vindt voor hem plus een dikke bult aan benzine kosten extra. Dus met 205 was ik er niet. Heel erg jammer want prachtig uitloopje! En goede rijbak waarin je ook mag mennen.

Ik zelf ga per 1 april of 1 dagje eerder, even afstemmen.

StalNollie merk je dat goed dat de pony's nu meer eten met de kou?

Mirriej ja Alf is ook flink aan het stuiteren. Hij is helemaal in zijn element met deze temperaturen.

Ja de prijzen zijn hier niet leuk in de randstad.
Maar ja ik wil ook faciliteiten. Ik kan hem ook wel ergens in een landje flikkeren waar niets is maar dan vind ik er zelf niets aan haha. En daar betaal je voor. Maar nu doet hij het nog dus laat ik daar van genieten :-)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:08

Zoooo zeg, dat ben ik niet gewend. Ik betaal €100 voor volpension. Maar dit is wel het drukst bepaarde gebied van Europa.

Oef de DIVA collectie van Harry’s Horse is uit, super veel roze maar mag van mezelf noet kijken :x

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:14

Wauw wat zou ik maandelijks veel geld overhouden dan :j :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:34

Wauw 100 euro voor volpension? Ik ben jaloers :wow:

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:55

Ik betaal maar 75 euro :D