Het is helaas geen privé les dus lesduur en de hoeveelheid figuren kan ik niets aan veranderen. Ik heb hem nu op haver staan, hoop wel dat ie nu op buitenrit nog wel te houden is. Ik weet wel dat ik volgend jaar ergens anders ga lessen (als ik überhaupt nog wel dressuurmatig aan de slag wil), want voor mijzelf werkt dit niet. Erger me er ook aan dat ik mijn zweep niet volledig met slag mag gebruiken, want dan had ik Alex allang kunnen vertellen dat ie naar mij moet luisteren. Maar ja, omdat ik zo laag zit zweeft mijn zweep precies op de plek waar andere pony's langskomen als ze inhalen en dan zou ik ze kunnen raken Misschien moet ik zijn billen maar scheren, dan voelt hij de zweep wel..
Gek idee dat jij nu ergens in een hemdje staat Mandy. Het is hier koud buiten haha.
Leuke Sil op de vorige pagina. Mijn heren maken een bende van hun hooi en knoeien de helft op de grond. Ik geef ze nu minder hooi overdag. Ze moeten dat op de grond ook maar gewoon opeten.
Ik heb er hier nu echt van overtuigd dat de sulky pirouette niet in evenwicht hangt. Nu klappert die in draf in de lichtogen al half zwevend maar kan dat die in slowmotion telkens de onderkant van de lichtogen raakt ook. Gaat te snel om goed te zien. Dan krijg ik mijn ene voorstuk niet goed vast ga zien voor andere inbus bouten maar het gevolg is dat die verdraaid en al het gewicht dan op de andere terechtkomt waardoor mijn schoftje scheef trekt.
Dus hoe dat ding terug in evenwicht krijgen, voor de gene die bekend zijn met de pirouette hij hangt nu in het voorste gat (verste van de kar af) van lamoenafstelling, bankje volledig naar achteren. Finn is 93cm hoe kan ik hem beter hangen wat is logica qua die lamoeninstellingen ?
timokyana
Geplaatst: 30-10-16 10:08
Lastig fenna met je pony, sluit me aan bij Ymor aan het werk houden. Maar dit alleen als alles medisch is uitgesloten.
Geniet ervan mandy!
Patty, mooie deken de bucas, staat hem goed!
Lobke; komt er nog een verslagje van je stage? ben zo benieuwd! En gefeliciteerd met je prachtige nieuwe merrie. Had haar ook al gezien, half zusje van mijn zowie. Goede beweger, zal prachtig zijn voor de sulky! Veel geluk saampjes!
Calice, schattige foto's, knap stel zo samen!
Spannend romy, tweespan. Ben benieuwd naar je wagen. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.
Blackflag, hoe is het met je neus?
Hier ligt het een beetje stil allemaal, macho is 'ziek '. Na wat dierenarts perikelen met verschillende diagnoses houden we het nu even op een virus of droes.1 dierenarts noemde hem al dampig en toen heb ik echt even een avond wat tranen gelaten om de volgende morgen direct de kliniek op te bellen voor een second opinion. Nu even afwachten wat het gaat doen. Ik kom dus even het erf niet af en niemand vreemds erop. Paardjes doen ook even niets, probeer bij allemaal de weerstand goed hoog te houden want er heeft er nog geen een droes gehad dus mocht het dat zijn echt proberen te voorkomen dat de rest aan gestoken word.
Zusje heeft besloten dat ze er op wil zitten vandaag dus ga dan maar de kar buitenzetten, bandjes blazen 1 van die bouten er uit halen om een andere te zoeken en zien of ik niet wat kan puzzelen met de instellingen.
SammyFloor
Geplaatst: 30-10-16 11:58
Suzanne Wat lief van je vriendje! Ilse Welkom! Wat een leuk duo heb je toch, ben helemaal weg van hen! Poow is ook echt een knappe pony! Fenna Ik ga mee met de anderen, Alex heeft weinig te kiezen daarin. Sammeke is ook een pony die bakwerk echt niet leuk vind, haar moet je echt uitdagen. Veel overgangen werken en is ook nog een werkpunt voor jullie percies. Ik bereid haar voor met mijn stem 'opgelet Sammy' en dan zie je haar oortjes al draaien en bij 'drrrrraf' is ze weg. Is ze dat niet, dan klik ik 2x met mijn tong (ze kent 1x klikken als stap, 2x als draf en kusgeluid als galop). Doet ze dan nog niks tik ik haar bij. Heb je dit al eens besproken met je lesgever? Opgeven zou ik niet doen, jullie zullen beide veel hebben aan de lessen. Ik zou hem aanspreken en gewoon zeggen dat je je er lastig bij voelt en dan kunnen jullie misschien samen tot een fijne samenwerking komen. Mandy Geniet van je vakantie! Patty Mooie nieuwe dekens, fancy kleurtje, staat hem leuk! Lobke Hoe was het in Frankrijk? Knappe nieuwe merrie heb je! Romy Leuk filmpje Iris Wat naar van je neus! Lori Ik zou je lamoenen van gaatjes verzetten. Mijn cavaletti staat op het middelste voor Sammeke van 1m. 1 gaatje kan al veel doen. Ik zou gewoon even uitproberen Rebecca Vreselijk! Ik duim dat het niet erger word
Ik ben blij met deze warmere temperaturen en de zon, maar Sammeke zag zo af gisteren. Ze stond te zweten en te pompen, toen dacht ik echt spontaan om te gaan scheren. Helaas was de staleigenaresse niet thuis. Als het zo blijft gaat er een deel af, en als het weer afkoelt krijgt ze een regendeken op zodat ze tenminste schoon blijft.
Ik dacht het naar het midden te zetten dan, goed dat je dit ook zegt maakt mij toch wat zekerder dat ik niet gewoon ga klungelen. Ging normaal een vriendin komen deze vakantie die zelf een cavaletti heeft die is afgesteld door een cursusgever in mennen en dergelijke maar niks meer gehoord .
Timokyana, jeetje wat ontzettend balen. Hopelijk geen droes.
Lori, de gaatjes in de lamoenen doen idd al heel veel. Zou het echt eerst proberen.
Ik ben echt super trots op onze Timmy! Gister voor de eerste keer de sulky er achter gehangen en eerst uiteraard zelf mee gelopen, daarna vriendlief op de sulky en toen dat allemaal goed ging, de rollen omgedraaid en ben ik erachter gaan zitten. Uiteindelijk was ik haar lekker aan het rond sturen met mijn vriend er naast.
Vandaag nogmaals over gedaan. Gaatjestang mee en nog even het borststuk iets hoger gehangen en de broek nog iets aangepast. Weer ons meisje voor de sulky gezet en ditmaal ben ik er meteen zelf achter gekropen. Mijn vriend ernaast aan de lijn. Dit ging gewoon echt weer super. Uiteindelijk heeft hij haar los geklipt en ben ik zelf wat rond gaan sturen, hij liep er nog wel naast hoor. Ook een klein stukje draf geprobeerd vandaag. Ook dat ging alsof ze het al jaren deed!
Even een vraagje... hoe doe je die namen dikgedrukt? Zodat je op iedereen kan reageren
Mandyy
Geplaatst: 31-10-16 14:45
[b] tekst [ /b] Maar dan spatie weg.
lobkew
Geplaatst: 31-10-16 20:10
Wat naar Rebecca! Ik hoop dat alles snel goed komt.
Leuke foto's Claudia, gekke misty haha.
Bimmetje, ziet er leuk uit op de foto. Daar ga je veel menplezier van hebben in de toekomst!
Gisteren is Udo verhuist naar zijn nieuwe huisje, ik vond het wel even moeilijk om hem daar achter te laten maar het is echt een top huisje en het gaat helemaal goed komen! Ook Blessem is gisteren gekomen, zo blij met haar! Ze is echt onwijs leuk haha.
(Ik heb trouwens nog wat spul van Udo wat Blessem niet past, mocht iemand nog wat zoeken: dekens maat 125/135, compleet rood setje, halster, hoofdstel etc etc)
Pony's verkopen is nooit leuk Heb je toevallig nog staldekens/onderdeken te koop?
Ik zal vanavond of morgen ook even op de rest reageren.
timokyana
Geplaatst: 31-10-16 20:31
Hier ook flink zwetende paardjes door het weer,zo sneu.
Lieve foto van misty!
Wauw timmy doet het goed !
Sterkte lobke
Hier vandaag de pony vd buren terug naar kliniek gebracht. Staat nog steeds niet op haar geopereerde been en ik vrees het ergste.. morgen komt de arts die haar geopereerd heeft terug van vakantie en het zal er op of eronder zijn vrees ik. Ik adviseer echt niemand deze operatie te doen, lijdensweg.... En de pony is zo vreselijk lief,zo zielig...
Mag ik mij misschien ook weer melden? Heb me ergens halverwege in het topic al voorgesteld, maar i.v.m. drukke periode niet meer kunnen reageren, wel altijd meegelezen .
Ik zal me nog even opnieuw voorstellen. Ik ben Demi, in het bezit van een superlieve 5 jarige shetland merrie van 1 meter. Emma heeft onwijs lange manen, ben dan ook erg jaloers op d'r . Ze loopt nu een goede 2 maanden onder het zadel, kent de basis nu goed genoeg en word nu dus iets meer opgepakt en ik hoop dan ook dat ze volgend jaar samen met haar bijrijdertje eens een klein proefje zou kunnen doen.
Ook loopt ze nu een maandje voor de kar, doet ze ook alsof ze het al jaaaaren doet (wat uiteraard niet zo is , heb haar pas sinds dat ze 4,5 is en daarvoor lekker opgegroeid in de kudde bij de fokker).
En heb gelijk een vraagje voor jullie . Zoals op de eerste foto te zien is, heeft ze een aardig buikje. Ze loopt momenteel 2 keer onder het zadel, 1 à 2 keer voor de kar en 1 keer longeren. De rest heeft ze vrij. Alles word nog langzaamaan opgebouwd, maar ze krijgt dus wel lekker wat beweging. Echter valt ze maar niet af...
Ze krijgt van mij 's ochtends en 's avonds een pluk hooi, na het werken een klein handje PAVO Nature's Best, puur voor het idee en verder niks. Ja, van de boer nog flink wat wortelen en afentoe maïs, jup, maïs en wortelen. De twee grootste suikerbommen die er zijn. Zou het hier dan ook echt aan liggen dat ze niet afvalt? Wormen zijn het niet, al gecheckt.
Jorex
Geplaatst: 31-10-16 22:30
Welkom terug Demi Hoe vaak is af en toe? Want als het wekelijks een paar keer is, dan is het geen wonder dat ze een beetje rond worden. Echt veel te dik vind ik haar niet hoor.
Ik heb vandaag ff weer met Alex gemend en heb lekker veel overgangen op mijn stem gereden en dat ging goed. Ik ben zelfs puur op stem in galop geweest. Ik moest alleen een beetje vlug naar huis, want het werd al bijna donker. Dus daarna aan de hand nog even uitgestapt en toen kwam er een immigrant met zijn zoontje op de fiets langs. Eerst fietsten ze gewoon voorbij en toen kwamen ze terug. De man haalde zijn mobiel uit de zak, terwijl zijn zoon Alex ging aaien en toen ging de man wijzen van Alex naar de mobiel en terug. Dus die heeft een paar foto's gemaakt van zijn zoontje die met Alex aan het knuffelen was. Dat maakt mijn dag helemaal goed, als Alex ervoor kan zorgen dat mensen die uit een oorlog zijn weggevlucht weer lachen (Ze hadden alleen wel een plakkerige zweetpony op de foto ) Ik zit eraan te denken nu om Alex zijn borst te scheren, hij zweet echt niet normaal veel en echt overal. Kan hij dan alsnog zonder deken blijven staan?
Verder gaat het met Jorie wat minder, hij is nog altijd sloom en zijn mest is slecht. Eerst laat hij bijna altijd een natte scheet voordat de rest eruit komt ploffen en soms is de rest zo dun als diarree. Ze hebben vrijdag een wormspuit gehad en de vorige keer zag ik binnen drie dagen verschil in mest. Nu dus helemaal geen reactie (had ook geen wormen in zijn mest zitten). Dus ik heb morgen om half drie een afspraak staan bij de da met hem om bloed af te nemen. Ik wil sowieso controle op leverwaardes etc en kijken of hij ook tekort heeft van bepaalde vitaminen of magnesium.
Timo, wat sneu van dat pony'tje
Lobke, dat voelt vast heel raar om je vriend ergens anders achter te laten. Ga je hem ook nog eens opzoeken?