[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:11

Welkom :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:12

Welkom Cindy!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:40

Susanne schreef:
Wat jammer dat je de motivatie kwijt was :(:) Sommige voelen stress inderdaad heel goed aan. Gaat het nu weer beter met je?

Ja ik vind het ook jammer, want ik had me echt verheugd om op de nieuwe stal weer lekker met hem aan het werk te gaan. En dan kan ik me er niet toe zetten :n
Het gaat nu gelukkig weer beter met me, dankjewel voor het vragen. Dus vanavond lekker op mijn gemak met hem bezig. :)

Welkom Cindy! Leuke pony heb je gekocht!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:32

Welkom Cindy! :)

Kymberly, ik ken dat gevoel wel. Zelf vaak zoekende naar motivatie, bijvoorbeeld sporten of inderdaad met Hidde. Misschien kun je er wat mee, maar ik ga vaak doelen stellen. Of ik ga filmpjes bekijken of informatie op doen op het internet over het onderwerp waar ik graag iets in wil bereiken. Dan komt de motivatie vanzelf. Wees niet te streng voor jezelf he, het weer is ook niet heel leuk laatste week en zonder binnenbak is dat altijd even zoeken.

Vakantie vind Pepper vast niet erg en hij word er niet minder van moet je maar denken. Komt wel goed! We gaan die challenge maken op Endomondo, dan heb je heel gauw je motivatie gevonden :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:49

Je hebt gelijk hoor Jenny, dat is ook allemaal zo. Ik moet soms wat aardiger zijn voor mezelf. En Pepper krijg inderdaad niets van vakantie, behalve een dikke buik :D
Bedankt voor de tips. Het helpt mij inderdaad ook vaak om filmpjes te kijken, of informatie zoeken op internet, leuke instagram accounts etc. Dat ga ik maar weer eens doen. En ik ga Endomondo downloaden! :)

We hebben overigens wel een hele mooie binnenbak waar je tegen een maandelijkse vergoeding gebruik van mag maken. Dus als het weer flut weer wordt dan doe ik dat misschien wel een maandje.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:59

Wat jammer dat je motivatie een beetje weg is Frummels.
Rustig aan en de tijd nemen. Als het straks mooier weer wordt, komt het vast wel weer terug :)

Wat een wind nog steeds zeg.
Ik ben ze maar aan het longeren, maar ze zijn zo gek als een deur :):)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:50

Ik snap je wel hoor Kymberly ik heb soms ook van die periodes.. gelukkig gaat het alweer beter.

Welkom Cindy!

Wat een storm he meiden! Ik kan niks met Toliene op t moment, want als ik met de wagen ga worden we vooruit geblazen. Vanavond maar weer wandelen :)

Ik zit momenteel ook enorm in twijfel met betrekking tot mijn baan. Ik ben over 2 maanden klaar met mijn hbo studie, en kom er na 5 jaar studeren (MBO en HBO en ruim 3 jaar werken) achter dat het beroep niet goed bij me past en ik niet geheel gelukkig ben met mijn werk. Wil graag carrière switchen maar dat zal ook weer grote gevolgen hebben, weer 4/5 jaar studeren en momenteel dan geen huis kopen samen met mijn vriend. Ik vind het zo mega lastig, waar doe je goed aan? Doorgaan met deze baan en afwachten tot het wel leuk wordt? Of toch de uitdaging aan gaan... :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:55

Danielle: Het weer helpt ook zeker niet mee inderdaad. En lekker vliegeren met de pony's :))

Linsey: Fijn te horen dat ik niet de enige ben. Ik voel me soms wel erg schuldig naar hem ook.
Vervelend dat je zo twijfelt over je baan. Wat doe je nu? En wat zou je graag willen? Switchen hoeft niet meteen weer 4/5 jaar studeren te betekenen, toch? Afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.
Kunnen jullie niet op korte termijn een huis kopen en daarna een knoop doorhakken? Ik heb mijn eerste baan ook alleen maar aangehouden zodat ik toen een huis kon kopen :o twee weken nadat ik de sleutel had heb ik ontslag genomen en een andere baan gevonden, haha.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:03

Slim! Ik zit momenteel in de accountancy. Het is ook niet zo dat het echt vreselijk is, maar heb niet het idee dat ik dit nog 45 tot 50 jaar lang wil doen. Ik zou graag iets in het ziekenhuis willen gaan doen, bijvoorbeeld HBO verpleegkunde. Dit houdt in dat ik deeltijd zou kunnen studeren, maar echter lever ik dan wel weer een hoop in op mijn salaris. Het maximale salaris van een verpleegkundige en een accountant liggen nou eenmaal een stuk uit elkaar. Ik vind het heel lastig. Mijn vriend heeft nu een koophuis, maar willen toch graag samen iets anders en groters kopen. Maar dit zou eventueel ook uitgesteld kunnen worden, het is niet dat ik vastzit bij mijn ouders ofzo.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:12

Oh dat is wel heel iets anders inderdaad! Als daar je hart ligt dan zou ik zeggen: doen! Maar dat is altijd makkelijker van de zijlijn natuurlijk. Ik snap heel goed dat je ook andere dingen hebt waar je rekening mee moet houden. Misschien kun je inderdaad samen in zijn huidige huis blijven tijdens je omscholing en later kijken hoe of wat. :) Als je die opleiding heel graag wilt doen..
Ik wilde ook heel graag iets anders doen en heb enorm veel spijt dat ik het niet gedaan heb. En ik weet niet wanneer ik de volgende kans weer krijg.. Misschien pas over een paar jaar. Maar ik zit hier ook meer dan prima dus het heeft geen haast. Wie weet, ooit :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:13

Kym: fijn dat je jezelf weer beter voelt. Een binnenbak is met zo’n flut winter als deze inderdaad geen overbodige luxe. Pepper is jong zat en van vakantie wordt hij niet slechter hoor. Het is een hobby en je moet jezelf niet gaan dwingen tot iets. Daar wordt niemand gelukkig van.

Ik heb zelf met Willem eigenlijk nooit gebrek aan motivatie, maar soms komt het mij beter uit om ‘maar’ 3 keer te werken met hem in de week door mijn werk en de hond, nouja dan is dat maar zo. Had dat voorheen erg lastig gevonden maar laat hem de laatste tijd iets makkelijker een dagje staan. Dan ga ik gewoon even tutten of wandelen. Ook wel omdat hij geen 6 meer is en een dagje extra herstel hem vaak ook nog eens heel goed doet.

Linsey: lastige keuze! Je wilde een eigen bedrijf beginnen, gaat dat niet meer door? Opzich wel heel fijn dat je gewoon bij je vriend woont maar een eigen huis van jullie samen is natuurlijk wel heel leuk. Wel een hele switch van accountant naar verpleegkunde, totaal iets anders :D Ik ben na mijn studie ook heel wat anders gaan doen maar dat heb ik gewoon intern kunnen leren binnen het bedrijf, maar dat gaat met verpleegkunde natuurlijk niet lukken zonder opleiding.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:30

Nee klopt Susanne, dat is inderdaad niet zo makkelijk. Het eigen bedrijf loopt ook hartstikke goed, maar nog niet goed genoeg dat ik me daar helemaal op durf en kan focussen. Mijn vriend en me ouders zeggen dat ik mijn gevoel moet volgen en gewoon moet gaan voor de nieuwe studie. Ik moet wellicht nog 50 jaar werken, veel te lang om niet blij te zijn met je werk. Dus wellicht toch maar oriënteren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:58

Suus: Ja is ook zo hoor. Hij heeft vriendjes, een schuilstal, staat altijd buiten, hooi en water. Dus hij komt ook helemaal niets tekort. :) En het is idd een hobby..
Fijn dat je altijd zo gemotiveerd bent met Willem! Ben daar wel een beetje jaloers op, haha.

Linsey: Daar hebben ze wel echt gelijk in! Je moet nog even, dus dan beter iets doen waar je hart ligt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:13

Lastige situatie Linsey. Ik ben uiteindelijk ook iets heel anders gaan doen dan waar ik voor gestudeerd heb maar ben er erg blij mee. :j

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:15

Susanne: Je bent zeker blij dat je nu min of meer je span hebt, waarmee je toch nog (enkele) doelen kunt proberen waarmaken?
Willen lijkt mij net zoals Brave: Braaf, goedwillig en altijd voor je willen werken.

RomySmink: Welkom, wat een leuke pony's heb je :)

Knolselder: Gefeliciteerd met zijn goedkeuring! Ging het naartoe werken min of meer zoals het nmprs of is het compleet anders?

Lori: Ik ben echt heel benieuwd hoe je nieuweling het later zal doen voor de wagen.

Frummels: Balen dat je niet goed in je vel zit en hierdoor minder zin/plezier hebt om iets te doen met Pepper. Heb je nog je verzorgster of dat niet meer? Neem in ieder geval je tijd en misschien dat het terug zal komen wanneer het beter weer zal worden.

mirriejj: Fay is zo'n knappe merrie! <3

Linsey1998: Ik had zo anders gehoopt voor je, is echt alles behalve wat je wilt horen :(

Sunshinedaan: Is Fleurtje een shet of een mini? Jullie hebben al grote vorderingen gemaakt!

Mama_Rianne: Leuk duo zijn je dochter en Toos <3

CINDY39: Welkom! Wat zijn je plannen met hem?

Mijn motivatie in het mennen is ook wat verminderd sinds ik terug rij, maar dat is eerder omdat ik het zoveel jaren niet meer heb kunnen doen en ik er nu fysiek zoveel beter van ben geworden. Ik mis het rijden, daar niet van hoor..maar ik weet nog niet helemaal hoe ik het allemaal moet plannen, vooral sinds ik ander werk heb is het mennen afgenomen. Sinds vorige maand heb ik een nieuwe job waarbij ik dagen maak van 8 tot 18, 9 tot 19u of zelfs 9u30 tot 20u..ik heb dan helemaal geen kans om zelf iets te doen met de paarden. Wanneer de dagen langer worden hoop ik ze afwisselend (om de dag) te kunnen trainen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:47

Jolyne, ik heb hem vooral goed gevoerd. Door tijdsgebrek niet getraind ofzo, maar dat wordt blijkbaar ook niet gedaan met de shetten.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:07

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:54

Jolynne: ik ben super blij met dit span inderdaad! Kan ik lekker mee gaan starten en we zien wel hoe en wat. Haha ja klopt wel denk ik! Willem probeert altijd het goede te doen voor me, ook als hij het moeilijk vind. Zo lief. Ik moet daarom wel zelf goed zijn grenzen in de gaten houden omdat hij anders altijd voor me door zal gaan.
Fijn dat je lekker met je Tinker aan het rijden bent. Ze gaat er steeds beter uitzien ook. Straks ook nog je valk baby voor de wagen toch?

Linsey: ik had al even gereageerd!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:38

Jolynne: Nee, de verzorgster is niet meeverhuisd en ik ben eigenlijk niet van plan om weer iemand te zoeken. Het ging helaas niet helemaal goed met de vorige, zo bleek achteraf. Pepper is ook best veranderd in die tijd, dus voorlopig beginnen we er niet meer aan. :)
Jammer dat jouw motivatie ook wat minder is. Plannen is ook allemaal heel lastig inderdaad, zeker met zulke uren! Als het strakjes weer langer licht is, komt het vanzelf wel weer.

Linsey: Ik zal zo even je topic bekijken! :)

--
Gisteren naar Pepper geweest en gewoon een beetje samen geweest. Gepoetst (jemig wat komt er al een berg haar af!), over het terrein gewandeld en een heel klein stukje buiten om de parkeerplaats. Hij vond het echt super spannend met die wind, maar hij deed het heel goed en schrok maar 1x flink.
Morgenavond wil ik weer even hetzelfde doen en dan zaterdag misschien wat grondwerk in de bak. Dat wilde ik gisteren eigenlijk al doen maar het waaide zo hard en de bak was goed bezet met frisse paarden, dus dat leek me niet zo handig, haha.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:56

Shetten worden inderdaad vaak niet echt getraind voor de keuring, goed voeren en als ze vies zijn wassen.

@Jolynne, Onregelmatige werkuren zo te lezen, dat is natuurlijk niet zo handig. Ik ben ook benieuwd hoe hij het gaat doen.

@Frummels, Fijn toch al dat haar er weer af :D .

Hier weinig te melden verder ze hebben vrij sinds vorige vrijdag. Ik twijfel om vandaag eventueel even wat te doen, zou bij Cookie graag de knopjes aan de lange lijnen verder bevestigen maar het ligt hier zo nat wat niet ideaal is |o .

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:41

Linsey , ik zou denk ik toch voor de opleiding gaan en kijken of je het leuker vind, je kan altijd wee terug naar accountancy toch?
Ik doe nu ook iets heel anders dan mijn opleiding die ik eerst heb gedaan.

Jolynne lange werkdagen zijn dat met pony's erbij zeg. gelukkig heb je ook een verzorger.

Fijn Suus dat je zo lekker kan tweespan rijden.

Hier lekker met Yaja aan het trainen, volgende week op het district kampioenschap ons wedstrijd debuut.

Frummels als het straks beter weer wordt en het langer licht is krijg je misschien vanzelf meer zin om wat te doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:49

Mooie vuurdoop voor Yaya :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:02

Susanne schreef:
Mooie vuurdoop voor Yaya :D

Ja haha , is voor ons lekker dichtbij en we gaan gewoon lekker B.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:20

Dat is fijn! Ik sla hem over dit jaar. Vond het vorige keer echt een rot eind rijden :o

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:17

Jeetje Yaya meteen voor het echie :D

Fijn dat je toch weer wat met Pepper hebt gedaan! Ik denk ook dat als het lekker weer wordt je vanzelf weer energie ervoor hebt.

Gister Toliene gelongeerd aan een halstertje, iets hijgende ademhaling maar zo licht dat ik daar voorlopig nog wel even mee door kan. Tenminste een lichtpuntje *\o/*