[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:09

Het is sowieso niet aan jouw pony om te bepalen wanneer er gestapt wordt of wat er gedaan wordt. Eigen initiatief wordt niet op prijs gesteld bij menpaarden. Jij bent de baas en als jij wilt dat hij draaft heeft ie pech, beetje doorzetten hoor. Alex moet ook nog een beetje wennen aan echt werken ipv een beetje langs de weg hobbelen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:31

Als je pony snel verveelt raakt moet je hem bezig houden. Dat kan je doen door bijvoorbeeld verschillende figuren te rijden. Gebroken lijn, kleine volte, grote volte of gewoon bepaalde lijnen rijden die helemaal niet als figuur worden gezien. Daarnaast kan je tussendoor overgangen rijden. Mij is altijd geleerd dat je geen rondje hetzelfde mag rijden. Misschien kan je daar iets mee.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:36

Nou wat ik ook doe of zeg, hij luistert niet naar stem en niet naar de zweep (omdat ik daar van de instructie een knoop in moet leggen werkt de zweep niet in zoals hij zou moeten). Ik doe qua tempo buiten de les precies hetzelfde als in de les en dan luistert hij wel al na 1 keer roepen en aan de longe ook (zonder zweep dus). ik doe verder niks anders dan hem aanmoedigen en natuurlijk uitgebreid belonen als hij wel draaft. Maar ik zou niet weten wat ik anders moet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:04

Jelleee schreef:
Heerlijk Mandy, curaçao! Geniet er lekker van {:} Met wie ben je heen?

Een vriendin. :D

Foto van Max zal ik vanavond kijken of lukt te plaatsen. Nu op jeepsafari! :):)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:19

Leuk Mandy, geniet ervan!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:58

Lastig Fenna! Kan het idd niet zijn dat hij een beetje aangepakt moet worden? Mijn Beauty is juist extreem loperig en wil het liefst alleen maar draven maar als ik wil dat ze stapt dan stapt ze.

Heerlijk Mandy! Veel plezier. Wij hebben hier ook een mooie dag, lekker zonnetje en niet koud!

Jammer dat ik straks weer mort werken en het vanmorgen druk had, anders had ik beauty ook weer even ingespannen. :D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:01

Veel plezier Mandy!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:48

@MDJ, dat is inderdaad zo, maar hij negeert het gewoon, al mep ik hem helemaal in elkaar met de zweep (waar ik totaal geen fan van ben), hij wordt er niet anders van in de bak :+
Dus als er naast stem en zweep een andere manier is om ponylief te vertellen dat hij in de bak ook gewoon moet werken, dan wil ik die graag weten, want met die andere twee dingen lukt het niet en dan kan ik beter maar ophouden met de les eigenlijk... Hij loopt buiten ook wel eens te klieren, maar dan is 1 'eh' genoeg en dat is meestal als hij een ander pad wil dan dat ik wil. Als ik eh ga zitten roepen gaat ie al helemaal niet meer draven gok ik. Dus ik hoop dat de haver aanslaat en hij wat meer pit gaat krijgen en er de lol van in gaat zien, anders gaan het nog langdradige lessen worden met hem, naast dat het voor de andere menners ook niet leuk is, omdat hun pony's wel reageren op mijn pogingen om Alex in draf te krijgen. Gelukkig waren we gisteren maar met zijn tweeën maar toch op een gegeven moment geef ik het gewoon op, want het is ook niet bevorderlijk voor mijn stem. Die ander is in galop geweest en ik zou dat ook graag willen, maar ja, mijn pony wil nog niet eens fatsoenlijk draven in de bak.. Ik zou willen dat ik vaker per week kon oefenen in een bak, maakt niet uit wat voor bak, maar dan kan ik in ieder geval er iets aan gaan doen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:12

Hele fijne vakantie Mandy. Misschien domme vraag maar hoe is het weer daar :D?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:21

De hele les lopen blèren dat hij harder moet, dáár worden ze dus zo 'dood' van voor de hulpen :+

Lijkt mij dat je instructeur je hierbij het beste kan ondersteunen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:33

Ergens krijg ik zo'n idee dat je pony lekker aan het doen is waar die zelf zin in heeft :+.
Bij mij krijgen ze niet de keuzen of hij wil draven of galloperen. Als ik zeg hij dat moet draven gebeurt dat gewoon.

Knappie is weer kaal met z'n nieuwe Bucas <3
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:18

Patty dat is het ook, maar wat zouden jullie doen met een pony die doet alsof hij niks kent in de bak, maar buiten wel netjes aan de hulpen staat? Niet meer dressuur rijden?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:48

Hoi allemaal! Ik ben weer terug uit Frankrijk en heb dus weer tijd om te bokken! Super leuke tijd daar gehad bij So Chic Miniatures en veel geleerd. Maar natuurlijk ook blij om weer thuis te zijn.

Wat een verschrikkelijk bericht van Ls, wat moet dat heftig zijn voor familie en vrienden. Het kwam bij mij ook wel even binnen.

Wat fijn dat je Hca klaar is Suzanne! Mijne is ook klaar en ga ik van de week ergens ophalen.

Scheren doe ik eigenlijk het hele jaar door, zomers vanwege de shows en swinters omdat ik het met vacht niet fijn trainen vindt. Al is Kjani nu wel teddy,die ga ik van de week weer scheren.

Leuke nieuwe spulletjes voor Milky Nathalie! Ik zag dat je je wagentje weer te koop hebt staan en naar een cavalettie zoekt,waarom doe je hem weg?

Wat is boef een leukerd Ayla,ziet er goed uit!

Mooie dekens voor Switch Patty! Die onderste heb ik ook voor Udo en wil hem nu eigenlijk ook voor de nieuwe pony (die komt ergens deze/volgende week) maar kon hem nergens meer vinden. Waar heb je hem bestelt?

Fennadev: wat vervelend dat de lessen niet goed gaan. Ik denk dat het misschien iets te veel/lang is voor je pony. Je zegt dat het aan het begin wel goed gaat,stop dan als het goed gaat. Altijd proberen om goed af te sluiten. Verder goed blijven afwissellen, zoals al gezegd geen enkel rondje hetzelfde.

Welkom terug Calice!

Veel plezier op Curaçao Mandy!

Udo is inmiddels verkocht en gaat ergens deze/volgende week naar zijn nieuwe huisje. Hij heeft een super thuis gevonden waar hij een leuke tijd te gemoet gaat. Dan zal ook het nieuwe paardje komen. Meet Blessem v.d. Balasthoeve, 5 jarige nmprs merrie van ongeveer 1m/ 38". Blessem staat nog niet voor de wagen maar dat ben ik wel van plan.

Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:53

Fijn dat je stage leuk was Lobke!

Hoe bevalt die deken bij jou? Ik heb hem via een webshop uit België. Was de laatste dus met een mooie korting kunnen kopen. Wel eigenlijk een maat te groot dus hoop dat hij goed zit.

Mooi dat Udo een goed huisje heeft gevonden en knappe nieuwe aanwinst hoor :))!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:53

Switch is knap met zijn nieuwe deken!

Fijn dat Udo verkocht is. Dat nieuwe paardje had ik al een paar keer op marktplaats gezien en mijn vriendin had toen interesse in haar (voor ze Fay kocht) maar is uiteindelijk niets geworden. Leuk dier gefeliciteerd met haar!

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:21

Hi iedereen!
Ik post hier niet zoveel meer en dat gaat de aankomende tijd ook zo blijven want ik heb een nieuwe pony(D pony), ik lees wel mee maar post waarschijnlijk niks :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:44

Wat voor hca heb jij besteld eihenlijk Lobke? Als je hem van de week gaat halen zal je mijne ook wel zien staan, ik kan hem pas vrijdag a.s. ophalen :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:15

Wat is Blessem mooi! <3

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:06

Goedenavond meiden!

Heel veel plezier in Curaçao Mandy! Wij gaan er in maart naartoe :D .

Wat een knapperd is Blessem zeg Lobkew <3 !

Fennadev, wat rot dat je lessen niet goed gaan, hopelijk vind je snel de oplossing om het beter te laten gaan.

Blackflag, hoe gaat het nu met Bert zijn been?

Wat een knapperd weer zo geschoren Patty! Dekentje staat hem ook super schattig :) .

Romy, hoe gaat het met jou ponybende?

Hier vandaag wat heerlijke uurtjes op stal gehad, ben ruim een uur met Jesse en Poow aan de hand naar buiten gegaan. Ze hebben beiden echt zo genoten en Poow werd zelfs wat kijkerig op den duur van alle indrukken :') .
Tegenwoordig ben ik haar manen maar in 2 delen gaan vlechten want ze worden steeds dikker en langer.

Afbeelding

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:19

Poow!! Blijf fan van haar

Knappe switch weer kaal.

Mooie nieuwe aanwinst voor lobke. Zij komt bij stal van Hasseld vandaan of niet? Hele stoere merrie! Ben benieuwd naar haar voor de wagen. Ga je ook tweespan rijden?

Met mijn pony's gaat het goed Ilse! Ben ze nog lekker fanatiek aan het rijden. Focus ligt op buiten rijden op het moment. Volgende week tweespan! Ben benieuwd hoe het gaat. Hoop dat de wagen me gaat bevallen. Heb er super veel zin in om tweespan te rijden. Hopelijk volgend jaar een week naar de Veluwe met tweespan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:25

Ik had nog een leuk filmpje van Sil. Bang dat hij niet genoeg hooi krijgt. Moet zo om hem lachen altijd.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:27

Jelle: ik heb een HCA besteld met 16" grijs/zilvere spaakwielen,een stoeltje, rvs gesloten lamoen en een rem. Die rem had van mij niet gehoeven maar mn moeder vindt dat wel een fijn idee hahaha. De rem zal niet zoveel helpen als ze aan de kletter gaan maar ach, als dat voor mn moeder beter voelt dan vind ik het prima.

Poow & Jesse zijn zo onwijs leuk,je hebt ook echt zo'n leuk setje voor ze!

Patty: de deken bevalt echt super. Daarom wil ik er nog wel 1... Bij Udo past die top.

Romy: Blessem komt inderdaad bij Stal van Hasseld vandaan. Tweespan plannen met Kjani & Blessem heb ik niet, die verschillen echt teveel,Blessem is best groot namelijk. Voor tweespan kom ik Sil jatten denk ik ....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:39

Hahaha dacht het niet. Vraag maar aan Anne of ze een nieuwe Sil maakt.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:44

Ymor schreef:
Hahaha dacht het niet. Vraag maar aan Anne of ze een nieuwe Sil maakt.

Euhmm, Anne, kun aallllssjeeeeblieeeft nog een replica van Kjani of Sil maken *kijkt heel lief*. Hahaha grapje. Ik heb natuurlijk nu zelf een merrie hè :x :):)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:52

Oja! Vraag aan Sabine of je blaze mag lenen