[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:24

Charlotte aahw die oortjes van Astrid <3

Leuke deken nathalie, wel een beetje lang aan de achterkant. Hip kleurtje.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:30

Charlotte: ik heb wel iets op het oog ja, van een kennis :) Schattige foto van Astrid, wat een wollie!

Pony's hebben hier ook vaak last van prutoogjes Emelyne, komt door de wind denk ik. Ik maak ze schoon met mijn vingers en evt wat water, als het echt geïrriteerd is idd afgekoelde kamille thee, maar verder smeer ik er niets op.

testebeest

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:37

Zal morgen even kamille thee maken. Van de wind heeft arty geen last van daar zorgt zijn voorpluk wel voor :')

Mil heeft pas eum 10 dekens ofzo maar zijn regendeken is niet meer waterdicht :P

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:38

Aaahw, handig zo'n hulpje!

Mooie deken Nathalie! Li heeft ook een premiere deken maar die trekt bij de schouders. Bucas Irish valt mooier bij haar.

Ik heb ook een deken koop verbod. Net 3 dekens van Ginny verkocht. Nu heeft Ginny er nog 4, Beauty 4, en Li 3. Vind het wel goed zo. Voor Li mag er evt nog een dikkere gevoerde bij maar in principe kan ik voor nood ook de fleece onder de 50 grams irish doen of een deken van Beauty er onder. Dus nee, mag niet. :=

Vandaag de hele dag BHV gehad.. Lieselotte ging toch ook wel regelmatig door mijn gedachten vandaag. Net als mijn collega die over een paar dagen twee jaar geleden uit het leven is gestapt.. Blijft moeilijk..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:56

Hier heeft Finn 3dekens en Cup 2, altijd in korting gekocht alles.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:14

Ja inderdaad. Vanavond ook bij het koralen blazen, moest ik even aan Lieselot denken. Da's echt van die kerkmuziek voor bij begrafenissen. ..

Mooi dekentje!

Alex heeft zijn eerste rit met schoenen aan gehad en dat ging super. Met jorie gaat t minder, ga morgen even de da bellen voor informatie. .

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:32

Tests, prutoogjes doe ik zelf ook weinig aan. Net als ayla schoon houden met wat water en ik gebruik wel een schoon doekje.
Bij wat irritatie gebruik ik afgekoeld gekookt water. (Zonder kamille)

Ook ik heb stilgestaan bij deze dag.
Hopelijk heeft liselotte nu haar vrede gevonden met buckje samen.

Chardy, thnx!
Ben er zelf ook wel heel blij mee.
Zaterdag of zondag maar eens gaan uittesten. Hij is klaar! :D

Fennadev, wat is er met Jorie?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:37

Als ze vaak prutoogjes hebben kan het helpen de weerstand van binnen uit wat op te kikkeren in sommige gevallen :).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:51

Jorie zijn mest is opnieuw slap dus wil even overleggen of de tweede helft van de pramox er al in mag. Verder is hij wel alert en ondeugend. Ik moet echt hem bewust tegenhouden als ik Alex uit en in de paddock zet. Hij springt er namelijk uit zodra de draad slap hangt omdat ik t open.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:34

Mooie deken Nathalie die hou ik in gedachten voor Pip

Testebeest ik maak zijn oogjes schoon met een sponsje en warm water (voor zover hij het toelaat...)

Leuke foto van Astrid! Handig hulpje mits ze niets stuk maken

Van de week lekker gewandeld met Pip, los lopen in het bos vind ie prachtig. Dus na de tandarts dat gedaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:15

Hier echt nooit prut oogjes. Ik heb altijd een vlecht in de voorpluk, omdat hij dat anders dus wel krijgt (irritaties, prut ogen). Misschien het proberen waard?

Fay had enorme last van prut ogen, bleef maar water uitlopen ook. DA heeft toen de traanbuisjes 'doorgespoeld' en toen was het direct over eigenlijk.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:35

@Fennadev, was Jorie de pony die met een wat bollere buik zat ook ?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:14

Vervelend Fenna.

Sjors heeft 3 dekens, twee liners, een zweetdeken en een menuitrijdeken. Toevallig gisteren nog een leuke zweetdeken van een vriendin gekregen, die krijg ik over een tijdje binnen.

Gisteren met een stalgenootje en een vriendin een stukje gemend met Boef en mijn stalgenootje haar pony.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard heb ik toestemming om de laatste foto te plaatsen. Daarna heb ik nog even met Sjors in de bak gemend maar dat ging echt belachelijk slecht :+ Eerst maandag maar weer eens scheren, hij zit alwleer zo vreselijk dik in zijn vacht.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:17

Knappe boef, zo braaf!! Willem zit ook weer zo dik in zijn vacht dat hij zeiknat is na een kwartiertje. Binnenkort ook maar weer scheren inderdaad..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:52

Milk zit ook alweer mega dik in t haar, maar denk dat ik misschien hooguit nog borst uit scheer maar niet helemaal voor dit jaar.

Hier gister ook veel aan lieselotte zitten denken, ik hoop echt dat ze dr rust bij buck gevonden heeft.
Ik hoop dat dr ouders het een beetje kunnen verwerken, want die zullen t ook wel niet makkelijk hebben.

Fenna heeft hij geen rare stofwisseling ofzo, dat hij weer dun poept?

Ayla knappe boef hij doet t wel braaf zo voor de sulky

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:17

Hij poept ook van de stress dunner, maar zijn 'goede' poep was ook lang niet stevig. Ze hebben nu opnieuw de pramox erin gekregen en als dat niet werkt, neem ik maandag weer contact op met de dierenarts, want hij gedraagt zich verder normaal. Zijn buik is inderdaad nog wel bol, maar dat ligt m ook aan de leeftijd, andere jaarling van de fokker heeft ook zo'n model (is zelfs nog wat schraler dan jorie).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:25

Hier staat Cup extreem bol. Maar buiten dat moest die equest niet helpen er eens een bloedonderzoek achteraan gooien kan aan de lever liggen ook of bijvoorbeeld schimmel in de darmen.

Hij weten we de oorzaak bij Cup nog niet, kan dat zijn lever terug opspeelt maar zijn ermee bezig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:18

Oehhh mijn HCA is klaar, Andries belde net *\%/* *\%/* *\%/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:23

@Jellee, leuk! Wel een foto ervan maken, hè! *\o/*

Ja, ik ga er maandag een bloedonderzoek achteraan doen als het dan nog niet goed is, want zijn mest hoort gewoon stevig te zijn. Alex die op precies hetzelfde eten staat, maakt mega stevige ballen ervan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:25

*\o/*

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:29

*\o/*

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:35

Fijn jelle ben benieuwd.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:55

Jelle Ah bah! Wel een grote fout van een bedrijf als h&m.
Mira Fijn dat je nu een oorzaak weet! :)
Fenna Heb je geen blazer of iemand in de buurt? Evt. even online kijken naar een goedkope blazer ofzo
Ayla Zonde! Maar een marathon wagen is natuurlijk heel erg fijn :) Boef is knap zonder zijn vacht!
Claudia Gefeliciteerd! :D
Chardy handig zo'n hulpje! Wat is ze fluffy :D
testebeest Sammeke heeft ook vaak prutogen, ik doe het prut altijd weg. Veterycin heeft wel een product voor ogen, hebben we liggen maar nog geen ervaring mee.
Nathalie Knap deken!
Fenna Bevallen de schoenen? Sterkte met Jorie
Jelle Oh spannend :D

Ik ben er nog steeds niet uit wat met Sammeke wil doen deze winter. Ze werkt zo'n 2 a 3x per week, soms meer. Ze zweet eigenlijk echt niet snel, maar ze is wel slomer geworden. Ze slaagt er elke keer opnieuw in om zich vreselijk vuil tz maken, klittende modder. Vorig kaar had ze ook vreselijk veel last van haar vacht, maar nu heb ik buiten enkele schilfers nog niets opgemerkt. Ik ben niet elke dag op stal, maar heb fijne stalgenootjes die wel dekens willen wisselen. Wat denken jullie? Gewoon zo laten staan, deken opleggen of scheren?
Ik geraak er echt niet uit. Ze staat natuurlijk al heel het zomerseizoen met een exceemdeken dus langs de ene kant wil ik zonder deken maar langs de andere kant is ze vaak zo vuil dat mennen niet gaat bv. Vanaf ik merk dat ze weer last heeft van haar vacht scheer ik haar direct.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:16

Susanne, *\o/* *\o/* ( *-:) ;) )

SammyFloor, als het haar in de weg gaat zitten waardoor je niet meer kunt mennen zal ik wel gaam scheren.

Astrid is idd heel erg fluffy, wat een haar zit daar om! Dik en lang, ze lijkt wel net een ijsbeertje. Magnum trouwens ook! <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:20

@Jelle, leuk!!

En Fenna hier ook de andere maken prachtige mestbollen :j .

@Sammy, hier heeft Finn (en Cup) een 0 grams op puur voor het proper houden. Ik ben niet te lui om te borstelen maar krijg anders de klitten die in het haar raken door vuiligheid er niet meer uit zonder ze pijn te doen. Zou ook niet aan mennen toekomen als ik telkens nog een uur werk moet steken daarin.