In rust gaat het prima. Alleen bij inspanning merk ik die enorm zware en piepende ademhaling. Ook haar luchtpijp is gezwollen. Om 6 uur wordt ze weer gecheckt en tussen 8 en 9 bel ik met de kliniek. Ben benieuwd.
Susanne
Geplaatst: 06-02-20 08:57
Oei dat is vervelend Linsey. Weet je al meer? Ik wist trouwens niet dat een afgeplatte luchtpijp ook bij oudere paarden ineens kan voorkomen? Dacht dat het een aangeboren afwijking was wat vanaf het begin (nouja met inspanning) hoorbaar was.
Morgenochtend staat er een afspraak op de kliniek voor een bronchoscopie. Dat zal uitsluitsel geven. Ze denken aan een onsteking of toch iets van een afgeplatte luchtpijp. Maargoed we gaan van het beste uit
Sterkte met Toliene Linsey. Hopen dat het allemaal meevalt.
Heerlijk Susanne! Echt leuk span samen
Ik heb vd week fijn les gehad met Fleurtje. Ze liep erg fijn
Ook met Sem voor het eerst les gehad. Die vond alles maar spannend, maar was braaf en deed zijn best. Lekker rustig aan doorrijden en werken naar zijn eerste B proefje
Ik hoop ook enorm dat het meevalt. Net nog even heen geweest. Helaas begint ze aan de longeerlijn nu dezelfde ademhalingsverschijnselen te vertonen. Wel in hele lichte mate, maargoed ben blij dat ik morgen iig wel zekerheid heb wat het precies is.
Knappe pony's Susanne!
Ziet er goed uit Danielle
Ik heb ook een hele lichte zweep, laatst op de hippiade nog een nieuwe gekocht.
Sunshinedaan
Geplaatst: 06-02-20 22:20
Ik heb ook een carbon zweep van Fleck. Zo'n zware vi d ik geen rijden hoor.
En ja, Fleur haar manen lekker kort
Ze hebben slecht weer voorspeld voor zondag zeg. Ik heb een wedstrijd in de planning staan... Maar even afwachten. Met windkracht 7 ga ik niet met een trailer rijden
Ik heb nog een carbon liggen, wel zonder het handvat die is afgebroken maar het is wel goed genoeg om even te testen of ik zo ook krampen krijg.
@Sunshinedaan, Ik zou ook zeker het risico niet lopen met zo een wind en de trailer. Hier in België aan onze kanten ten minste staat er zondag 48km/u voorspeld en maandag nog altijd 42km/u.
Knolselder
Geplaatst: 07-02-20 09:02
Ik zou ook een carbon moeten hebb3n, krijg ook steeds kramp
Hier verwachten ze windkracht 10/11 Maar wij Noord Hollanders aan de kust zijn wel wat gewend hoor. Het is hier praktisch altijd wel windkracht 5 of hoger
Tot 6/7 rijden wij gewoon met de trailer. Dan wel alleen binnendoor, niet over de snelweg. Dat vind ik dan wél weer link met die wind.