NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:42

Tibbs had totaal geen last van het weer met de voorbereiding op de keuring. Sneeuw of geen sneeuw, gewoon de hele dag de wei op met zijn zoon :P

Weet iemand hoe het ongeveer qua tijd loopt zaterdag? Hij moet als nr 46 geloof ik maar heb geen idee hoe laat dat ongeveer is en aangezien het 2,5 uur rijden is, wil ik niet veel te vroeg daar zijn ;)

Manon_S

Re: NMPRS hengstenkeuring 6 april 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:58

Ik heb wat contact met de fokker van Jem Cutter ze vraagt mij het volgende. Ik ben er niet thuis in dus misschien iemand die de vraag kan beantwoorden?

''I've been told that the Over division of AMHR (34" - 38") is starting to become popular in Europe. Is that true?''

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:08

Bassenquavol][quote="Chabke schreef:
Gewoon trainen in de sneeuw enz als je ze dat leert
Snappen ze het vanzelf
Mijn paard rijd ik s winters ook gewoon in de buitenbak het is naar net wat je ze aan leert/went
Onze hengst is er ook klaar voor geschoren en wel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6DI3IU7-D.jpg

Niet de mooiste foto maar hadden we ff snel gemaakt

:( Nou nee dank je, heb geen trek in blessures en gevoelig lopende paardjes. Gewoon je kop gebruiken en geen risico nemen, kans is veel te groot op narigheid met die loeiharde ongelijke grond. Ik ga voor de veiligheid, hou ze liever heel.[/quote]

Daarom slepen wij de bak ook helemaal glad voor er sneeuw valt
Dan kan er echt niks gebeuren als ze ook gewoon in de wei lopen is een glad geslepen bak
Echt niet risico vk ofzo

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:11

Dustinlover schreef:
Chabke schreef:
Gewoon trainen in de sneeuw enz als je ze dat leert
Snappen ze het vanzelf
Mijn paard rijd ik s winters ook gewoon in de buitenbak het is naar net wat je ze aan leert/went
Onze hengst is er ook klaar voor geschoren en wel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6DI3IU7-D.jpg

Niet de mooiste foto maar hadden we ff snel gemaakt

In de mulle sneeuw met een flinke laag kon ik ook nog uit de voeten, maar als het flink vriest buiten ga ik echt niet het risico nemen dat hij zijn beentjes breekt of hoefkneuzingen enzo op loopt.. Dan maar iets minder in conditie, maar hou liever men paardjes heel :)

Ik sleep de bak ook eersr glad en dan is er geen verschil tussen buiyen rond renben of in bal trainen
En als ze het gewend zijn gebeuet er niks
Benito train ik al vanaf dat ik hem ken 8 jaar gewoon in de winter in de buitenbak
Natuurlijk zonder ijzers of dergelijk goed gesleepte bak wel zout strooien over de sneeuw
Meaar dan is het risico op blessure of wat dan okk net zo groot als wanneer ze buiyen staan of je zoners traint
Kwesti van goed bijhouden de bak voor het zover is dat het vriedt en sneeuwt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:16

Dustinlover schreef:
Zonder deken? waait daar zeker niet :P

Het waait hier wel, maar het is jammer genoeg kiezen tussen het ene kwaad en het andere... Ofwel schuurt zijn huid open tot bloedens toe (wat vorige week het geval was bij zijn schouders) door de dekens op die kale plekken, ofwel heeft hij het wat koud. :(
Nu op zich bibbert hij de eerste 5min en daarna staat hij gewoon te grazen, rennen,... en bij een windvlaag gaat hij achter het muurtje staan.
Hij gaat ook wel pas buiten tegen de middag en binnen tegen dat het begint af te koelen.
En naar die hengstige merries verlangen maakt hem ook al wat heter :P

Bedankt voor het antwoord op mijn vraag over de nakeuring! Dan weet ik wat te verwachten en at te doen :D

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:19

Manon_S schreef:
Ik heb wat contact met de fokker van Jem Cutter ze vraagt mij het volgende. Ik ben er niet thuis in dus misschien iemand die de vraag kan beantwoorden?

''I've been told that the Over division of AMHR (34" - 38") is starting to become popular in Europe. Is that true?''

Dit jaar zijn er voor het eerst (correct me if I am wrong) AMHR sanctioned shows in "de buurt". Er is een Belgische club die haar eerste AMHR show gaat houden, ICAMH dacht ik nog niet? En in Duitsland en Zwitserland zijn ASPC/AMHR shows. Het lijkt dus wel een beetje op te komen ja.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:22

Josca dat mag altijd hoor :) Zal hem wel meenemen want Jet heeft zijn roze bloemetje aan :P

Chabely: Nou sorry, maar als er geen dikke laag sneeuw ligt en de bak is hard en ook al is hij vlak dan neem ik dat risico nog niet.. Heb hier nu net gelongeerd in de longeercirkel en daar is een stukje waar een pony loopt helemaal glad gelopen en dat vind ik geen fijn stukje om ze over te laten lopen en sla dat dan ook zoveel mogelijk over of ik hark/schep het even om. Nee ik loop liever geen risico op hoefkneuzingen ofzo.. :)

Marije: Ik geloof dat stef een tijdje geleden zei: 3 minuten per paardje rekenen ofzo? STEF????!! :P

Ahh knolselder snap het :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:39

Goh Euh.... Dat zoeken we op

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:41

Doe maar ff zoeken :P dan kan ik ook een richtlijn aanhouden met nummer 11 en nummer 96 :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:47

stef schreef:
hetzelfde als dat we je al verteld hebben kim... ca 5 minuten per paardje + half uur/3 kwartier pauze

Uit het mk topic ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:07

Ik ga altijd uit van om en nabij de drie minuten. :P maar voor de nieuwe jaargang moet dat wel meer zijn, ivm tweede bezichtiging.

Marije ik heb jou uitgerekend (van 3 minuten/paard) rond 11 uur.

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:23

Ik ga lekker optijd
Mooi kijken naar de hengsten
En dan ben ik er ook optijd vorigjaaar was Ik veel te vroeg
Haha half 9 ws pas om half 3 aan de beurt
Wil er nu rond 10 zijn als 3 min per paardje aanhoud zou ik rond half 1 moeten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:51

Ik met de laatste pas rond 2 uur.. bijna als laatste.. Is wel erg fijn.. als bijna eerste en als bijna laatste.. Neem men camera ook maar mee misschien al heb ik een vriendin welke ook weer iemand meeneemt die allebei fotograveren :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:05

Marije _O- ja pest ons maar weer. Ik voer 4x per dag een portie hooi en Tibbs heeft onbeperkt gras en hooi :') en ja die van mij zijn nog altijd vet.

Ik ben echt wel heel voorzichtig met mijn pony's. Wat ze elkaar aandoen moeten ze zelf weten maar ik laat ze niet op de harde grond rennen. Gelukkig hoef ik ze voor de Hk niet te trainen maar ze waren een maandje geleden zo vreselijk vet dat het tegen gevaarlijk dik aan zat. Daarom maar even op crashdieetje haha. Van onbeperkt naar porties.

Bright ziet er goed uit. Hooibuikje eraf en hij is klaar :D

Neem mijn camera mee, het is 11 minuten rijden vanaf huis dus heb een relaaaaaxed dagje :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:12

Dat is wel echt lekker dichtbij sap! ik geloof dat wij iets van 95km moeten.. :) en geloof dat het plan is om kwart over 6/ half 7 aan te rijden op ons gemakje.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:16

Half 6 :oo dan doe ik :Z ga er om 8 uur eens uit, paardjes voeren en naar bunschoten. Dan miss even in de pauze naar huis nog een keer voeren :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:24

Pff hou op hou stil.. Ik ben de laatste tijd echt van als het weekend is ga ik uitslapen.. Ben zo kapot iedere keer :P
Maja heb het er voor over.. En als ik mijn knapperd in het roze zie dan ben ik gelijk weer wakker haha.. Als mijn andere ding wat ik besteld heb op tijd is en past dan kan niemand meer om hem heen :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:31

Ik ga er elke dag 10 uur uit, ook als ik naar school ga :z haha.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:33

wij gaan zaterdagochtend om half 8 vertrekken, ik wil dit keer niks meer missen, vind ze allemaal zo leuk, ook heel fijn dat ik zelf niks hoef te doen en dat ik mijn yuumpie weer terug krijg :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:43

Ik moet nog even kijken hoe laat we weg gaan. Zal ook zo rond half 8 zijn denk ik. Zijn we er rond een uur of 10. Hopelijk ben ik fit genoeg om een tijd te blijven, ben wel toe aan een uitje :P

Oh en Sappos, Tibbs staat niet helemaal op onbeperkt gras hoor, het is beperkt tot 2,5ha op het moment _O-
En een all you can eat buffet als hij op stal staat. Heb net nog een emmer pulp en merriemuesli in z'n bak gegooid in de hoop dat ie dat in de loop van de nacht op eet. En hooi. Maar dat eet ie sowieso nooit helemaal op.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:08

Okay negeermodus voor Marije en Tibbs _O- maak me maar weer jaloers met je hectares en hectares land ;(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:45

Sap jij bent gemeen.. Ik sta doordeweeks rond 7 uur op, kleren aan en naar buiten de paardjes voeren, zelf eten en werken :)

Ik is ook jalours op marije.. wil ook zoveel land... pfff :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:03

hmmm maar het heeft ook een keerzijde hoor, zoveel gras. hahaha bv teveel paardjes, of te bolle buikjes behalve tibbs dan. :P Of je moet ze eerst een kwartier zoeken voor je ze vind. hahahaha.

Ik was ook van plan om half 8 te gaan rijden. Ben ik er mooi rond 9 uur en kan ik gelijk even een paar paardjes zien die ik wil zien. Wederom zal het wel weer mislukken om ze allemaal te zien die ik wil zien. :o

cta74mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:28

nou bij ons word het vroeger hoor, de eerste moet als nr 10 en het is 1,5 uur rijden dus ik denk 6 uur de wekker. Alles voeren inladen en weg. Ik ben er liever te vroeg dan net op tijd. Ik heb nu al de kriebels.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:23

Kan iemand mij helpen aan informatie over de hengstenhouder waar Hotze van de Raven ter dekking staat?
Via google kom ik alleen op keuringsuitslagen en nakomelingen uit namelijk. :)