35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:31

Leuke dag kanniet, de kids zullen het vast geweldig hebben gevonden om mee te mogen rijden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:53

Jullie verhalen over ouders die achteruit gaan, vind ik nog iets te moeilijk. Ik heb net mijn moeder verloren na een hevige strijd. :j Dus ik schiet snel door de teksten heen, wil dat eigenlijk allemaal niet weten :o

Ik heb wel heerlijk gemend met mijn kleine boef! Hij kwam in volle galop naar ons toe toen ik met de Fjord bezig was. We hebben een klein, maar lekker vlot rondje gedaan. We kwamen een vrachtwagen tegen op een smalle weg, met een aanhanger erachter ( de menner van vlakbij, die verzorgd rondritten). Hij nam t gas terug en Vliegje ging er vlak langs. *\o/* Zo trots op mijn kleine stoere man!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:29

Vliegje stoer! Gelukkig zijn die van ons ook heel goed verkeersmak, ook voor trekkers en vrachtwagens in alle soorten en maten.

Het wordt heerlijk weer vandaag! Geniet ervan.

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:25

Sterkte met het verlies van je moeder antheman.

Stoere vliegje.
Wat zijn die kleintjes ook stoer he.
Die kleintjes van mij zijn ook nergens bang voor. Mijn highlandpony is een echte poep in de broek voor vrachtwagen en andere grote dingen.

Ik heb vanavond weer les met mijn x Shet
Fijne dag allemaal

Afbeelding

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:58

Sterkte Antheman!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:00

sterkte antheman!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:52

Antheman: kan ik me heel goed voorstellen hoor, ik vind het altijd wel fijn om het even van me af te schrijven.
Fijn dat vliegje het zo goed doet.

Leuke combi Jecco!

Zit met blote benen bij de laptop, maar wordt gek van de vliegen, tenminste zo noemen jullie ze geloof ik, die zwarte die altijd bij de koeien zitten.
Wij noemen dat muggen, maar voor jullie zijn muggen weer die zoemers die 's nachts steken, wij noemen dat weer een neef, kunnen jullie het nog volgens en nog enig idee over welk vliegbeest ik het nog heb :+
Maar wat ik wilde zeggen die krengen steken, dat doen ze als er regen komt, maar ook als ze vruchtbaar zijn las ik ergens, zit met de vliegenmepper op schoot :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:42

Wat ik me afvroeg maakt jullie shet of mini ook geluidjes?
Kyara maakt van die kleine geluidjes als je met haar bezig bent, ook als ze je ziet begint ze te hinniken, soms gewoon onder het grazen hinnikt ze terwijl ze eet en mompelt dan nog wat door, zo grappig.
Ook als er vreemden komen hinnikt ze, onze hond blaft alleen als er een andere hond over straat loopt dus daar hebben we niets aan als waakhond, maar Kyara slaat gelijk aan, we hebben dus een waak pony :)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:03

Dank je ulfeino.

Mijn highlandpony en Shet x welsh doen dat ook. En mijn mini mompelt alleen als ik met een emmertje eten voor hem aankom

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:03

Jecco, wat een leuk stel zijn jullie. En steeds weer denk ik bij het zien van zo'n mooie tweewieler dat we toch veel meer keuze hebben nu wb de wagentjes en tuigen voor de kleintjes.

Bij ons hummeren ze alle vier als je komt, maar alleen als je met eten komt. We hebben wel een schaap dat luid blaat en naar je toe komt rennen als je haar naam roept.

Vandaag Jazz nog even uitgelaten.... die heeft toch zo'n lekker kontje (vind ik zelf)
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:37

Lijkt me heerlijk om met Kyara straks ook een blokje om te kunnen, maar moet nog even geduld hebben nog 9,5 week volgens mij :( (jakkes is het al bijna weer herfst :()

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 18:39

Antheman schreef:
Jullie verhalen over ouders die achteruit gaan, vind ik nog iets te moeilijk. Ik heb net mijn moeder verloren na een hevige strijd. :j Dus ik schiet snel door de teksten heen, wil dat eigenlijk allemaal niet weten :o

ja kan ik me voorstellen, het is bij jou allemaal nog zo vers....... :(:) Ik heb het ook maar even half gelezen omdat ik dat allemaal nog ga krijgen. Vader is vroeg dementerend en gaat best snel achteruit.
Ik steek mijn kop niet in het zand hoor maar soms is dat gewoon ff moeilijk.

Klinkt als een fijn ritje met Vliegje!

Kanniet; drinkt ie nou uit het flesje hahaha
Oh wat leuk van het schaap zeg !! Doen schapen dat vaker ?
En jij ook lekker gereden!

Veel plezier met je les Jecco Ellen!

Ulfeino noemt muggen neven ? Nou dan heb je in de zomer een grote familie. Hoop dat je niet bij alle neven op verjaardagsvisite moet ? _O- _O-

Overigens maakt mijn Alf niet zoveel geluid, behalve naar zijn chickie hahaha

Weten jullie of er trouwens shetlandhalster zijn die compleet aan alle kanten met bont ofzo zijn bekleed ? Alf krijgt heel erg veel kale plekken op zijn hoofd van het halster, vliegengeval en graasmasker. Of een andere oplossing ?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:05

Die van mij maakt geen geluidjes, behalve als ze een mens ziet, dan gaat ze heel lief hinneken

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:14

IngridM schreef:
Antheman schreef:

ja kan ik me voorstellen, het is bij jou allemaal nog zo vers....... :(:) Ik heb het ook maar even half gelezen omdat ik dat allemaal nog ga krijgen. Vader is vroeg dementerend en gaat best snel achteruit.
Ik steek mijn kop niet in het zand hoor maar soms is dat gewoon ff moeilijk.

Klinkt als een fijn ritje met Vliegje!

Kanniet; drinkt ie nou uit het flesje hahaha
Oh wat leuk van het schaap zeg !! Doen schapen dat vaker ?
En jij ook lekker gereden!

Veel plezier met je les Jecco Ellen!

Ulfeino noemt muggen neven ? Nou dan heb je in de zomer een grote familie. Hoop dat je niet bij alle neven op verjaardagsvisite moet ? _O- _O-

Overigens maakt mijn Alf niet zoveel geluid, behalve naar zijn chickie hahaha

Weten jullie of er trouwens shetlandhalster zijn die compleet aan alle kanten met bont ofzo zijn bekleed ? Alf krijgt heel erg veel kale plekken op zijn hoofd van het halster, vliegengeval en graasmasker. Of een andere oplossing ?

Mijn pony kreeg ook schuurplekken en wondjes van haar graaskorf. Ik heb deze zelf heel simpel bekleed met een stuk fleece, erom heen genaaid. Ze heeft sindsdien geen last meer. Misschien is dat een idee?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:54

Moeilijk om je naasten achteruit te zien gaan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:28

Ulfeino schreef:
Antheman: kan ik me heel goed voorstellen hoor, ik vind het altijd wel fijn om het even van me af te schrijven.

Vooral blijven schrijven hoor :j

Duimen jullie voor me? Morgen doe ik examen voor nivo 1 van de Freestyle Academy.
Ik ben knap zenuwachtig.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:17

Succes antheman.

Menles ging weer erg goed.
Voor het eerst heeft ze gegaloppeerd voor de wagen.
Wat een brave pony is het toch!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:25

Antheman, ik kan niet de hele dag duimen, heb mijn handjes nodig, maar ik wens je veel succes!

Leuk als zo'n menles goed gaat en de pony het goed oppikt.

Hebben jullie pony's ook zo'n plezier als ze mee mogen? Jazz en Sieb slaan zich erom om in het halster te mogen kruipen. Abby (nog) niet zo, ze lijkt wat onverschillig. Ik hoop dat dat gaat komen als het haar gemakkelijker af gaat en ze meer kracht ontwikkelt. Ze staat er ook maar nét voor. Of zou dat het verschil zijn tussen merrie en ruintjes?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 08:17

Antheman schreef:
Ulfeino schreef:

Vooral blijven schrijven hoor :j

Inderdaad; gewoon blijven schrijven hoor! ;)

Succes Antheman !!!

Jecco Ellen ook blij met menles.

Leuk dat we allemaal zo'n lol met onze mini's hebben he *\o/*

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:04

Ik duim antheman!

Allemaal veel foto's maken en plaatsen van al die leuke pony's he :D

Ik heb weer ff drukke week, dus weinig pony's, maja, het is warm zat, ze kunnen ook wel even zonder werk.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:16

Succes Antheman! Of heb je het al achter de rug?
Ook sterkte met het verlies. Ik ben op 2 januari mijn vader verloren na een ziekbed van bijna 5 jaar. 55 pas.

Toydoll druk deze week. Hoe gaat het met Spook?

Jecco fijne menles gehad :)

Zwaai naar de rest! Ik lees later beter bij. Nu eerst...pannenkoeken! :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:29

Klaar met werken voor deze week. Het wordt te warm om nog verantwoord bezig te zijn.

Voor de fun nog een filmje van Sieb door de waterbak....Hier komt hij eruit, de fanatieke sprong erin heb ik (nog) niet op film. De waterbak is hier op paard-diepte, dat maakt het wat zwaarder dan normaal, maar dat mag voor Sieb de pret niet drukken. En dan nog schaapje Scotch, dat áltijd terug blaat als je hem roept.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:06

Wat gaaf siebje door de waterbak!

Jeetje 5 jaar! Dat is wel heel erg jong Bix!
Mijn les ging goed, best veel geleerd. Rechtsom valt ze naar binnen met het van hand veranderen, dus heb geleerd haar een beetje op te vangen. Maar is best nog wel moeilijk.

Hoe lang heb je Abby kanniet?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:12

We hebben Abby van 2013, toen was ze net drachtig van Viva.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:30

O dat is wel al een tijdje.
Mijn merrie is een moeilijke naar vreemden. Kan dan met haar voorbenen slaan enz als ze zich naar haar opdringen of haar aanraken.
Tegen mij deed ze ook wel wat chagrijnig in het begin, nu is ze super lief tegen mij.
Maar zal helaas nooit een kinderpony worden.
Maar ze ging wel altijd graag mee.
mijn highlandpony en mini zijn ruintjes.
Die zijn wel heel lief met kinderen.

Dit is alweer 9 jaar geleden
Afbeelding