Hij is huge! Mooi luxe koppie en lange benen. Het merrietje van Pepsi had ook zo'n mooi koppie maar wat kortere benen. Hij is idd van Titanic. Volledige naam Cranberry van Striep
Iedereen gefeliciteerd, waarvan hun shetlandmerrie een veulentje heeft gekregen! Alle veulentjes zien er allemaal súper schattig uit! [***], wat heeft die van jou een aparte kleur, mooi zeg!
melanie_h
Geplaatst: 03-06-09 11:34
Janne van harte gefeliciteerd met je veulentje, leuke naam ook
hier vandaag 319 dagen, bijna 320 dus geloof toch dat het minder snel komt dan ik eerst dacht. er zit nu al 2 weken geen verschil in dr uier! nou ja, ben benieuwd!
ze staat op dieet want ze heeft een suikerovergevoeligheid, dus staat op hooi en zo nu en dan een kwartiertje een stukje afgrazen waar hoog grof gras staat! en dan de Wiesencobs (grasbrokken) met merriemusli 2 keer per dag.Merk dat haar hoeven erg hard groeien en de hoefsmid kan pas volgende week donderdag (heeft een klap van een paard gehad en is weer voorzichtig aan t werk), misschien is d'r veulen er dan al! en dan mag ze weer de wei in, die voor haar gereserveerd is!
Maak je de Wiesencobs wel nat? En waarom merriemuesli (of meer welke) als ze overgevoelig is voor suiker?
Eponastable
Geplaatst: 05-06-09 09:14
@ josefien: wat een mooie merrie!!!
Josefien
Geplaatst: 05-06-09 10:06
Sappos ik maak de wiesencobs wel nat ja. En de merriemusli moet voor de vit/min/etc voor het veulen. Ze krijgt echt 2 handjes per dag, meer niet (normaal krijgt ze niks trouwens) eponastable bedankt enne geen papieren hoor, gewoon gekocht met handjeklap op de markt in Bemmel als veulentje! maar liéf!! als het veulen eraf is wil ik met haar gaan mennen, ze is al zadelmak en dat vindt ze allemaal prima!
de ruinen (quarter en newforest) zijn ook gevoelig voor suikers en krijgen naast de WC een handje Vito musli van Marstall, suikerarm en is echt ruwvoer..en kruiden krijgen ze ook (laat ik mengen bij de kruidenstal)