[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:29

pfff sorry, ik ben een tijdje afwezig geweest door ziekte.
Nu lees ik dit droevige nieuws van lot. Ik schrok er echt van.
Wat vreselijk verdrietig.
Ik hoop dat zij nu haar rust gevonden heeft bij haar Buckje. Haar alles!

Kan ik ook nog ergens mee doen aan donatie voor de krans?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:33

Je hebt pb :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:34

Jelleee schreef:
Valt wel mee hoe rond die is hoor fenna, vind het niet zo erg voor een jong dier. Liever wat meer dan te schraal voor jonkies. Lieve foto's.

Leuk dat je gaat verhuizen Iris, een bak is erg handig als je wat meer wil dressuren. Met Willem gaat ook alles goed :)

Ik vind het ook enorm prettig hoe we elkaar steunen in het topic. Ik was het lang niet altijd eens met Lieselotte, ze kon altijd erg direct zijn maar dan had ze wel een punt, haha! Ik denk dat ze zich niet besefte hoeveel mensen er om haar gaven, als je ziet hoeveel verdriet er nu is. Soms zou je willen dat je iemand heel even terug kan halen, om dit te laten zien. Ze gaat gemist worden, ook hier in ons topic!!
Ik sta er nog steeds mee op en ga er mee slapen, ik denk de hele tijd aan het berichtje op fb wat ze plaatste vlak voor het gebeurde. Blijft door mijn hoofd spoken, had ik (of wie dan ook) niets kunnen doen? Ik krijg daar maar geen rust van op de een of andere manier. Blijft zo onwerkelijk Y;(

Helemaal waar zat vanmorgen met emelyne tekst voor de kaart te bedenken, na t topic van buck met sommige teksten van lieselotte rolde mijn tranen over mijn wangen.
En dan denk ik meisie wat is er door je hoofdje gegaan, dat je ervoor koos om een eind aan je leven te maken die avond.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:40

app groep Teste? Waar kan ik die vinden dan? ;)

Nathalietje, er is veel door dat hoofdje gegaan. Geloof mij maar.
Helaas hebben wij een paar jaar geleden hetzelfde mee gemaakt met ons nichtje. Ook uit het leven gestapt zelf. Is heel verdrietig, maar het is haar keus geweest.
Deze lieve mensen (meiden) zijn al zo lang met zichzelf in de knoop, dat voor hun de dood de beste weg lijkt. Ik snap dat wel.
Ik zelf zou het nooit kunnen, maar ik zou het ook niet willen.
Voor hun ligt dat anders.... hoe moeilijk ook.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:42

Ik bewonder het ook echt hoe iedereen voor elkaar is, het is ontzettend mooi..
Ik heb uiteindelijk ook heel veel geleerd van haar, net als van iedereen hier trouwens. En daarom wil ik ook echt graag iedereen bedanken daarvoor. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:54

Ik heb even een mail eruit gedaan, ik weet zeker dat ze mijn opgave wel binnen hebben gekregen, anders kon ik ook geen nieuwsbrief krijgen. Maar ik had sowieso nog even een vraag mbt fietser als groom, want wij hebben niet een mountainbike en ik heb zelf nog geen rijbewijs, dus ik sleep mijn moeder mee naar Leersum. Is ook een beetje sneu als ze twee uur in de auto moet gaan zitten wachten :+

Ik ben echt blij dat ik het niet alleen met jullie maar ook met mams kan bespreken, ben bang dat ik anders mijn opdracht voor de universiteit niet op dinsdag kan gaan inleveren want mijn hoofd staat er nu gewoon niet naar, ook al kende ik haar niet zoals sommigen hier... Ik kan me gewoon echt niet focussen op schoolwerk nu. Maar ik ben ook heel blij dat we het er hier allemaal open over kunnen hebben.

Hebben maisvlokken ook een beetje een lekkere smaak dan? Jorie is een hele kieskeurige eter.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:18

Cup is hier ook zo kieskeurig, ongelooflijk als zijn prakje iets te koud of te weinig vocht heeft wil die amper de helft opeten terwijl die anders zijn bak uitlikt >;)

Hier krijgen ze nu vitalbix bij sinds een week of 2/3.

En testebeest, dankje!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:20

Hmmm, wij zullen voor de rit wel om 8 uur 's ochtends al moeten vertrekken, mijn moeder zei dat t van het weer afhangt ook. Ja, als het plenst ga ik inderdaad liever niet een rit van 2 uur rijden. Dus tis nog ff twijfelen of ik wel meedoe met de shetlandermenrit.

Jorie vreet zijn lijnzaad ook nooit als ik ze lijnzaad voer.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:37

Mil is een zeer kieskeurige eter en maisvlokken vind hij echt lekker. Het smaakt ook lekker (zei de gek die al het voer proeft wat de pony's krijgen)

Lori astum :*

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:40

Mijn vriend proeft ook al mijn voer voor de pony's _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:52

Metazoa superfit broxx smaakt net zo als het ruikt, kruidig :+ (Als dat als enigste voedselbron op aarde zou overblijven, zou ik het niet erg vinden om het dagelijks te eten xD)

De vorige muesli zat grasbrok tussen, da's echt goor en de grove luzerne die ze bij hun brokjes krijgen geloof ik ook wel qua smaak, zal wel net zo iets zijn als hooi.

Oké, ik zal even kijken dan waar ik het maisvlokken vandaan kan halen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:04

Wel echt de vlokken voeren/geplette mais. Mais verteren ze moeilijk, is veel zetmeel (=suiker geloof ik) en als je het voert dan best de geplette variant, geen hele korrels. :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:23

Ik vind het ook heel mooi hoe iedereen hier met elkaar om gaat.

Ik kan even niet op de naam komen maar die subli ruwvoer vervanger slobber zet ook mooi aan. Vond de mijne alleen niet top, ja met een beetje appelstroop er door. Mijne zijn het nu niet nodig maar vorig jaar gaf ik de ene 80-100 ml lijnzaadolie per daf in de winter. Bleef ze ook mooi van op gewicht.

Mijn vrolijke noot had haarzelf lekker vies gemaakt vandaag.
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 06:54

Haha leuke foto!

Ik proef niks hoor voor de pony's, daaaag :') Nouja hapje appel of wortel eet ik wel mee.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:25

Altijd weer die vervelende kabouters die zich achter de pionnen schuilhouden om je paard te laten schrikken 8)7 (balletje bleef wel liggen, was laatste poortje)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:26

Hahaha hij kijkt wel heel verschrikt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:29

Hier proef ik ook soms voor qua voer, en haha ja die bak kabouters zijn eng

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:45

:') enge kabouters :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:48

Door alle omstandigheden heb ik het niet vermeld maar begin november krijg ik er een nieuwe wagen bij. Een mooie stevige wagen voor tweespan. Ben heel benieuwd hoe de mannen het gaan vinden!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:53

Wat voor mooie wagen krijg je romy?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:56

Zitten hele enge kabouters haha

Wat leuk nieuws Rome

Pip gaat morgen naar de tandarts. Hij komt nog niet heel.erg snel aan dus na het ontwormen nu zijn gebit nakijken of het daaraan ligt. Zal ook gaan kijken voor de maisvlokken en las ook dat luzerne aan zet

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:09

De wagen is gemaakt voor kleintjes. Hij is gebouwd voor een man met Shetlanders een aantal jaar geleden en hij is gebruikt in de bossen enz. Het is een hele degelijke sterke wagen. Als ik hem heb zal ik even foto's plaatsen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:09

Sterkte met PiP!!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:19

@Mira ik geef mijne inderdaad ook al een paar weken luzerne samen met de metazoa, ook om stevige mestballen bij Jorie te krijgen. Ik denk dat ze allebei net op het randje zitten dus ik ben het voer aan het verhogen nu. Als ik ze gewoon over de ribben aai dan voel je ze niet, maar bij een beetje druk bij beide pony's wel. Hopelijk is het gewoon iets simpels met Pip, want da's nooit leuk als ze niet willen aankomen. Bij Jorie was t duidelijk de sluimerende bloedworm die weer terugkwam. Hij is nu zelfs gewoonweg stout, wil overal in bijten, zoekt opeens duidelijk de grenzen op enz dus hij voelt zich beduidend beter. Ga de kuur in november nog even herhalen en dan december weer even mest inleveren.

@Romy wat leuk, ik ben benieuwd naar je wagen :)

@Jelleee, oh, dat herken ik, wij hebben bij de bak 1 hoek met springspullen staan en hoe Alex over de rand kijkt, weet ik niet maar hij kan op zijn manier niet netjes door die hoek want tussen die springspullen zitten allemaal kabouters :+

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:47

Haha bak kabouters zijn natuurlijk ook erg eng.

Succes voor pip bij de tandarts.

Wat leuk Romy. Lopen de mannen nu ook al in tweespan of nog niet? Ben benieuwd.