[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:52

Apple dat vind ik persoonlijk best veel voor zo'n jonkie.. Boef is bijna 3,5 jaar en ik doe max 2 keer per week wat met hem, waarvan een keer voor de sulky. Wel fijn dat het goed ging.

Mandy :(:) :(:) :(:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:21

Grappig dat jullie dat veel vinden.. 3 max 4 keer per week een halfuurtje oefenen..
Maar goed ieder zijn eigen manier toch :D Verder staat ze heerlijk 24/7 buiten en kan ze zelf
bepalen wat ze doet. Voor ons werkt dit prima.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:28

Met een aantal keren in de week een halfuurtje oefenen is niets mis, maar longeren met touwtjes bij een 3 jarige zie ik persoonlijk niet als oefenen. Ieder moet het inderdaad op zijn eigen manier doen en heeft er een eigen mening over, dit is mijn mening. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:16

Ik respecteer ieders mening hoor :D

En als iemand zijn rijpaard op 3,5 jarige leeftijd longeert met bijzet, vind je dat dan ook vroeg/niet nodig?

Gewoon interresse hé ik ben gewoon benieuwd hoe anderen dat zien want hier is dat echt heel normaal.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:21

xApple schreef:
Grappig dat jullie dat veel vinden.. 3 max 4 keer per week een halfuurtje oefenen..
Maar goed ieder zijn eigen manier toch :D Verder staat ze heerlijk 24/7 buiten en kan ze zelf
bepalen wat ze doet. Voor ons werkt dit prima.

Milk is hier 5 en die pak ik met werken voor de sulky 2 dagen, en longeren met dubbel longe 1 dag.
Omdat zei nog zo bezig is met verwerken, en dus ook echt nog de tijd nodig heeft om het te verwerken.

Ieder paard is verschillend en je moet doen wat goed voelt.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:23

Dat vind ik idd ook vroeg en over het algemeen niet nodig, uitzonderingen daargelaten. Maar tussen 3 en 3,5 of 4 zit al weer en half jaar/jaar verschil, in die periode groeien ze vaak nog het hardst.

En zoals Nathalie zegt moeten ze het niet alleen fysiek verwerken, maar ook mentaal :) Boef kan kwa werk vast wel een dag meer aan, maar ik laat graag even bezinken wat we hebben gedaan, vooral als het iets nieuws was.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:13

Mandy Heel veel sterkte en kracht gewenst de komende tijd :(:)
Jelle Mooie resultaten, gefeliciteerd :)
Apple Fijn dat ze het goed deed! Ik doe standaard alles lekker rustig, elke pony scheelt veel. Arthur is nu 6 en met hem ben ik nog steeds heel rustig het 'echte' werk (buiten grondwerk dan) aan het opbouwen omdat hij mentaal nog zo jong is.

Werken met Sammeke en Arthur ligt bij mij op een laag pitje, ik ben zo van slag door het nieuws dat ik helemaal geen energie heb (en ik ben ook nog steeds ziek). Gewoon bij hen zijn doet me al goed, ze voelen heel hard aan dat ik me niet goed voel
Laatst bijgewerkt door SammyFloor op 23-10-16 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:23

Ik was met mil aan het doen hij 3 ( 5 onder het zadel en wagen) was. Hij had er OK behoefte aan. Arty daarentegen. Die is nu eindelijk beetje puppy af en die is 12. Hij was 5 toen hij onder het zadel ging en 6 ofzo voor de kar.

Ik denk dat je per pony moet kijken. En altijd rekening house dat een paard met 8 pas volledig is uitgegroeid

Sammyfloor jij ook een dikke knuffel. Ik denk dat bij iedereen de schok erin zit. Bij mij is het ook weer zwaar confronterd en heeft mij erg aan het denken gezet.( hoe en wat zet ik liever niet online)

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:49

Das ook helemaal niet raar dat je er door van slag bent Ellen :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:18

Alex gaat binnenkort aan de hoefschoenen, dus dan kan ik nog lekkerder door met trainen, want zijn hoeven zitten nu echt wel aan een minimum qua lengte. Dus ik schrap mijn ritjes even en ga gewoon lekker longeren (al vindt meneer dat saai).

Jorie staat op het moment even helemaal stil en is nu echt een klierige jaarling, dus ga straks misschien ff lange lijnen met beide (want wandelen wil hij nog steeds met maximale druk op het touw meelopen en da's ook niet prettig voor mijn handen en met lange lijnen loopt hij gewoon in Alex zijn tempo).

SammyFloor en testebeest :(:)
Ik heb t inmiddels met mijn moeder besproken, want ik ben vroeger door een periode van hevige pesterijen gegaan en toen was Alex praktisch ook hetgene waardoor ik op de been bleef, want hij voelde mij aan en nog altijd staat hij heerlijk tegen me aan bij alles wat ik in de paddock doe. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik uit mijn dip ben geraakt. Helaas mocht t voor Lieselot niet baten en dat raakt ons allemaal gewoon wel..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:52

Mandyy schreef:
Jelleee schreef:
Nathalie dankjewel!

Fijn gereden vandaag, weer genoeg om aan te werken thuis maar ik ben tevreden. Dressuur 4de en vaardigheid 2de.

Gefeliciteerd! Goed gedaan!
Zijn er foto's gemaakt?

Had even niet meer gereageerd hier.
Flink van slag toen donderdag Lieselotte is overleden. Kende haar natuurlijk persoonlijk sinds 2004/2005 ongeveer. Zoveel met haar meegemaakt: zoveel mooie ritten gedaan samen, zowel op stal als SMR ritten waar ik met haar en haar ouders mee heen mocht. Zij heeft Max voor me gevonden op internet etc..

Veel sterkte Mandy :(:).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:29

Heel veel sterkte mandy!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:46

Heel veel sterkte mandy! :(:)
Goed dat je bent wezen mennen, denk dat lieselotte niet anders zou willen.

Ik kon lieselotte niet persoonlijk, maar de oud eigenaar van bert was een goede vriendin van haar. Ik heb zelf ook bps en voelde me daardoor wel verbonden met haar.. Het is vreselijk onwerkelijk. Hoe kun je zo genieten van je mooie paardjes, en je tegelijk zo ontzettend rot voelen...

Allemaal veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd. Geniet van jullie pony's en het leven.. Het kan zo voorbij zijn.

Dikke knuffel!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:15

Hoe gaat het mennen met je stippel?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:05

Ja goed! In de bossen super braaf, ga binnenkort wel weer verhuizen. Dan heb ik weer een buitenbak tot beschikking dus kunnen we weer wat meer lange lijnen en dressuur wat oppakken!

En met Willem? :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:20

Blackflag, waar ga je heen verhuizen is het een manege of pension stal?

Hier heerlijk met mijn powns geliedert vanmidag. Arty zijn manen weer uitgekamd en mil zijn staart eindelijk weer geknipt. Ik vergat het telkens oeps. Hij hing al op de grond :')
L
Blackflag wist niet dat je bps hebt. ( kan je een hand geven)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:23

Ik wil op dit moment maar ff 1 ding kwijt, en dat ik trots ben op iedereen in dit topic.
Wat een eenheid gevoel heerst er hier in dit topic, elkaar open laten om te praten en t luchten van harten.

En dan samen zo bezig met een laatste groet voor lieselotte, dames jullie zijn stuk voor stuk kanjers.

Deze is voor iedereen :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:30

Oh, dat is zo lief van je om te zeggen Nathalie, ook jij een :(:) (van zulk soort lieve berichtjes voor iedereen raak ik eigenlijk ook sprakeloos)

Ik heb vandaag even de praktische dingen gedaan en even lekker gewandeld met de pony's. En vanavond na het voeren:
Afbeelding
Afbeelding
<3

Oh ja, Jorie is soms net een drachtige merrie :+
Afbeelding

Hij is wel keurig ontwormd, tis meer dat ie heel erg rondgeribt is en hij had vandaag ook wat gras op tijdens het wandelen vanwege kinderen (halfuur in de voortuin bij buren geparkeerd met hun snuiten in het gras terwijl de kids vlechtjes maken :P )

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:48

Loop hier ook met een raar gevoel rond al kende ik haar amper ze was wel met Buck toen altijd een voorbeeld voor mij.

Hoop dat de krans lukt, zit helaas krap bij kas met Cup. Ik bel morgen eerst een hoefsmid om te kijken wat die eventueel nog kan doen aan zijn patella fixatie beentje. Andere hoefsmeden keken er ook telkens naar maar was paardnatuurlijk, misschien dat een traditionele er meer mee kan.

Verder nog met Finn gaan rijden terug, ging terug lekker vlot 11,4km/u. Ga wel een gel schoft onderlegger van zilco bestellen een vriendin had het idee om eventueel een langere te kopen die zijn Singel ook deels bedekt, vond ik op zich niet slecht gezien maar ga eerst maar eens meten hoe dat uitkomt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:57

Valt wel mee hoe rond die is hoor fenna, vind het niet zo erg voor een jong dier. Liever wat meer dan te schraal voor jonkies. Lieve foto's.

Leuk dat je gaat verhuizen Iris, een bak is erg handig als je wat meer wil dressuren. Met Willem gaat ook alles goed :)

Ik vind het ook enorm prettig hoe we elkaar steunen in het topic. Ik was het lang niet altijd eens met Lieselotte, ze kon altijd erg direct zijn maar dan had ze wel een punt, haha! Ik denk dat ze zich niet besefte hoeveel mensen er om haar gaven, als je ziet hoeveel verdriet er nu is. Soms zou je willen dat je iemand heel even terug kan halen, om dit te laten zien. Ze gaat gemist worden, ook hier in ons topic!!
Ik sta er nog steeds mee op en ga er mee slapen, ik denk de hele tijd aan het berichtje op fb wat ze plaatste vlak voor het gebeurde. Blijft door mijn hoofd spoken, had ik (of wie dan ook) niets kunnen doen? Ik krijg daar maar geen rust van op de een of andere manier. Blijft zo onwerkelijk Y;(

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:03

Lieve foto fenna, indd liever iets ronder. Hou niet van schrale shetlanders :+

Ik vind hier ook altijd een fijne sfeer hangen in het topic, en lees graag mee en kijk met plezier naar jullie foto's, wedstrijduitslagen, buitenritten, en lol met je knol!

Hoop jullie volgend jaar allemaal eens live te ontmoeten tijdens de oefenwedstrijd van shetlandermenritten of een andere meeting! :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:08

Jellee, ik kan me totaal niet focussen eigenlijk nu op de dingen die wel moeten, ook voor mij voelt het vreemd. Ze had wel gelijk met dat ik maar wat aan pruts en ik kon ook niet goed tegen haar directe manier, maar gelijk hebben jullie daar allemaal wel in. Maar nu ik op les ga met Alex leer ik zoveel dat ik gewoon na de les hoofdpijn heb. Voor mij is dit najaar 1 grote leerfase samen met mijn pony.

Jorie is wel schraal op de ribben helaas en dat lukt maar niet om dat weg te krijgen, ze hebben nu onbeperkt hooi. Alex is ook wat vetjes kwijt door het vele trainen, dus ik geef beide nu meer van de metazoa dan dat ze volgens metazoa zelf zouden moeten krijgen.

@Lori, hopelijk gaat die smid wat goeds uitrichten met betrekking tot de patella fixatie.

@Blackflag, wat handig dat je een buitenbak hebt bij je nieuwe stal, ik zou ook wel een bak willen. Ik kan nu alleen maar over asfalt mennen.

Ik sta trouwens nog steeds niet bij de menrit van 18 december in Leersum, maar ik heb wel de nieuwsbrief gekregen, helaas zijn de wedstrijden wat ver weg, dus kom waarschijnlijk alleen te kijken als ik al kom..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:12

Thanks dames!
Kan op het moment weinig uitbrengen, maar idd een super topic! <3

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:15

Heb je je wel opgegeven? Anders even een mailtje sturen.

Voor iedereen nog een :(:) en een :* ...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:26

Lori over de krans hoef je je geen zorgen te maken gaat goed komen :*
Als jullie willen kan ik hier ook dinsdag de foto plaatsen als bloemstuk klaar is.

Vind het ook super de saamhorigheid. En idd lot was iemand die direct zei wat ze dacht. Handig altijd nee. Maar zo ben ik ook niet haha. Al heb ik veel geleerd in de jaren.

Fenna raar dat je nog niet erbij staat. Ik zou nog even een mail eruit sturen. En heb je al eens maisvlokken voeren geprobeerd? Mil krijgt dat als hij maar schraal blijft. Dat werkt heel goed.

Die rit in Leersum zal ik ook eens naar kijken is kwa afstand ook wel te doen voor mij.