[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LottieLover

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 05:12

Oh ik was jullie kwijt! Toen ik dit topic weer vond stond ie bij mij nog op pagina 308 dus heb niet helemaal bijgelezen...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 07:09

Fennadev schreef:
Hij moet actiever van de instructeur, maar hij zal natuurlijk nooit in hetzelfde tempo lopen als de rest van de groep (die zijn ruim 10cm groter ), daarom doe ik het ook lang zo vaak niet als de instructeur zegt. Alex activeert ook prima op mijn stem, maar ik ben wat autistisch en daardoor durf ik daar niet schreeuwend door de bak te gaan. Ook aangezien het mijn eerste les bij deze instructeur was en mijn tweede menles daar. Ik was zo gespannen vrijdag dat ik letterlijk na de tijd stond te janken, maar dat heb ik altijd na de eerste twee lessen ergens, dus hopelijk is dat volgende week ook weg. Verder loopt Alex tijdens onze ritjes buiten aardig beter qua tempo dan in de les.

Buiging om de zweep en opzij gaan voor de zweep kent Alex helaas nog niet, hij gaat er alleen maar harder van lopen als ik dat vraag en de zweep daarvoor gebruik. Ik ga dat ook zeker nog even oefenen aan de lange lijnen een keer.
Keelriem van de Ideal gaat Alex sowieso te lang wezen als het echt die 45 cm is die ze zeggen. Maar ik wacht eerst vrijdag even af, want ik heb simpelweg het geld niet staan op mijn huidige rekening om een nieuw hoofdstel+ een nieuw bit te betalen. En om nou nog meer geld van mijn spaar af te smokkelen is eigenlijk niet mijn bedoeling en ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Mooi dat Pip m zo goed voelt, Mira.

Nou die keelriem is echt geen 45 cm in maat mini. Niet eens in maat shet.

Als dat bit op zijn kiezen hangt is dat gewoon echt sneu en geld of niet, dan ga je niet door rijden zo. Niet fair tegenover je paard.

Iedereen hier in dit topic leest jouw (nogal lange en dagboek achtige ) verhalen elke keer en iedereen blijft er maar op reageren en tips geven, maar ik heb absoluut niet het idee dat er iets mee gedaan wordt en ik heb ook het idee dat je maar wat aan rommelt met die pony's zowel qua verzorging als rijden.

Ik weet dat er hier meer zo over denken, maar ik spreek nu alleen voor mezelf, en ik ga er niet meer op in. Ik wil altijd iedereen helpen of meedenken, dat vind ik ook zo leuk aan de mensport dat mensen elkaar willen helpen, maar ik vind het een beetje zonde van mn tijd en energie worden dit. Is geen aanval, wel hoe ik er in sta.

:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:54

Het bit hangt echt niet meer op de kiezen nu, we hebben het gisteren aangepast en dat ik niet alles wat duur is zoals een myler ga aanschaffen vind ik meer dan logisch. Alex loopt en liep met minimaal contact prima op zijn bit en gaat nu het beter ligt hopelijk nog beter lopen. Ik heb op de les ook al meerdere dingen geleerd die anders moesten en anders gedaan. Dus ik gok dat hierbij mijn bijdrage aan dit topic stopt om jullie verdere irritaties te bezorgen. Ik vind de da rekeningen op het moment even belangrijker om te betalen ook.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:07

Lezen is ook een vak blijkt zo maar weer :') Ik zeg dus nergens dat je de duurste dingen moet kopen, wél dat je eerlijk moet blijven tegenover je paard. Myler was een voorbeeld. Maar jouw hoofdstel zit gewoon niet fijn, want de oogkleppen hangen ook tegen zijn ogen. Ik vind als je dit soort dingen van je paard vraagt dan moet je ook je spulletjes voor elkaar hebben.

Als je er voor kiest om de weg op te gaan, en dus deel te nemen aan het verkeer, moet je je paard wel kunnen begrenzen met de zweep als hij opzij springt of wegloopt over de schouder. Als hij alleen harder loopt door de zweep vind ik dat ronduit gevaarlijk. Wat als er een kind loopt of een bejaarde oma? Dan race je die zo om ver als ie geen zweephulpen kent. Prima als je jezelf om een boom vouwt, maar houdt wel rekening met andere mensen en leidt je paard gewoon netjes op.

Er leiden meer wegen naar Rome, maar kies wel een veilige en eerlijke weg.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:37

Jelleee schreef:
Iedereen hier in dit topic leest jouw (nogal lange en dagboek achtige ) verhalen elke keer en iedereen blijft er maar op reageren en tips geven, maar ik heb absoluut niet het idee dat er iets mee gedaan wordt en ik heb ook het idee dat je maar wat aan rommelt met die pony's zowel qua verzorging als rijden.

Ik weet dat er hier meer zo over denken, maar ik spreek nu alleen voor mezelf, en ik ga er niet meer op in. Ik wil altijd iedereen helpen of meedenken, dat vind ik ook zo leuk aan de mensport dat mensen elkaar willen helpen, maar ik vind het een beetje zonde van mn tijd en energie worden dit. Is geen aanval, wel hoe ik er in sta.

:)

Ben het hier mee eens. Zie het steeds gebeuren dat er hele lange verhalen voorbij komen, topicgenoten proberen te helpen maar er dan niets mee gedaan lijkt te worden of er argumenten komen waardoor het verhaal ineens anders is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:38

Gisteren wezen boscrossen met een stalgenoot. Pony's waren zo vrolijk. We zaten helemaal onder de modder. :))

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:09

Teken dat je lol hebt gehad toch?

Niemand tips om Pip zijn spieren weer op te bouwen zonder zijn knieën achter teveel te belasten? Zijn knieën slaan nog wel eens op slot eb voor ie ziek werd ging het goed. Maar nu ie zoveel heeft stil gestaan moet dat ook opgebouwd worden.(slepen enz laat ik even voor wat het is eerst weer wat spieren erop, ben zuinig op pip)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:38

Natuurlijk doe ik er wel iets mee maar in dit geval duurt t ff wat langer. En nu praat ik gewoon voorlopig even niet meer over mijn eigen en reageer ik alleen op andere dingen. Misschien geef ik 6 november even aan hoe mijn eerste wedstrijd ging, maar hoogstwaarschijnlijk maak ik een ar itp voor dat.

Dat was dus ook veel afspoelen, Mandy.

Mijn pony's hebben de knieën nooit op slot dus ik heb geen tips voor pip.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:54

Super leuk dat boscrossen! Welk bos was je heen?

Vervelend Mira, je hoort dat toch best wel vaak bij shetten, ik heb er geen ervaring mee.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:12

Het is ook vervelend voor hem. Moet gewoon weer opgebouwd worden net als mijn slechte knieën haha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:19

Vanmorgen vroeg nog een ritje gemaakt met deze aapjes, heerlijk weertje om bezig te zijn buiten nu!

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:35

Jelleee schreef:
Super leuk dat boscrossen! Welk bos was je heen?

Vervelend Mira, je hoort dat toch best wel vaak bij shetten, ik heb er geen ervaring mee.

Klein bosje hier in de buurt. Stelt niet veel voor, je bent er zo doorheen maar wel leuk voor even!

Lieve foto plaatste je net! Heerlijk weer vandaag inderdaad! <3

Mira, ik kan je ook niet helpen.

Straks komen m'n ruitertjes. Jongste gaat op Max en oudste op pony van stalgenoot.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:11

Lekker buitengereden net!

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:45

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:00

Leuk dat ze het zo goed oppakt :)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:34

Mandy Ah wat schattig van Max! Super leuk, echt een herfstrit :D
LS :(:)
_Celess Wat fijn dat het goed gaat!
Mira Goed om te horen dat het alweer beter gaat met Pip! Mij hebben ze vroeger altijd verteld (overleden pony had patella fixatie) om de achterhand te trainen. Veel bergopwaarts wandelen zou ook helpen. Bij Floortje was het zo dat het erger werd als ze vermagerde.
Jelle Leuk duo zijn ze :D
Claudia Fijn uitzicht!
xApple Wat goed dat ze het zo fijn doet :)

Ik ben al de 9e dag ziek, een of ander vreemd virus te pakken gekregen.. Vandaag gelukkig wel bij Sammeke en Arthur geraakt! Let niet op de vreemde vlechtjes, ze maakte gisteren deel uit van een verjaardagsfeestje :P
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:12

@Claudia ziet er leuk uit!
@xApple wat een knappe pony heb je!
@Sammy beterschap! Twee ingevlochten teddy beertjes ze zijn schattig samen

Vandaag buiten aan het lange lijnen geweest ging super! Tot een groep voor ons op een wespennest trapte en ik en Pip werden aangevallen door de wespen. In de paniek Pip proberen te beschermen en moest het bekopen met meerdere steken. Arme Pip compleet in paniek door het gesteek, begin te galopperen ben er achteraan gerend met mijn vest al zwaaiend. Ik weet dat allergisch ben voor bijen en wespensteken dus als een gek naar huis gegaan voor een histamine remmer. Staleigenaresse heeft voor Pip gezorgd ik moest naar huis van d'r. Morgen even kijken hoe het met hem is, ik zal flink last hebben denk ik

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:57

Leuk dat Gaya het zo goed deed, xApple

Beterschap Sammy en Mira, wat een rotervaring voor Pip ook. Ik ben zelf als dood om allergisch te worden, want mijn moeder is ook erg allergisch.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:01

Wat vervelend Mira! Echt pech dat je dat zo tegen komt en er allergisch voor bent.

SF, beterschap!

Rijden met Max ging erg goed!
Beide ruitertjes hebben gereden. Oudste viel er bijna af toen Max een sprong over een balkje maakte.. hij hing er helemaal naast. Was er net op tijd bij.
Stalgenoot heeft meer dan 400 foto's gemaakt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:36

Mag ik jullie vragen wat het voerbeleid is voor jullie Shetlanders?

Ik ben sinds 2 maanden met mijn Shetlander bezig en wil haar ook graag een flink aantal kilootjes laten afvallen (door de ziekte van mijn andere pony die nu is ingeslapen stond ze een halfjaar op een weide 24/7 met aardig wat gras). Ik fiets 3x in de week een halfuurtje met haar (alleen draven/galoperen) en oefen daarnaast nog met de lange lijnen/het sleepje.

De paarden gaan hier rond 08.00 de weide op (staat nog weinig hoor) en rond 17.00 er weer af. Ze krijgen dan krachtvoer, Gaya krijgt dan 1 klein handje muesli met een mini beetje lijnzaadolie. 1x per week krijgt ze een schepje slobber met olie.

Rond 22.00 krijgen ze hooi/voordroog. 2x een hooinet met 4 kilo. Voor iedereen paard 1 en Gaya eet dan met mijn jaarling Fjord mee (samen uit 1 net).

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:43

Toto staat vanaf 7.00 tot 21.00 op gras(staat niet zoveel dus ook een vol hooinet) gaat om 21.00 naar de paddock en krijgt een dan een half handje basisbrok en een vol hooinet. Meer niet. Ik doe 1x per week grondwerk(30 min), 1x per week lamgelijnen (max 30min) en soms dan nog een keer vrijspringen(max 50cm) of longeren (max 15min) maar dat doe ik niet heel vaak omdat het best belastend is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:48

Mijne krijgen dagelijks metazoa superfitt broxx afgestemd op hun gewicht met twee kleine handjes grove luzerne (gevoerd in 2 porties) . En twee keer daags 2 volle hooinetten (deze: https://equiculinair.nl/slowfeeder-hooi ... small.html). En omdat metazoa dus 50 gram per 100 kg lichaamsgewicht is, krijgt Alex dus zo'n 60 gram en Jorie 50 gram per dag.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 04:49

Pip staat op een schraal landje met zijn vriendinnetje. Maar krijgt een ruime portie ruwvoer waardoor ze hele dag wel wat te eten hebben. Na het werken krijgt ie suiker,haver vrije muesli. Maar omdat ie weer aan moet komen krijt ie ook podo grow erbij wat ik nog over had van Verdi. In de winter straks ook wat wortels als extra ook niet teveel ivm diarree

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:40

Beterschap SammyFloor, 9 dagen ziek zijn is echt rot :(:)

Doodeng mira zo'n aanval!!

Willem en Fay staan voornamelijk op de paddock. Weidegang alleen met strookbegrazing en ook geen dag en nacht (en alleen in de zomer). Ze krijgen meerdere keren per dag hooi en 2x muesli. Fay krijgt de muesli van stal, volgens mij natures best (maar vind haar daar te mat op voor de wagen, maargoed niet mijn pony) en Willem krijgt Hartog energy special sportmuesli. En nog wat supplementen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:17

Morgen dames,
Heb weer leuke foto's gezien. En leuk dat mennen goed ging Apple.
Sammy beterschap hopelijk voel je je snel wat beter.
Mira oei dat is schrikken een wespen nest, sterkte.
Voor pip balkjes draven is ook goed voor de achterhand. En veel stappen op het harde.
Verder die het nodig hebben :(:)

Kwa voer..
Ochtend krijgt arty 2 scheppen grasmix en 2,5 hand brok en 20 gram haver. Mil 1,5 schep grasmix en 1 hand brok
Tussen de middag en rond 4 uur krijgen ze een pluk kuil in de paddock.
Rond 19/ 19.30 gaan ze naar binnen en krijgt arty 1 hand musli. En mil 3 handen musli en 50 gram haver en zijn cushing pil. En hen avondkuil.

Trainen doe ik 6 dagen per week als ik niet men doe ik interval training/ pessoatuig jongeren/ balkjes draven en afentoe springen met arty. Mil mag niet meer springen met zijn knie van mij.