Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:Hij moet actiever van de instructeur, maar hij zal natuurlijk nooit in hetzelfde tempo lopen als de rest van de groep (die zijn ruim 10cm groter ), daarom doe ik het ook lang zo vaak niet als de instructeur zegt. Alex activeert ook prima op mijn stem, maar ik ben wat autistisch en daardoor durf ik daar niet schreeuwend door de bak te gaan. Ook aangezien het mijn eerste les bij deze instructeur was en mijn tweede menles daar. Ik was zo gespannen vrijdag dat ik letterlijk na de tijd stond te janken, maar dat heb ik altijd na de eerste twee lessen ergens, dus hopelijk is dat volgende week ook weg. Verder loopt Alex tijdens onze ritjes buiten aardig beter qua tempo dan in de les.
Buiging om de zweep en opzij gaan voor de zweep kent Alex helaas nog niet, hij gaat er alleen maar harder van lopen als ik dat vraag en de zweep daarvoor gebruik. Ik ga dat ook zeker nog even oefenen aan de lange lijnen een keer.
Keelriem van de Ideal gaat Alex sowieso te lang wezen als het echt die 45 cm is die ze zeggen. Maar ik wacht eerst vrijdag even af, want ik heb simpelweg het geld niet staan op mijn huidige rekening om een nieuw hoofdstel+ een nieuw bit te betalen. En om nou nog meer geld van mijn spaar af te smokkelen is eigenlijk niet mijn bedoeling en ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.
Mooi dat Pip m zo goed voelt, Mira.
Jelleee schreef:Iedereen hier in dit topic leest jouw (nogal lange en dagboek achtige ) verhalen elke keer en iedereen blijft er maar op reageren en tips geven, maar ik heb absoluut niet het idee dat er iets mee gedaan wordt en ik heb ook het idee dat je maar wat aan rommelt met die pony's zowel qua verzorging als rijden.
Ik weet dat er hier meer zo over denken, maar ik spreek nu alleen voor mezelf, en ik ga er niet meer op in. Ik wil altijd iedereen helpen of meedenken, dat vind ik ook zo leuk aan de mensport dat mensen elkaar willen helpen, maar ik vind het een beetje zonde van mn tijd en energie worden dit. Is geen aanval, wel hoe ik er in sta.
Jelleee schreef:Super leuk dat boscrossen! Welk bos was je heen?
Vervelend Mira, je hoort dat toch best wel vaak bij shetten, ik heb er geen ervaring mee.