ik heb vandaag wel weer wat speciaals meegemaakt zeg haha. maar ga het nog niet zeggen, ik laad straks eerst de foto's op me laptop, met foto's is het verhaal nóg leuker!
ik ben dus vanmiddag met Idianlady hier op bokt naar de hei geweest in ede. Het was erg gezellig hier 2 foto's op de hei: (alleen van diesel, laptop is erg traag)
En als er een hinnekend paard loopt, dan kan je natuurlijk wel even poseren in plaats van alleen maar grazen
De terugweg naar stal was het nog leuker.. ik had een vriendin thuis opgepikt, en we gingen even kijken waar het water is achter stal. dus wij reden door de polder.... ongeveer anderhalve auto breed, en dan werd het steil naar beneden de sloot in. Dus ik kon nergens keren, auto's passeren etc. (trailer nog steeds erachter, was de terugweg) toen zagen op de heenweg een KOE op de weg staan, met twee mannen erbij, ja kan.. zie je wel vaker. toen, inmiddels waren de mannen weg, maar koe nog steeds op de weg. een vrouw met hond werd al, soort van, aangevallen door koe. Dus ik dacht, niemand te bekennen, geen boederij of boer. dus bel de meldkamer maar. toen bedachten we zelf, goh, dat kunnen we zelf ook wel... dus die koe weer in het land gezet. zat geen touw omheen, dus mijn eigen halstertouw (een lelijke) erom heen geknoopt.
dus ik ging verder rijden om te kunnen keren met de trailer. zeg ik tegen me vriendin: Ik lig echt dubbel als die koe er wéér uit is!
Dus je raad het al.... ik lach helemaal dubbel!! die koe was er ergens anders uit gekomen! dus inmiddels was de politie al afgebeld, maar kwamen toch nog even kijken, de koe moest weer terug z'n wei in. dus politie helpen. nou ja.. was een man en vrouw.. allebei vrij jong.. dus die man jaagt hem naar mij, en die vrouw stond vlak bij mij, dus die begint te gillen!!! "neee!! niet naar mij!!!" haha erg leuk. maar koe weer in het land... hekken dicht.. alles afgezet. heeft de politie er lint omheen gezet: "politie, niet betreden". en zijn ze achter het perceelnummer aan gegaan.
dus inmiddels weer terug naar stal.. het was een erg grappige dag.. hier de foto van de koe! :
OH nog wat over de koe, er ging een auto langs hem heen rijden, ging die heeeeeelllll rustig voor die auto langs, toen ging die auto gas geven, ging die koe mee rennen!!!! haha. heb nog nooit zo hard mensen uitgelachen haha. sorry mag niet uitlachen, maar was erg lollig
voor ons is het ook en uur en een kwartiertje rijden... maar hoe is dat bij jullie aan zee? (ik bedoel: mag je overdag op het strand, dijk of zijn daar regels aan verbonden?)
ja die foto blijf ik leuk vinden!!! maar dat is niet het strand van de zee toch? daar heeft nassie het toch over? nou ik heb geen strandje kunnen vinden hoor gister! alles wat riet enzo.. misschien aan de kant van bunschoten spakenburg?
ladylisa
Geplaatst: 10-10-10 11:23
Goedemorgen.. ben nog erg moe,, Haha.. het is weer heerlijk weer weet iemand mischien als een shetlander verzekerd moet zijn om langs de weg te mogen ?
Weet niet waar Nassie het over heeft, ligt er maar aan wat je onder strand verstaat. Noem ons ''strandje'' ook altijd strand maar ''echt'' strand met zee hebben wij hier in de buurt niet.
In Bunschoten Spakenburg is een strandje, maar daar mag je niet met paarden op.