[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:24

xApple schreef:
@LS_fotos;Oh jij bent degene met die toffe foto's met de vos Shetlander. Heb altijd enorm

Kon ik nog maar foto's van hem plaatsen.. Kon ik nog maar 1 keer hem laten schitteren, kon ik nog maar............
Gister geschreven:

I Cannot tell how I’m feeling since the time you died.
It feels like I’m slowly dying too.
Stablemates don’t get anything of al this feelings
Only because of what other people say

You all don’t have any clue how I’m feeling
How extremely painful this is
But I won’t forget the people, or the rest of the world

It feels like a big black hole
And it feels like hell…..
I don’t think I can ever get used to this.

My soulmate, my love, my everything
I’d really love to run together with you
Just one more time drive the block around with you
My boldly, brave, fearless, dear little friend
You’re part of my daily life, every day.

Jelleee schreef:
Dit is eigenlijk niet uit te leggen via internet. Ik denk dat privéles voor jou wat fijner is, dan hoef je niet zo aan te rommelen want ik krijg dat idee altijd een beetje bij jouw verhalen hoe je dingen aanpakt.

Hehe... Ik krijg ook elke keer jeuk aan me handen bij de verhalen, hij neemt je echt in de zeik en daarbij omschrijf je een complete scheefheid van zijn lichaam, dat heb je niet 1,2,3 goed en heb je een osteopaat/fysio voor nodig en longeren (met dubbele!) longe helpt. Het is normaal niet elk paard is even recht, de mijne ook niet maar heb echt het idee dat je beide ponytjes gebruik maken van jou goedheid. :) En dit bedoel ik niet gemeen!! Echt niet.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:25

Bedankt de Therapie gaat heel zwaar worden.. Maar ik kan gewoon NIET leven met het feit dat mijn kindje hier niet rondloopt. ;(
Mochten jullie het ieritant vinden dat ik af en toe iets tussendoor post moeten jullie het zeggen, dan kan ik daar rekening mee houden...
Af en toe ik het gewoon even fijn even lekker iets eruit te gooien... Het boeit me namelijk allemaal helemaal niets meer, internet of niet. :(

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:39

Je mag t er altijd uitgooien hoor, als het eruit moet dan moet het eruit. :(:)

Nou ik pak mijn pony's echt wel aan hoor, alleen daar schrijf ik niet over zeg maar. Alleen Jorie doet nooit echt iets flink fout, behalve dan afgelopen paar dagen, hij dacht dat ie met t nieuwe voer opeens met zijn kont eerst (dus die richting mij) naar zijn voer moest lopen. Dan krijgt ie echt gewoon een schop onder de kont, hij moet gewoon normaal naar mij toe lopen en dat doet ie dan bij zijn tweede poging ook wel. En nu inmiddels ook weer en nee, hij komt er ook echt niet minder knuffels om halen. Maar Alex houdt er inderdaad van om met mij in discussie te gaan, ook voor de sulky, dus ja, misschien omdat het mijn eigen is dat ik hem iets te soft aanpak. Maar hij had bij de laatste discussie ook echt wel een punt, dus toen heb ik hem maar gelijk gegeven. Hij wilde niet meer draven over het fietspad, is een erg rottig pad voor de hoeven met losse steentjes en dan snap ik wel dat hij liever even stapt en waar mogelijk gingen we in de berm draven, maar hij stond toen zeg maar al overdwars op het fietspad. Het was echt een uitgesproken mening, als baasje nu niet luistert dan wandel ik terug naar huis ipv van verder mee te gaan. Ik heb toen het laatste eindje over dit fietspad maar gestapt en ben op de volgende weg weer in draf gegaan.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:50

Misty is eigenlijk braaf bij alles
Masseur hoefsmid tandarts ze geeft er niks om haha
Ze is lekker gemasseerd!Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:03

@LS_fotos; Super lief zeg van je vader! Veel sterkte. Ik weet niet zeker of het om het verlies van je paardje gaat maar ik heb 6 weekjes terug afscheid moeten nemen van mijn pony en het is zo zwaar en onwerkelijk. Ik heb ook veel steun aan mijn andere 2 paardjes maar het is niet hetzelfde Y;( Ik begrijp echt goed dat je daar (ook) heel veel verdriet van hebt.
@Nathalietje; Wat vervelend dat het zo lastig gaat bij de tandarts. Ik kijk ervan op dat er nog best veel tandartsen direct verdoven. De tandarts die altijd voor mijn pony's komt doet alles met de hand en het is nog nooit echt dramatisch geweest qua gedrag gelukkig.

En over de manen kwestie; Ik heb ook een fjord en ben best heel goed in stakke bogen knippen maar dat is bij een niet-fjord toch wel heel anders dan bij een fjord :j Ik ben zelf pro lange manen voor Shetlanders :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:38

Leuke foto van Misty! Mooi naambordje ook!

Lot, wat ontzettend lief van je vader!
Veel succes met de therapie. Is het al snel?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:44

Als het goed is binnen nu en 3 weken ze hebben een spoed aanvraag gedaan bij de kliniek in Bilthoven die gaan individueel 4 dagen compleet met me hersenpan aan de gaan. (Heb ik wel hersens? :') )

Ja het gedichte gaat over Buck
Het daaronderstaande niet... Letterijk wat er staat..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 00:29

Ls wat lief van je vader, sterkte met de therapie. Soms moet je het eruit gooien.

Xapple sterkte met het verlies... Weet er helaas alles van

Vandaag pip aan de bijzet gehad met longeren. Wat kan die klieren en ongenoegen uitstralen. Toch door gepakt en ging best wel.goed na het geklier.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:15

Lief van de dekens en sterkte/succes met de therapie! Is dat ene dek een veulendeken?

Longeren met bijzet doe ik zelden. En als ik het doe, begin ik met een losse bijzet en doe ik hem steeds wat 'strakker'. Te veel mensen doen hem helaas nog gewoon van begin af aan strak en dwingen een nog koud paard in allerlei bochten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:49

Warm Pip altijd zonder bijzet op. En dan pas na de warming up gaat de bijzet eraan. Uitstappen gaat de bijzet er ook af. Maar idd sommige mensen gooien gelijk de bijzet strak op een koud paard. Vind het altijd zo sneu

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:20

Hier gaat milk ook pas aan de bijzet als ze warm is.

Lieselotte dat is best snel dat t start.

Fenna anders wat meer oefenen op apart ondergrond.

Nou tante tuttebol is gedaan :') na t verdoven zo mak als een lammetje

Afbeelding
Afbeelding

En uiteraard daarna je roes staan uitslapen.
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:40

Och, gut wat zien ze er dan hulpeloos uit :(:)

Alex gaat ook nooit aan bijzet zonder eerst minstens alle gangen zonder te hebben gedaan. Wat bedoel je met "Apart ondergrond" Nathalie?
Ik longeer hem in de weide aangezien de paddock een te kleine volte zou zijn om hem goed te kunnen longeren. Voor de kar heb ik helaas geen andere keus dan op asfalt te rijden, ik kan hier niet direct het bos in. Dichtstbijzijnde bos is 7 km verderop.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:49

Die foto van de klem bij Milk komt zo bekend voor haha. Die kan lekker uitslapen nog.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:01

Hello dames ik lees braaf mee. Maar druk in mijn hoofd en dan is een uitgebreide reactie lastig de laatste tijd.
Ayla super leuke foto's.
Als sterkte meid en wat super lief van je vader. En even galspuwen lucht altijd op
Welkom xapple leuke shet heb je :j en nog sterkte met het verlies van je paard.
Fenna een keer les dubbele lijnen is echt niet verkeerd.
En dwarse pony's waar :') arty van mij is "altijd" braaf.
Lange manen of sportcoupe. Mil zijn manen knip ik al jaren in een boog,lang kan niet bij hem. En arty heeft altijd lange manen. Die zal ik er niet snel afhalen.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:02

Ik zag net Udo van Lobke te koop staan? :oo

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:10

Alex was vandaag iets braver met rechts blijven doordat ik op een gegeven moment zweep links hield en dan blijft opeens wel rechts en dan hoef ik rechts lang zo streng niet te zijn. Verder was het wel een lekker ritje, totdat ik mijn telefoon opeens kwijt was en toen moest ik natuurlijk snel naar huis om mams op te halen en samen met haar te gaan zoeken. Ik weet ook hoe ik Alex kan activeren, maar dan loop ik constant luid te roepen alsof ik middenin een marathon zit :+

Ik zoek dan wel iemand die les aan huis geeft, ik kan namelijk prima mijn schofttuig gebruiken om de lijnen door te halen en de tweede lijn knutsel ik zelf wel in elkaar. Ik ga denk ik maandag eerder even met de lange lijnen aan de slag ipv te longeren, even met de zweep oefenen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:25

Ik ben vorig jaar naar hedel geweest.en daar stond dit schatje <3

Afbeelding
Nooit geen spijt van gehad, gouden karakter.

Pip word kinderpony , leuk ! :j

Boef loopt erg netjes voor zo kort voor de wagen :)

Knappe pony manon :j

Bijzet nog nooit gebruikt, dubbele longe wel. Erg fijn !

<3 ahh lieve mimi

Gefeliciteerd claudia met je diploma. Stoere pony heb je !

Lief van je vader lot, volgens mij een gouden papa
Heel veel succes met je therapie! :(:)

Milk weer netjes qua tanden !

Hier is mijn merrie op cushing getest, als goed is deze week de uitslag.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:42

Wat zijn de symptomen bij jouw merrie?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:57

Wat een knappe pony timokaya!
Hopelijk valt de uitslag mee

Hoop dat je iemand kan vinden voor je les fenna

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:02

Jelleee schreef:
Wat zijn de symptomen bij jouw merrie?

Opgeblazen buik, geen werklust, in zichzelf gekeerd, slecht in haar vacht, hormonale dingetjes.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:24

Ik heb inderdaad een goude papa, echt mijn maatje mijn steun en toeverlaat in alles... Zou hem voor geen goud willen missen.

Ook krullerige vacht TimoKyana ?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:32

Nee geen krulletjes. Ze is opgeblazen, lijkt of skippybal in zit maar ribben en ruggetje zijn te voelen,geen dikke manenkam of vetopslag.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:49

@timokyana dat wordt dus duimen draaien voor een goede uitslag. Jammer als je pony zo aan het kwakkelen is.

Ik krijg van Jorie zijn mest geen hoogte op het moment, hij heeft er op 1 dag zeer slechte mest tussen zitten met een heleboel water en stevige mest, misschien moet ik m toch met een antistress supplement gaan voeren, aangezien hij vandaag spontaan waterige mest kreeg toen ik Alex weghaalde om even het trailer laden te oefenen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:08

Mijn Amadeetje noem ik altijd meneer poepreetje die schijt letterlijk alles onder zodra ik op wedstrijd of vreemd terrein ben. Voor de rest mest hij altijd prima mooie vaste ballen. Maar op terrein dat ie niet kent of buitenrit andersom dan bouwt hij spanning op.

Zou ze dan niet eerder wormen hebben dan cushing ? Bij cushing zie je het hoofdzakelijk aan de vacht krulletjes enzo. Buck had dit ook in lichte vorm die is toen getest met bloedonderzoek.
Bolle opgeblazen buik, en ribben en rug voelbaal is typische symtoom van wormen. Ik zou een mestonderzoekje laten doen. :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:14

Met longeren heb ik Amadeus geleerd (los) lang en laag te lopen zowel in stap draf en galop ja heb ik foto's van als jullie bewijs willen. :P
Hier in draf.
Afbeelding