[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:08

er is een bokker die echt shetlanders doet. Dennis volgens mij? misschien kan zij je helpen?

Of was het de vorige eigenaar van Switch? (van patty) ik zal even tussen mijn oude prive-berichtjes kijken

Nee het was echt bokker Dennis, zij beslaat ook :j ben twee jaar geleden met haar in overleg geweest voor hoefschoenen, uiteindelijk floor dus op ijzers gezet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:38

Nee Linda zal het inderdaad niet rot bedoeld hebben maar het kwam gewoon even verkeerd over. Ik heb stress om Alf en alle onzekerheid, geef duizenden euro's uit aan hem, hij blijft ellende en pech hebben en ik ben zelf ook ziek. Even niet zo'n goede combi om alles nog helder te blijven zien :o

Sunshinedaan

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:47

Loopt Alf vandaag al wat beter Ingeid?

Ik heb geen ervaring met ijzers. Heb hoefschoenen voor langere ritten...

Leuke shetjes heb je erbij! (wie was het ook alweer..?) leentje is schattig. Hoe hoog is zij? Ze lijkt breder dan hoog hihi.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:33

Lilian; klopt dat is Ciska (Dennis). Ik heb hoefschoenen gekocht bij haar. Ze woont erg ver weg om met regelmaat te beslaan :-)

2 mensen vroegen hij hij nu liep, het vermagelde voetje gaat wat beter maar hij blijft raar wijdbeens lopen met zijn achterbenen en loopt RA nog erg rot. Daar zit ook die botcyste dus tja..... waar is het van....

Mirriej; klopt hier willen ze ook niet allemaal die ukkies doen.

StalNollie, mooie merrie die zwarte!
En wat een heerlijk koppie heeft Leentje!

Linsey; lekker hoor naar Gran Canaria :-)

Lori, ik word soms getagd voor dat soort berichten maar er is no way kans dat ik ooit een 2e kan nemen dus ik klik het net zo makkelijk weer weg haha

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:50

Beterschap Ingrid!! Hopen dat snel alles beter gaat voor alf. Ik vind het zo sneu voor je. Zou graag iets willen doen voor je.

Ik word bijna nooit getagged in verkoop berichten. Wil er ook echt niks bij. En al helemaal geen kleintje. Al is de verleiding soms wel groot ik ben blij dat ik er “maar” twee heb. Ik zou wel een derde hond willen evt maar dat gaat hem voorlopig ook niet worden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:27

Van haar heb ik toen ook mijn hoefschoenen voor Alex gekregen. Ik denk dat ik voor Jorie op zijn 4de of 5de jaar haar weer laat langskomen voor hoefschoenen.

Ach gut, arme Alf zeg. :(:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:23

Ik wordt ook weleens getagd. Maar twee en beauty is echt genoeg. Is al aandacht verdelen.
Misschien is hij Door de vernageling anders gaan belasten en daardoor nu last van zijn lijf?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:01

Sunshine leentje is 84 cm en op moment lekker breed nog maar drie maanden voor veulen.

Inmiddels ben ik nu aan het waken mijn cpony hoogdrachtig is laatste twee dagen onrustig ligt wst meer tilt haar staart meer en krijg druppeltje melk. Ben dus gesloopt en kn nog wel even duren ( datum dekkkng onbekend ).

Hoefschoenen werkt dat? Ik wil in zomer met Fleur wat meer mennen( leentje loopt dan met veulen aan de voet dus niet handig) maar weet niet hoe haar hoefjes het houden(leentje slijt ze niet zo vlug)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:12

Spannend stalnollie! Hopelijk snel een veulen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:22

hopelijk als het weer rustig is, gisteren was ideale dag.. ( staan hier 24/7 buiten) ze kan wel gewoon in de stal die lekker opgestrooid is maar komt ze nooit in alleen eergisteren avond/nacht is ze erin geweest

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:27

Oeh spannend stalNollie!!

Ik heb alleen maar verharde wegen hier, bijna geen onverhard. Ik heb het opgebouwd met kortere ritjes tot max een half u 2 of 3x per week blootsvoets. En een langere rit van meer dan een uur met hoefschoenen.
Schijnt dat de hoeven daar harder van worden door het slijtageproces (heb ik van horen zeggen hoor).

De vorige eigenaar van Fleurtje zei dat ze geen harde hoeven had en snel afbrokkelde... blijkt mee te vallen in de praktijk.
Maar ik maak nu ook geen langere ritten (winter) hoor...
Ik zou het opbouwen en de hoeven in de gaten houden :)

Ik krijg er eind mei een veulentje bij van Fleurtje. Is ook niet de bedoeling dat ik die ga houden... ik vind 2 mini’s echt genoeg en duurt lang voordat je iets met zo’n kleintje kunt gaan doen.

Maarja... zul je net zien dat er een práchtig veulentje uitkomt! :+ (en grote kans dat mijn vriend zich na het spenen teveel gehecht heeft... die hecht zich nogal snel aan dieren)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:30

Alf loopt sinds gisteren duidelijk kreupel op RA sinds grootste pijn van verkeerde nagel LA eruit is gehaald. Vandaag erger dan gisteren. Kan niet goed zijn. En dat is met metacam.

Gevraagd aan hoefsmid of hij de ijzers er alsjeblieft zo snel mogelijk af wil komen halen. Ben er helemaal klaar mee. Om over Alf nog maar niet te spreken.

Ik laat alf zijn achter pootjes tot rust komen en bij volgende beurt vraag ik aan eigen smid nog eens of zij het wil proberen..... wat een ellende op deze manier! Arme Alf!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:00

Verdorie wat balen Ingrid ;(

Kleine pechvogel die Alf...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:52

Heftig Ingrid! Maar het is vast de beste keuze. Als ik iets voor je kan doen laat het weten. Ik wil met alle liefde nog eens mee kijken naar al je opties ofzo.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:15

Ingrid. Mijn excuus mijn opmerking was zeker niet zo bedoeld en in alle haast getypt. Ik bedoelde met kieskeurig meer dat ik hem niet meer zou laten komen. Ik weet dat je t beste voor hebt met alf en dat hij van geluk mag spreken met zon baasje zoals jij !!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:01

Romy: thanks
Linda: excuses uiteraard aanvaard :-) Ben ook beetje prikkelbaar momenteel dus misschien ook te pittig opgepakt.

Vanochtend heeft de smid de achter ijzers er onder vandaan gehaald. Hij zegt dat er géén nagel verkeerd zat in die voet. Hmmm bijzonder.
Mogelijk hoefzweer al zou dat wel héél toevallig zijn.
Vanmiddag is mijn eigen smid toevallig op stal en ik heb gevraagd of zij Alf even wilt bekijken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:11

Jeetje ik blijf het maar zeggen, maar wat is het allemaal ontzettend rot voor jou en Alf! Ik blijf duimen voor jullie :)

Gistermiddag heerlijk in het koude weertje proefjes geoefend met mijn vriend. Wat loopt ze fijn momenteel <3 Nu zit ik helaas weer een lange dag op kantoor.... ;(

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:15

Afbeelding
Super trots op Chippie! Gisteren twee rondjes vaardigheid gereden. Twee keer foutloos :D.

En dat na een nachtdienst met 2,5u slaap daarna :=.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:16

Aaah toppers! Gefeliciteerd :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:21

Oh Ingrid.. Ik hoop zo dat het gewoon een keertje over is voor jullie. Hopelijk kan jouw eigen smid je vanmiddag wat meer vertellen.

Linsey: wat fijn dat Toliene zo goed gaat! Ik helaas ook weer op kantoor.. Dagdromen met een collega over wat we éigenlijk zouden willen :') (koffie zaakje in noord italie, boerderijtje met B&B en pony's en geitjes etc.)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:00

Jeetje Ingrid het houdt ook niet op hoor. En dat je daardoor prikkelbaarder bent is niet meer dan normaal. Denk je ook nog een beetje aan jezelf?

Ik heb EINDELIJK na 21 dagen nonstop werken met 12 uur per dag, eindelijk 3 dagen vrij! Dus hier geen dagje kantoor gelukkig.

Wat enorm knap Patty! Chip gaat weer lekker he.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:13

Gefeliciteerd Patty, fijn!

Mirriej geniet van je vrije dagen *\o/*

Ingrid hoop dat Alf weer beetje hersteld...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:17

Haha dat ken ik Kymberly. (of hoe schrijf je, jouw naam precies? :+ ) Al zou ik nooit in het buitenland willen wonen. Nederland is niet ideaal maar zou niet buiten mijn familie en vrienden kunnen hoor.

Mirriej geniet van je vrije dagje, zo te horen heb je die dubbel en dwars verdiend :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:48

Linsey: haha, oh mijn naam is zo vervelend :') Je schrijft het Kymberley :D
Ik zou trouwens zo naar het buitenland kunnen, maar dat komt misschien omdat ik daar 4 jaar alleen heb gewoond van mijn 16e tot mijn 20e dus ik ben het een beetje gewend denk ik. Heerlijk vond ik het <3 Vrienden en familie mis ik dan wel, maar die kwamen gewoon af en toe langs.

Mirriej: holy moly, kan me voorstellen dat je blij bent dat je even vrij bent! Geniet ervan. En leuke avater heb je.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:37

@Ymor, hier 4 eigen pony's :') .

Honden heb ik dan terug niet, vind dat ik er te weinig tijd voor heb en ervaring momenteel.

@StalNollie, amai succes!

@Ingrid, houd ook nooit op zo. Mag voor jou en Alf echt gedaan zijn met de miserie ;( .

Hier lijkt het buitenland mij ook wel wat maar dat zou echt een mega verhuis gaan zijn of een enorm afscheid van veel dieren pfft. Fantaseren mag altijd.

Als hier eentje te veel zou slijten neem ik hoefschoenen en geen ijzers, echt tot nu toe met mijn vorige tinker reed ik ritten van 30km regelmatig en zelfs eens 50kg zonder enig probleem voor zijn hoeven. Finn ook totaal geen probleem, Jamie wordt afwachten nu maar als het zonder kan dan is het mooi zonder en anders schoentjes.

Mag ik enorm trots zeggen dat Jamie vandaag voor de wagen heeft gestaan trouwens, ingespannen! *\o/* Klein rondje met hem gestapt (amper 50meter) wat erg onwennig was, telkens een mini stapje (telkens goed beloond) om dan na te denken maar hij heeft geen enkele stap verkeerd gezet. Over de helft stapte die wel gewoon door voorzichtig, stil gezet beloond en uitgespannen. Meer dan genoeg voor deze keer, terug lekker tijd geven nu om het te verwerken +:)+ .