[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:52

Linsey dat is schrikken! Irritant dat ze dan proberen de jonkies de schuld te geven >;) Hopelijk niks ernstigs aan over gehouden?

Lastig met die starttijden. Met de smr wedstrijddag (marathon) ben ik er ook van 's morgens vroeg tot laat op de dag, maar dan is het vaak mooi weer en mag je een weilandje bouwen bij je trailer. Kan me voorstellen dat je minder zin hebt in uren wachten in een kantine oid.

Romy fijn dat je beestjes daar weg zijn!

Hier erg moe. Gister een begrafenis gehad van een dierbare, en dan zijn de dagen er naar toe natuurlijk altijd een beetje 'gek'.

Ymor

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:04

Die outdoordag is heerlijk een dagje weg toch. Wij hebben toen ook lekker met de pony’s staan grazen.

Gecondoleerd Susanne! Zijn inderdaad gekke dagen dan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:49

Gecondoleerd Suus :(:)

En ik zou het inderdaad ook niet zo erg vinden als het 20 graden was met een zonnetje, maar kan jullie in dit geval goed begrijpen hoor, dag je daar niet heel de dag wil wachten..

Ik heb weer even schattige Pep spam. Moet altijd zo lachen om zijn 'wenkbrauwen'.
Afbeelding
Afbeelding

Wij gaan nu proefrijden in een nieuwe auto en daarna dus naar Nijkerk om de huidige auto weg te brengen. Valt me stiekem wel zwaar want het is een fijne auto. Maar goed er komt iets leuks voor terug! Fijne dag iedereen :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:54

Gecondoleerd Susanne! Wat rot!

Frummels : <3 <3 <3

Zo eens kijken met mijn zieke kop hoe Alfje loopt vanochtend.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:54

Wenkbrauwen zijn zo leuk!!! Ze krijgen er altijd zo’n leuke uitstraling mee.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:58

Gecondoleerd en sterkte Suus!

Ingrid, beterschap. :(:)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:03

Gecondoleerd Susanne :(:)

Ingrid, beterschap!

Kymberly, wat een ontzettend schattige foto's <3 Pepper is zo leuk! (autocorrectie naar Peper :)) )

Donja vond het niet zo leuk, maar ze passen eindelijk! Mijn moeder moest erg lachen om Don haar uitdrukkingen. :P
Afbeelding
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:04

Oh die gekke plek op haar hoofd is die kale plek van laatst, die is enorm hard weer terug gegroeid :P Moet ik nog even bijscheren, zo lijkt ze wel een pandabeertje.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:20

Gecondoleerd Susanne

Frummels ik hecht me ook tijd aan auto's . Wat voor auto krijg je terug?

Haha die uitdrukkingen van Donja :-)

Hopelijk heeft Alf wat minder pijn Ingrid.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:36

Ahh die donja!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:01

Haha Donja kijkt niet heel blij :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:09

Even zomaar een vraagje: zijn jullie pony's wel eens of meerdere keren vernageld? Ben zomaar eens benieuwd hoe vaak dat nou gebeurd bij anderen met ukkies. -O-

De eerste keer dacht ik nog "nou vooruit" maar die gedachte heb ik nu niet meer. 2 uit 3 X vernagelen plus een nagel er verkeerd om in rammen vind ik erg slordig. En hij hoeft dus niet meer terug te komen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:47

Mijn hoefsmid zei toen wel dat het heel lastig was en heeft ook vernageld maar had het gelijk door.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:01

Jimmy is de eerste keer ook heel iets vernageld waarschijnlijk. Ik heb hier in de buurt enorm veel hoefsmeden gebeld die stuk voor stuk die kleintjes niet willen doen.
Ik betaalde voor het beslaan van Jimmy ook een stuk meer dan het beslaan van een groot paard.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:19

Dankjulliewel :)

Willem is nog nooit vernageld geweest. En staat altijd rondom op ijzers.

Knappe Don. De dekens passen mooi!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:05

susanne gecondoleerd en sterkte te komende tijd.

frummels leuke spam

kiekeboef gek genoeg groeien kale plekken altijd erg hard bij pony's ( behalve wat er moet groeien, groeit niet)

ingrid wij hebben jaren geleden 3 shetjes ooits eens laten beslaan maar eigenlijk nooit vernageld.

vorige week 3 shetjes gekocht en 1 daarvan zal hierblijven een zwarte merrie van 6 jaar en zeer leuke en goede papieren zei zal dus dit jaar gedekt gaan worden en voor de fok worden ingezet (is cat a opgenomen en wat premies behaald afstammelingen moet ik thuis kijken (ben ik nu niet))

Afbeelding

Afbeelding

en nog een foto van leentje 8 maanden drachtig.

Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:44

Veel sterkte Susanne!

Loopt Alf al iets beter Ingrid?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:46

Hahaha dat hoofd van don "ik wil niet"

Aahhh peppie met wenkbrauwen how cute <3

Nee floor nog nooit genageld, nou moet ik wel zeggen dat mijn smid vaker shetlander beslaat. Floor deden we altijd met de minimale hoeveelheid pasta beslaan want hij wou nog wel dat ze reactie gaven op bijvoorbeeld het verkeerd nagelen. Hij heeft Floor nog nooit vernageld en floor is nu ook zonder pasta te beslaan. Mijn smid is echt geen doetje hoor, hij houd ook wel eens vast als floor staat te draken met zijn voorbenen, maar nooit zo erg dat hij hem pijn doet.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:15

Gecondoleerd suus !!

Nee gigant is nog nooit vernageld geweest maar ben dan ook zeer kieskeurig wat smeden betreft. Al kan t een keer gebeuren want die kleine voetjes blijven lastig.

Vandaag lekker in t bos gereden

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:00

Mijn smid zou floor zo inladen en meenemen naar huis als die de kans zou hebben :=

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:15

Sterkte en gecondoleerd Suus! :(:)

Toliene is in de tijd dat ze op ijzers stond ook nooit vernageld geweest gelukkig. Dus geen ervaringen mee

Hier een heerlijke vakantie naar Cran Canaria geboekt voor augustus met mijn vriend, we gaan 11 dagen all inclusive naar een resort. Heerlijk uitrusten, en volgend jaar een verre reis maken :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:25

@Susanne, :(:)

@Ingrid, geen ervaring met vernagelen maar mijn hoefsmid heeft het vlak af gezegd dat hij niet beslaat omdat hij het risico te groot vind met die kleine hoefjes. Was hier sprake van geweest destijds met Cup.

@Linsey1998, Amai zalig! Hier al jaren niet meer op reis geweest.

Hebben jullie dat ook dat je door vrienden word getagd in verkoopsgroepen bij pony's? Kijk bewust niet en had nu iemand mij getagd in een berichtje met een grotemaats grullo jaarling. Ideaal van formaat voor de wagen, kleurtje vind ik geweldig maar daarom kijk ik dus bewust niet in verkoopsgroepen.. 8)7 _O- ze zijn eenvoudigweg te verslavend.

Morgen denk ik Jamie nog eens tussen het lamoen zetten om terug te oefenen, als het vriest nog eens slepen ook.
Laatst bijgewerkt door Lori op 10-02-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:27

linda_gigant schreef:
Nee gigant is nog nooit vernageld geweest maar ben dan ook zeer kieskeurig wat smeden betreft

Dit voelt eerlijk gezegd een beetje vervelend. Ik geef werkelijk zonder overdrijven duizenden euro's uit aan Alf en aan alles wat hij mankeert en hij loopt bij één van de beste klinieken van het land. Niets en dan ook niéts is te gek voor hem. Ik hoop dat je dan begrijpt dat ik ervan uitga dat deze kliniek met zeer goede naam een net zo goede smid in huis heeft. En dat ik niet zomaar iemand van de straat heb geplukt die Alf zijn voetjes mag doen.

Je zult het vast zo niet bedoeld hebben maar hij valt heel even verkeerd bij me, sorry.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:58

Kan gebeuren hoor Ingrid, wat er nu allemaal gebeurd is ook heel oliebol voor jou en Alf, dan denk je iets gevonden te hebben wat gaat werken en dan zoiets, als zo'n smid dan rot werk levert dat had niemand kunnen voorspellen. Dat levert voor jou gewoon een hoop stress en dan kunnen dingen verkeerd aankomen! Je ziet achter een scherm ook geen emoties, dus dan kan het nog zo neutraal mogelijk getypt zijn en verkeerd aankomen. ik ken het maar al te goed. Linda zal het vast niet rot bedoeld hebben.
Diep in en uit ademen en je eigen smid er in overleg met de kliniek erbij halen. Hij kent jouw pony beter dan de smid van een kliniek.

En niet rot bedoeld tegenover de smid of de kliniek maar vaak zijn die toch meer ingericht voor grote paarden en ponys en niet voor shetlanders die nog steeds door veel mensen als bijzet pony worden gezien.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:07

Denk ook niet dat Linda het rot bedoelde. Alleen kan ik mij voorstellen dat het voor jou misschien zo overkomt omdat je er al vanalles aan doet. Kleintjes en smeden zijn gewoon heel lastig. Caya is zelfs heel bang voor de smid nadat ze ijzers heeft gehad bij haar vorige eigenaar. En weken kreupel gelopen met een schouder blessure Door de smid.
Denk dat je heel snel al in het leven zit met nagels bij kleine voetjes. Caya daardoor angst en niet meer te beslaan. Zelfs niet met hele spuit sedalin pasta.

Maar soms ontkom je gewoon niet aan ijzers met medische aandoeningen. Er schijnen ook kleine nagels te bestaan of heeft de smid die al gebruikt? Verder ik geen ervaring met kleine ijzers. Bekap zelf en gebruik schoenen. Maar mijne hebben ze ook niet nodig voor medische redenen.