[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:19

Welkom Manon! Leuke pony heb je en ze zijn ook zo slim soms een beetje te... Dan ben je bezig met vrijheidsdressuur merk ik toch dat Pip mij aan het trainen is soms :P

@Fenna Pip haat bijzetten met longeren dus dat doe ik dan ook zo min mogelijk en als het al gebeurd dan wel eraan maar wel zo dat ie het zelf moet uitzoeken. Aan de lange lijnen vind ik het veel makkelijker dan loop ik erachter en kan ik ook alles zien. Aankomende zondag heb ik weer sinds lange tijd weer een lange teugel les.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:06

Tis meer dat Alex vroeger niks anders heeft geleerd dan dat terug drukken bij druk fijner is dan meewerken. Alleen voor de kar snapt hij het wel dat druk links linksaf is enz. Het heeft me bijna een jaar gekost om hem netjes te leren aan de kant te gaan als ik hem aan de kant druk, vroeger drukte hij dan terug met een kracht dat hij jou aan de kant drukt ipv andersom. Het rare is ook dat hij voor de kar links wil en dus vooral in het begin naar links staart en aan de longe kijkt hij dus linksom naar rechts. Als ik voor de kar rechts losser laat dan lopen we algauw links op de weg dus dat is nog even hopen dat ie in de bak op de linkerhand steun gaat zoeken bij de bakrand zodat ik rechts los kan laten. Ik snap wel wat je bedoelt hoor Jelle. Ik probeer idd een hoop uit en werkt t niet dan probeer ik t anders. Daarom dat het bij mijn ritje van 9 km op een gegeven moment heel fijn ging. Maar ik vind dubbele lijnen bij longeren zo anders klinken als halster en enkele lijn, daarom dat ik niet echt durf te proberen.

Alex vindt dat hij bij de lange lijnen mag omdraaien tenzij ik allerlei dressuur figuren van hem vraag, ga dan dus echt dingen qua sturen van hem vragen. Anders vindt hij het te saai en dan gaat hij klieren.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:50

Longeren met dubbele lijnen heb ik ook geprobeerd.... Mijn hand,zweep en lijnen coördinatie is een beetje slecht dus nooit weer geprobeerd

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:13

Welkom Manon :)
Beterschap Mira!

Ik doe langelijnen met mimi om sturen te oefenen en stemcommandos, gaat steeds een stukje beter.

Vandaag was mijn buurmeisje mee, ze heeft een mini buitenritje gemaakt met Mimi <3 (aangezien de bak blub was..)
Mimi is zo braaf! Dit is pas de 4e keer dat ze echt een ruitertje op zich heeft (3e keer sinds ze bij mij is) en heeft echt nog geen stap verkeerd gedaan. Vandaar dat ik dr wel aan een touwtje mee naar buiten durfde te nemen, buiten is ze ook altijd braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:18

Brave Mimi, ben je zeker heel blij met met zo'n brave pony of niet?

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:23

Mira283 schreef:
Brave Mimi, ben je zeker heel blij met met zo'n brave pony of niet?

Jaaa tuurlijk haha. Ze heeft een goede basis gehad bij dr vorige eigenaar, maar verder nog groen qua beleren, maar dat gaat zeer vlot door de goede basis. Ookal doe ik alsnog alles rustig stapje voor stapje. Alleen het sturen is soms nog moeilijk haha.
Soms is ze ook wel een eigenwijze shetlander hoor, anders had ik voor niks een shetlander gekocht. Een beetje eigenwijs is wel leuk!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:35

Het ziet er wel heel erg leuk uit vooral de laatste foto (waar heb je het dekje weg?)

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:37

Mira283 schreef:
Het ziet er wel heel erg leuk uit vooral de laatste foto (waar heb je het dekje weg?)

Divoza, is van sectolin. Ik kon het niet laten om er iets op te laten graveren :o :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:40

Oeh moet ik daar even kijken voor Pip! Die had een roze veel te groot dekje op met princess erop :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:44

Ahh super lief _Celess ! Wat schattig zo met je buurmeisje <3

Mijn jaarling begon meteen aan de deken te trekken toen ik die aan bij Gaya oplegde vanavond.. -:(-
Nu dus maar meteen een spray besteld die het als het goed is tegen gaat.. Anders is die deken
natuurlijk binnen no-time kapot :(

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:51

xApple hopelijk overleefd deken het tot de spray er is. Zo zonde anders natuurlijk :\

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:52

Ik moet hier echt vaker reageren :') Reageer zo(of morgen als ik het vergeet) wat uitgebreider want wij zijn vanmiddag naar de kliniek geweest met Toto voor zijn bult :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:08

_Celess schreef:
xApple hopelijk overleefd deken het tot de spray er is. Zo zonde anders natuurlijk :\

Ja ik vind het zo'n leuk dekentje.. Is het rode dekentje van de stout collectie van HH..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:24

Welkom Manon :) Leuke pony heb je.

Fenna: ik zou niet zomaar gaan bijzetten en trekken aan Alex.. misschien zit er wel iets niet goed in zijn lichaam, een blokkade oid. Als dat niet het geval is, kun je beter aan de dubbele longe werken. Twee longeerlijnen en een hoofdstel is dan al voldoende :) Elke longeerlijn aan een kant van het hoofdstel aan het bit klikken en de buitenste lijn 'over de rug' halen. Het werkt hetzelfde als longeren met de enkele longe, je laat ze in een cirkel om je heen lopen, alleen kun je veel beter stelling/buiging etc vragen doordat je ze kunt begrenzen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:28

Manon, balen zo'n dekenbijter! Mijn ervaring met die sprays is dat het nauwelijks werkt. Mickey ging altijd aan staartflapjes hangen (al talloze zijn er gesneuveld haha) maar pas toen ik ze ging insmeren met sambal stopte hij er mee :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:54

Jorie kriebelt alleen met Alex gelukkig. Hij is niet een vernielzuchtige jaarling. Het kriebelen gaat overigens zonder deken wel vele malen ruiger dan met deken.

Voor de sulky kan ie wel normaal en recht lopen zodra we eindelijk een eindje op weg zijn. ik heb maar 1 longeerlijn, wel een lange dat wel. Maar ik kan de andere lijn wel in elkaar zetten met wat hooitouwtjes, daar hebben we heel veel van en dan als uiteinde een halstertouw. Ik heb een beetje schrik om meteen aan het bit te gaan lopen sjorren met longeren trouwens, maar misschien dat dat voor Alex wel duidelijker is dan met een halster. Ik heb niet het gevoel dat hij ergens vastzit verder, omdat hij voor de sulky wel netjes kan lopen en dan ook de bochten netjes kan nemen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:59

Jelleee schreef:
Manon, balen zo'n dekenbijter! Mijn ervaring met die sprays is dat het nauwelijks werkt. Mickey ging altijd aan staartflapjes hangen (al talloze zijn er gesneuveld haha) maar pas toen ik ze ging insmeren met sambal stopte hij er mee :=

Sambal.. :') Goed. Die ga ik onthouden, bedankt :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:06

Je hoeft ook niet te sjorren aan het bit.. je kunt er betere aanwijzingen mee geven dan met alleen een longeerlijn aan een halster.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:11

Inderdaad, longeren met halster doe ik alleen als ik weinig tijd heb en toch even wat beweging wil geven. Serieus aan het werk, doe ik met een dubbele longe omdat je dan dingen met je paard kunt 'afspreken'. Hij leert er wat van. Rondjes rennen aan het halster daar leren ze niet veel van.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:17

Heb vanavond kunnen mennen nog. :D
Had kleding in de schuur gelegd, dus vanuit werk snel in schuur rijkleding aan en door. :')

Was net voor donker terug, dus zal wel laatste keer doordeweeks zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:19

Even vergeten maar Ayla je kunt trots zijn op wat je al met Boef bereikt hebt zo. Hij loopt mega netjes voor zo'n jonkie.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:45

Welkom Manon!

Wauw Ayla! Netjes al hoor :)).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:38

Patty heb jij trouwens nog steeds korte manen bij jouw pony? Ik twijfel soms of ik Willem ook zal kortwieken (gewoon handbreedte) maar hij heeft dikke pluizige manen en dan ben ik zo bang voor een soort wc borstel coupe..

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:04

Welkom manon! Leuke pony :D
Misty mag vandaag lekker genieten van een massage :D
Ik heb een verzorgertje erbij! Meisje van 9.5!
Als het goed is heb ik vanavond een ander zadel voor haar waar ze wel in past :p
Afbeelding

Oh edit:
Ik heb gisteren eindelijk mijn diploma in ontvangst mogen nemen :D
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:05

Leuk, gefeliciteerd!
Was het een leuke uitreiking?
Was vorige week bij die van m'n broertje en daar hadden ze toch wel wat meer van kunnen maken, zonde!