[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:43

NathalietjeB, fijn dat je om de gezondheid van mijn paardje denkt! ;) ik zal je gerust stellen, ze staat op kort arm gras. Heeft ze genoeg aan. Staat ook aan de stik, anders breekt ze ook uit naar de grote weide waar het gras wel heel rijk is. Hier gaan eerst de andere paarden in. Misschien later in het jaar gaat ze mee, maar dat moet ik nog even aanzien.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:18

Toevallig hebben wij vandaag hoefschoentjes gekocht. Ik ben niet zo van de ijzers en heb zo af en toe wel de behoefte aan extra hoefbescherming.

Wij hebben er weer een 20 km ritje opzitten. Erg leuk, we kwamen 'wilde' paarden tegen en we hebben een stuk gedraafd met galopperende elanden op een meter of 40 afstand. Dan kan je nog zo goed voorbereid zijn, maar dat verwacht je echt niet. Gelukkig waren de pony's braaf en keken er niet van op. Op zulke momenten baal ik dat ik geen capcamera heb.

Mirriej, je mag je lamoenstokken nog wel iets naar binnen draaien. Dan worden de lichtogen wat minder van het schoftje gehaald. Ik vind het wel heel chique staan, zo'n bruin tuig met een bruine sulky.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:56

Zooo saskia dat is inderdaad niet niks! Elanden zijn ook echt mega :oo

Net mijn belastingaangifte gedaan, als die klopt word ik heel blij :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 06:50

Oppassen met 'kort arm gras' hoor. Kort gegeten gras bevat juist enorm veel frcutaan = gevaarlijk.

Leuk Nathalie dat je gaat starten ben benieuwd hoe ze loopt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:02

Lillian__ schreef:

Haha hier net zo :')

Leuk dat je gaat starten Nathalie!
Doen jullie nog mee met de wedstrijd dag?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:48

Amber wat leuk dat je aan de 4 daagse mee gaat doen! Hoeveel kilometer is dat per dag?

Kiekeboefje wat een schattig koppie heeft je pony!

Lilian; toch Macedonië geworden. Leuk!

Nathalietje; leuk dat je wilt gaan starten ook!

Sakvis; woon je in Zweden of Noorwegen oid? Elanden heb ik in Nederland namelijk nog nooit gezien haha

Veel pony's op ijzertjes. Ik rijd nog niet buiten maar wandel en fiets wel veel buiten. Als ik weet dat ik ga draven krijgt hij zijn hoefschoenen aan. Bevalt me prima.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:07

IngridM schreef:
Sakvis; woon je in Zweden of Noorwegen oid? Elanden heb ik in Nederland namelijk nog nooit gezien haha.

Nope, gewoon in Nederland :) Ze lopen in een begrazinggebied wat toegankelijk is voor ruiters en menners.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:08

Gaaf hoor die dieren :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:27

Oh echt haha grappig!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:40

Ingrid elanden preswalski's etc lopen ook in het natuur/wildpark in lelystad (kun je heerlijk wandelen)

Ik wil met milk mee doen aan de wedstrijd dag van t smr maar volgens mij is t al vol.
Ga wel naar de nmprs zomershow.

Kiekeboe juist kort gras is heel slecht voor je paardje, daar kunnen ze juist hoefbevangen van raken door de hoge fructaan gehalte.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:01

Mijne hebben ook hoefschoenen. Caya heeft bij vorige baas ijzertjes gehad maar dat was een drama. Na beslaan liep ze weken kreupel. De smid moest steigerend beslaan.
Ik baal zou vandaag met de manege kids gaan pony versieren en agility gaan doen. Maar ik heb nog koorts... Nu gaat een vriendin het doen. Hadden er juist zo.n zin in.
Ik ben echt blij dat mijne niet meer op gras staan. Na Romy haar hoefbevangenheid... klote stal hade ze gewoon op bevroren wei gedaan. Binnen 1 dag was ze zo hoefbevangen dat zelfs na weken strijden er niks meer aan te doen was.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:20

Nathalie als je mee wilt doen daar zou ik gewoon direct even een mail sturen en desnoods op de wachtlijst. Er melden altijd wel mensen af. Maar volgens mij zijn er nog plekjes vrij. Maar je moet je wel opgeven natuurlijk :)*

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:44

Ik snap de worries om het gras, maar ze staat al haar hele leven 24/7 buiten en vol in het gras. Nooit hoefbevangen geweest of opgezet. Wel gewoon dik. DA komt regelmatig dus er word goed om gedacht :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:27

Romy heeft 15 jaar altijd op gras gestaan. Maar ging opeens mis. Die was in sport conditie aan het trainen voor Z. Ik ben blij dat ik nu gewoon hooi heb. Ik werd echt zo.n soort getraumatiseerde pony mama die steeds op fructaan rader keek

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:23

Die van mij staan ook niet op het weiland. We hebben wel in de paddock weilandjes die niet bemest zijn daar staan ze dan een dagdeel op. Dit gaat erg goed. Ze zijn mooi op gewicht.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:29

ik ga even een bijleespost doen van de laatste 3 pagina's!

Patty14 fijn dat je vaardigheid goed ging! jammer van de dressuur maar dat komt vast wel!

Susanne
van harte gefeliciteerd met je resultaten! knappe willem <3

Kiekeboefje van harte gefeliciteerd met je pony! wat leuk zon verjaardagsmaal :D Ik wil voor Misty dit jaar een paardentaart maken met haar verjaardag

Hier heb ik samen met Misty afgelopen zondag een hele intensieve dag gehad! We hebben een lesdag gehad dat werd georganiseerd door mendistrict noord. het was voor jonge menners en er werd les gegeven in alle onderdelen van het samengesteld mennen ( dressuur, vaardigheid en marathon)
Ik heb hier ook een topic over gemaakt en een reactie zou erg leuk zijn natuurlijk *\o/*
[AR-ITP] Misty op de jeugdmendag in Leek!

Afbeelding

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:07

Leuk claudia
Altijd leuk zo.n lesdag.
Ik val niet meer onder de jeugd helaas!

Afbeeldingwas voordat ik ziek werd nog met het vriendinnetje van Caya en Faya aan de gang geweest. 104 hoog welshje. Over tijdje mag ze ook voor de wagen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:29

Leuke fotos Claudia, ziet eruit als een geslaagde dag!

Patricia die is leuk zeg! :oo hoe oud is die? en voor de verkoop of word ze aangehouden?

Vandaag mijn vrije dag kunnen inleveren :+ heeeel toevallig was een college die na deze week stopt zondag ziek geworden... :j :roll:
Naja elk uur extra is meegenomen.
Vanavond Floor met bodywrap gelongeerd, deed hij keurig :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 05:50

Lillian__ schreef:
Leuke fotos Claudia, ziet eruit als een geslaagde dag!

Patricia die is leuk zeg! :oo hoe oud is die? en voor de verkoop of word ze aangehouden?

Vandaag mijn vrije dag kunnen inleveren :+ heeeel toevallig was een college die na deze week stopt zondag ziek geworden... :j :roll:
Naja elk uur extra is meegenomen.
Vanavond Floor met bodywrap gelongeerd, deed hij keurig :)

Wat is een bodywrap?
Krijg je extra uren uitbetaald of blijven ze staan als compensatie uren?

Beauty is 8 jaar oud. En van de dochter van de staleigenaresse. Ze reed er altijd op. Maar wordt een beetje groot en heeft al grotere opvolg pony nu. Dus nu beleren we haar voor de wagen. Ze woont in de paddock bij mijn pony's. Caya is 104 en faya 109 dus lekker maatje voor erbij. Toen Duvel overleed waren mijne van slag en als afleiding kwam beauty erbij. Hadden ze vriendinnetje om zich mee bezig te houden. Ze rend ook altijd mee in de bak.

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:40

Dat ziet er netjes uit Claudia, zal dadelijk je topic even bekijken.

Gaaf beestje Patricia! Palo's vind ik leuk.

Gister even de pony van mijn stalgenoot opgepakt voor de wagen. Dressuurtraining in de bak. Derde keer in zn leven dat ie in de bak moet werken in plaats van buitenritjes. Het eerste kwartier was het antwoord op alles wat ik vroeg "NEE!!!" maar later begon ze wat los te laten en fijn te lopen. Dier heeft absoluut wel potentie en talent. Meer dan Willem :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:07

Susanne schreef:

Gister even de pony van mijn stalgenoot opgepakt voor de wagen. Dressuurtraining in de bak. Derde keer in zn leven dat ie in de bak moet werken in plaats van buitenritjes. Het eerste kwartier was het antwoord op alles wat ik vroeg "NEE!!!" maar later begon ze wat los te laten en fijn te lopen. Dier heeft absoluut wel potentie en talent. Meer dan Willem :')

Leuk wat voor pony is het?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:35

Heel erg bedankt voor al jullie reacties op mijn ongelukje met Boef dames :) Een beetje steun is altijd fijn.

Saskia: ik snap dat je met slagriem ment hoor, ik heb er niets op tegen. Ik heb er ook een besteld voor Boef, altijd handig om er een te hebben. Vervelend wat er is gebeurd, gelukkig is het ook bij jou goed afgelopen en maken jullie nu weer lekker km's samen. Boef, mijn tuig en HCA hebben er gelukkig niets aan over gehouden, mijn cap laat ik nog even controleren, bedankt voor de tip :) En gaaf dat jullie elanden tegen kwamen!

Amber: ik had echt énorme spierpijn, mijn spieren waren echt beurs. Ik had wel verwacht dat ik het ging voelen, maar uiteindelijk kon ik dagen haast niet lopen en was ik echt heel erg vermoeid. Nu sinds een paar dagen eindelijk niet zo veel meer last. Fijn dat Pelle nu op ijzers staat, hopelijk heeft hij er profijt van. Sjors krijgt volgende week ook weer ijzers, sinds hij op een nieuwe stal staat (november) heb ik ze er tijdelijk af gehad.

Patty: ben benieuwd naar je knappe pony's in set :D Goed gedaan tijdens je wedstrijd, maar dat had ik je al gezegd.

:(:) voor Patricia en Ingrid, nare ongelukken.

Miranda: Jimmy mag idd een (heel) stuk dichter op het rekje, dan zal jij jouw sulky ook wat makkelijker in balans krijgen zonder erg je best te hoeven doen. Knappe Jimmy! Ik betaal 110 rondom + stiftgaten bij mijn huidige smid, dinsdag komt een andere smid en die beslaat rondom voor 125 + stiftgaten. Sjors doet er gemiddeld zo'n 10 weken mee. Ik heb ook hoefschoenen gehad (Equine Fushions), maar Sjors moest ze op een begeven moment alle vier om en dat was me te veel werk voor een rondje over de weg..

Youri: :(:) voor Arie en nog gefeliciteerd.

Fenna: veel plezier op Texel :)

Susanne: super gereden zondag :D Was weer erg gezellig. En Willem is een talentje.

Patricia: balen dat het bij jou niet zo goed ging! Ik ging er ook niet van uit dat je mij herkende, dus geen probleem haha :D Wat een gave pony! Is het een volle welsh of zit er shet in? Mooi maatje ook, zijn ze van plan om 'm uiteindelijk te verkopen? ;)

Ik heb vakantie, maar moet helaas veel werken + heb veel gepland, waardoor ik het erg druk heb. Sjors is vorige week nog een keer behandeld door de osteopaat, hij had een blokkade in zijn rug. Die zat er tijdens en na de vorige behandeling niet, waarschijnlijk is hij tussendoor een keer gevallen/uitgegleden of heeft hij vast gelegen. Daarna mocht ik hem voorzichtig op pakken aan de lange teugel en gisteren heb ik kort wat gestapt/gedraaft voor de sulky, deze week wordt hij als het goed is nog een keer helemaal behandeld. Hopelijk zijn we er dan van af.. hij is veel aangekomen sinds hij 'stil' staat, van 5 à 6 dagen trainen naar rust en lekker gras, dat heeft hem geen goed gedaan :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:08

Sakvis en Nathalietje; nooit geweten dat die daar ook liepen grappig. Ik heb ze helaas zelfs in Noorwegen niet gezien, wel rendieren.

Ik vind het momenteel ook erg eng het gras, zeker omdat Alf misschien toch cushing en/of IR heeft of iets heel anders. Hij staat met masker en mag niet heel lang. Eerst alle resultaten maar eens afwachten.

Patricia dat palomino'tje is wel heel gaaf maar geen 100% welsh denk ik?

Susanne; leuk! Mag je hem pakken wanneer je zin hebt?

Ayla; niet heel gek dat je zo'n last hebt gehad, wel heel vervelend!!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:47

sakvis schreef:
Mirriej, je mag je lamoenstokken nog wel iets naar binnen draaien. Dan worden de lichtogen wat minder van het schoftje gehaald. Ik vind het wel heel chique staan, zo'n bruin tuig met een bruine sulky.

Ik ga ze inderdaad nog iets naar binnen draaien, dankjewel voor de tip. :)
Ik ben benieuwd hoe de hoefschoenen je gaan bevallen.

Lillian__ schreef:

Oh dat zou wel heel erg lekker zeg.

Patricia_86 schreef:
Mijne hebben ook hoefschoenen. Caya heeft bij vorige baas ijzertjes gehad maar dat was een drama. Na beslaan liep ze weken kreupel. De smid moest steigerend beslaan.
Ik baal zou vandaag met de manege kids gaan pony versieren en agility gaan doen. Maar ik heb nog koorts... Nu gaat een vriendin het doen. Hadden er juist zo.n zin in.
Ik ben echt blij dat mijne niet meer op gras staan. Na Romy haar hoefbevangenheid... klote stal hade ze gewoon op bevroren wei gedaan. Binnen 1 dag was ze zo hoefbevangen dat zelfs na weken strijden er niks meer aan te doen was.

Wat zonde zeg dat je ziek was. Hihi wel graag, ik doe agility met de honden, jij met de paarden..

Misty ziet er goed uit zeg Claudia.Volgens mij heb je een erg leuke dag gehad.

Patricia_86 schreef:
Leuk claudia
Altijd leuk zo.n lesdag.
Ik val niet meer onder de jeugd helaas!

[ [url=m/J1dnoP.jpg]Afbeelding[/url] ]was voordat ik ziek werd nog met het vriendinnetje van Caya en Faya aan de gang geweest. 104 hoog welshje. Over tijdje mag ze ook voor de wagen.

Jeetje wat is dit een knappe pony zeg <3

Susanne schreef:

Ga je de pony nu ook vaker oppakken naast Willem?

Ayla schreef:
Heel erg bedankt voor al jullie reacties op mijn ongelukje met Boef dames :) Een beetje steun is altijd fijn.

Miranda: Jimmy mag idd een (heel) stuk dichter op het rekje, dan zal jij jouw sulky ook wat makkelijker in balans krijgen zonder erg je best te hoeven doen. Knappe Jimmy! Ik betaal 110 rondom + stiftgaten bij mijn huidige smid, dinsdag komt een andere smid en die beslaat rondom voor 125 + stiftgaten. Sjors doet er gemiddeld zo'n 10 weken mee. Ik heb ook hoefschoenen gehad (Equine Fushions), maar Sjors moest ze op een begeven moment alle vier om en dat was me te veel werk voor een rondje over de weg..

Ik heb vakantie, maar moet helaas veel werken + heb veel gepland, waardoor ik het erg druk heb. Sjors is vorige week nog een keer behandeld door de osteopaat, hij had een blokkade in zijn rug. Die zat er tijdens en na de vorige behandeling niet, waarschijnlijk is hij tussendoor een keer gevallen/uitgegleden of heeft hij vast gelegen. Daarna mocht ik hem voorzichtig op pakken aan de lange teugel en gisteren heb ik kort wat gestapt/gedraaft voor de sulky, deze week wordt hij als het goed is nog een keer helemaal behandeld. Hopelijk zijn we er dan van af.. hij is veel aangekomen sinds hij 'stil' staat, van 5 à 6 dagen trainen naar rust en lekker gras, dat heeft hem geen goed gedaan :P

Dankjewel, ik heb hem er maandag een flink stuk korter erop gezet, het scheelde aan beide kanten 5 gaten op de strengen. Hij hangt nu ook weer mooi in balans. En fijn dat ik hem nu even een kriebel op zijn kont kan geven als hij het goed doet.

Drukke week dus voor jou. Wel fijn dat Sjors nu nog een keer behandeld is, hopelijk is hij weer snel de oude. Kun je de spekkies er ook weer aftrainen.

Ik heb vanmorgen zo enorm heerlijk gereden. Een kort ritje van 7 km gedaan in het bos. eerst 1,5 km ingestapt tot we in het bos waren en toen veel overgangen gereden, lekker schakelen in de gangen. Halthouden en een stukje achteruitzetten. Heuveltjes op en af gereden en een paar stukje op een heuveltjes achteruit gereden om zijn bilspieren eens goed aan het werk te zetten.

Op een gegeven moment een galopje gevraagd. Toen hij de eerste keer weer voor de wagen stond, sprong hij bij een heuveltje aan in galop en ga toen een bokje, meteen gecorrigeerd en doorgereden.
Dus ik heb er bewust even mee gewacht om die galop er weer bij te pakken. Vandaag dus voor het eerst weer eens een galopje en dat ging prima.

Hij had energie genoeg vandaag :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:27

Volgens mij zit er papier bij. Maar weet het niet zeker. Ze hadden toen lang gezocht naar kleine maat welsh. Ze ging eerst elk weekend op wedstrijd onder het zadel en won bijna altijd.

Fijn dat je Sjors weer kan oppakken