NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:42

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:44

wat ziet die er goed uit zeg...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:50

Shetclub87 schreef:
Dan kun je hem toch hier laten keuren Door een prok dierenarts?

Ik dacht dat je dan geregeld moet zien te krijgen dat je de ouder in Amerika (of eender welk land) vet. kan laten keuren.
Alleen dan kan je eigen hengst ook vet. gekeurd worden voor stamboekopname. (wat trouwens niet thuis kan, dat is enkel voor merries)

Toch? Of ben ik ergens verkeerd?

Benji ziet er erg goed uit!

Meavey

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:53

Klopt helemaal knolselder

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:55

Dustinlover schreef:
Oke kom ik weer even met mijn spammetje van Benji:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

wauw wat super moooi dustinlovrt!! en geef me eens die gouden tip hoe krijg je die buik zo strak?!!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:56

ik krijg gewoon zin om zo'n mini paardje te kopen en helemaal te trainen met als resultaat mooie cijfers op de keuring hahah,

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:32

Hij ziet er erg goed uit Rowan, enneh, Bright is jaloers op dat halster :))

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:17

Mijn Topper hier voor het eerst aan de dubbele longe! Het ging echt super joh in het begin wel ff beetje raar met zn hoofd maar later hele stukken liep hij zo mooi nageeflijk!

Afbeelding

Afbeelding

Deze nog van een paar weken geleden:
Afbeelding

Ja oke de tweede foto niet helemaal netjes maar is een momentopname he, t ging echt goed voor een eerste keer. Mijn lesgever ze de meeste paarden doen eerst wel een raar maar dat deed cez helemaal niet!

Hoe vinden jullie hem eruit zien??

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:02

Shetclub: die heb ik niet haha, Benji is best slank van zichzelf en houd zijn eigen buiten ook lekker bezig. Als je Lorenzo ziet dat is echt een vetzak :P
Verder ziet je paardje er goed uit, alleen zou ik niet zo strak op de borst trainen, meer dat neusje eruit.

Joscaa: Dat was die ook al op dat bruine showhalster of niet :P is een hamilton, bij mhs gekocht :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:03

Die tweede foto vind ik nou niet echt een fijn beeld geven...
Snap dat het een moment opname is, maar hij wordt hier onwijs in een valse knik getrokken.
Beestje is 2,5 toch? Let op dat je m niet overwerkt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:18

Shetclub87 schreef:
Mijn Topper hier voor het eerst aan de dubbele longe! Het ging echt super joh in het begin wel ff beetje raar met zn hoofd maar later hele stukken liep hij zo mooi nageeflijk!

[ Afbeelding ]

Hier wordt ik niet vrolijk van, moet je niet willen!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:30

Dubbele longe op die manier vastmaken is geen aanrader voor jonge dieren! Je trekt ze volledig in de krul en op de voorhand. Hoe zacht je ook in je handen bent, door het gewicht van de longe en de manier van vastmaken trek je je pony altijd in de krul. Je moet ze extreem voorwaarts houden om ze niet op de voorhand te trekken. Probeer eens de dubbele longe direct aan het bit vast te maken. Op deze manier kan je je pony iets tegen je hand aan rijden en je hand loslaten als hij zakt. Ook kan je hem op deze manier veel beter overgangen laten maken en als je handig bent kan je hem zelfs een stukje schoudervoor op de volte zetten en weer rechtstellen.
Daarnaast niet achter de benen vastmaken, elke keer dat hij zn achterbeen wegzet krijgt hij nu een ophouding in zijn mond. Train op lang laag ipv in de krul. Vind sowieso dat veel dieren die ik zie vrij strak en behoorlijk opgericht moeten lopen. Dieren die pas net in training staan en verder weinig doen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:18

Hij lijkt idd zo erg strak, neus zou je niet achter de loodlijn moeten hebben, maar dus wat meer naar voren.
Verder ziet hij er qua conditie goed uit toch?

Over het strakke buik/ volle rug, het is idd een deel aanleg van het paardje.
schraal op de rug is gewoon te weinig voer erin, dan verliezen ze ook al spieren waardoor ze slap worden.
Bij mini's is het vaak een punt van het uitbalanceren van krachtvoer en hooi/gras.
Dus vaak minder gras en hooi, maar dan moet je opvangen door meer krachtvoer te geven.
Maar ook niet al te idioot doen ze moeten wel voldoende ruwvoer krijgen uiteraard!
Anders krijg je koliek, maagzweren en andere gekkigheid.
Vaak word hooi een deel vervangen door wortelen, geweekte bietenpulp, lucerne, grasbrok etc.
Dat geeft een minder volle buik maar genoeg kauw en darmwerking.
Als ze snel schraal worden zou je ook wat meer vet kunnen geven, olie, of bv omega 369.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:31

jongens denk nou aub NIET dat ik slecht ben en hem bewust in de krul trek! ik heb dit samen met mijn lesgever gedaan omdat ik niet zelf wilde prutsen. zij heeft dit zo gedaan. ik zal hem volgende keer idd aan het bit maken. en hij is geen 2.5 maar bijna 3 (eind vd maand)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:41

Shetclub87 schreef:
jongens denk nou aub NIET dat ik slecht ben en hem bewust in de krul trek! ik heb dit samen met mijn lesgever gedaan omdat ik niet zelf wilde prutsen. zij heeft dit zo gedaan. ik zal hem volgende keer idd aan het bit maken. en hij is geen 2.5 maar bijna 3 (eind vd maand)

Vind dat niet proffesioneel van je lesgever... Ik vind het een beetje logisch eerlijk gezegd dat je pony zo gaat lopen als je hem vast zet...

't is niet mijn pony en hier kan je van leren haha,
op internet staan genoeg technieken om je pony aan de dubbele longe te laten lopen.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:54

ja oké ik zal het voortaan anders doen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:34

Ook 3 is een jonge leeftijd. Benji is 4 en die is alleen maar aan het spelen met lorenzo van 11. Af en toe lekker aan de longe, maar ze zijn nog zo jong. En ik denk dat ik een andere lesgever ging zoeken als me dit zo geleerd werd :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:33

Maar maak hem dan direct aan het bit vast ipv als slofteugel. We hebben het allemaal moeten leren dus zeg niet dat je slecht bent maar dit is niet de meest ideale manier. Bij een paard is het makkelijker te doen omdat het gewicht van de lijnen in verhouding niet zo groot is.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:39

Leuke knappe pony's komen er voorbij! Heb er al helemaal zin in :D

Ik sleep Ilona van Baalen ook mee om fotos te maken. :D dus voor stand/portret kun je bij ons terecht. (We hebben allebei niet zoveel ukkies in ons portfolio maar wel al een paar gave aanmeldingen gehad voor die dag!)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:45

ook ik loop rond met camera.. :j :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:52

Gezellig, kunnen we nog meeten ook :D

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:55

Sappos schreef:
Maar maak hem dan direct aan het bit vast ipv als slofteugel. We hebben het allemaal moeten leren dus zeg niet dat je slecht bent maar dit is niet de meest ideale manier. Bij een paard is het makkelijker te doen omdat het gewicht van de lijnen in verhouding niet zo groot is.

Nou ja ik denk dat ik die dubbele longe nog maar achterwege laat dan, of inderdaad misschien eens en dan aan het bit, Maar ik wil hem voor 5 april gewoon wat soepel en gespierd krijgen zodat ie mooi voor de dag komt. Ga hem echt niet overwerken, en na de keuring krijgt ie echt even lekker vakantie zoals mijn paard die heeft nu een half jaar vakantie (nog een maandje nu). Kunnen ze nog lekker spelen en kind zijn :)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:39

De catalogus zijn bekend!! Ze staan op de NMPRS site *\o/*

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:57

Stip zit in reeks 5A!
En ik denk dat we bij een bokker zitten ;)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:07

Onze paarden hebben de nummers 2,9,23,142. En bij rubriek 1 en 1b en 1a en 7. Ik begin er helemaal zin in het te krijgen! Ben bijniewd hoe ze het doen dit jaar :D