35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:11

Ik was idd jarig gisteren, en nee helaas geen opnames ;)

Bij mijn pony werkt zo'n masker perfect, ze laat het keurig om, kan gewoon goed drinken als ze dat wil.
Als ze te vet wordt gaat ze het zand op... Pony gaat van 10 tot 4 naar buiten dus ze heeft hem niet continu op...Ideaal je paardjes bij huis, mijn grote droom.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:59

Ik wil deze week een HCA bestellen, maar weet echt niet welke kleur...pfft! Heb al zwart met oranje gehad en zwart met crème. Iemand nog leuke ideeën?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:40

IngridM schreef:
Hebben jullie pony's ook graasmasker ? Ik heb een greenguard maar Alf krijgt echt wel overal wondjes enzo. Heb al het eea afgeplakt met ducttape maar hij loopt nu ook met een schaap aan zijn neusriem zucht.....hahaha

Ik heb een greenguard liggen, maar gebruik hem nog niet. Ze krijgen hier veel weidegang, van 7.30 a 8 uur tot circa 19 uur. Ze lopen op relatief lang gras, dus fructaangevaar is hier niet zo. Vliegje gaat nét qua gewicht. Hij sport natuurlijk nauwelijks. Ik hem hem wel expres ook hengst gelaten, want dan beweegt hij meer.

Mijn Merens heeft vorig jaar met de Greenguard gelopen. Dit jaar hoeft hij niet, hij is mooi op gewicht. De fjord zou hem eigenlijk om moeten, die is te dik. Hij sport te weinig. Ik doe wel veel met hem, maar maak niet zoveel meters omdat hij revalideert.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:09

Mijn mini stond gister bijna bij ons binnen
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jecco_ellen op 25-06-15 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:11

Ahwww wat lief!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:24

bix: kleur kiezen is lastig he haha!! Heb je foto's van je vorige combinaties?

Haha eigenwijze mini's in huis haha! Heerlijk om ze aan huis te hebben staan hoor:D

Gefeliciteerd Tolbergfan!

Kanniet: is zo leuk wandelen met die kleintjes :D

Geen ervaring met graasmasker hier. Spook heeft zijn prive wei (maar is vrij kaal hoor).

Spook heeft gister wel even bij de 'pony's' gestaan:
Afbeelding

Zij mogen op de oprit altijd de berm 'maaien' ;-)

De badkamer gister gelukkig weer opgelost! Waterschade valt mee, de badkamer moest er sowieso eigenlijk al uit, en is toch al niet meer schadevrij (dit gebeurde wel vaker bij de vorige bewoners haha). Maar kan iig weer douchen!

Op de valreep ook Kyano nog even kunnen mennen, en hij was heel braaf, dus even in de wei om de hindernissen gestuurd. Was de eerste keer in de wei. Was heel trots op hem!
Afbeelding
Afbeelding

Helaas heeft hij iets last van zijn oog. voor het rijden viel het nog wel mee, maar na het rijden hield ie hem half dicht. Arme schat. Oogzalf in gedaan, als het vandaag niet beter is dan zitten we morgen bij de DA.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:42

Kanniet; graasmasker is op zich niet ingewikkeld hoor. Alf accepteerde het binnen 5 minuten en eet en drinkt en doet alles ermee. Alleen krijgt er wondjes door dat is jammer.

Bix; wat een heerlijke luxe vraag; welke kleur krijgt mijn hca hahahaha. Ehhh ik ben wel een blauw fan, beetje mooi lichtblauw ?

Leuke foto's van mini's in huis en kyano voor de wagen !

Prachtig weer weer vandaag; iedereen lekker genieten!

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:43

Bedankt voor het welkom heten!
Bij mij staan de pony's ook zonder graasmasker en ondanks dat ik het zelf kan bepalen hoeveel ze eten vind ik het toch wel moeilijk, hoor. Het is soms bijna zielig hoe weinig ze nodig hebben :D . Drie van de pony's zijn echt te dik geworden terwijl er voor je gevoel niets staat...

Gaaf kleurtje heeft je pony toch, Toydoll! Fijn dat ie zo lekker loopt.

Bix, leuk dat je deze week een HCA gaat bestellen. Kleur kiezen is zoooo moeilijk. De HCA van mn dochter is turqoiseblauw. Dat heeft heel wat hoofdbrekens gekost. Die van mij viel niet veel aan te kiezen. Hij is donkerroze nog wel :) , had ik zelf nooit gekozen maar nu ik m heb vind ik het hartstikke leuk!

Schattig, die kleine pown bijna in huis. Het zijn soms toch ook net hondjes :D

Wij gaan 11 juli trouwens ook naar de NMPRS zomershow met Iris, de appaloosa en Astrid, de perlinobonte. Het veulen van Astrid, Magnum, gaat dus ook mee. Die is inmiddels al gewend dat hij moet wachten als zijn moeder bezig is. Ik ben benieuwd hoe het is, het is voor ons ook de eerste keer.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:09

@ Kanniet, die van mij kreeg ook wondjes van de korf, met name onder de kin, ik heb van fleecestof een zachte rand om de korf genaaid, dat werkt goed. Geen wondjes meer.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:31

De zomer hangt eindelijk in de lucht! {:}
Dat betekend, vliegenspray, vliegendeken en snelheid en afstand beetje aanpassen.
Want de beestjes hebben het ook warm. Daarom ben ik vandaag lekker naar het water gegaan.
Na elk drafje, gingen we stappend door het water.
We hebben 8,5 km heerlijk gereden met een gemiddelde snelheid van 6 km.
Eenmaal weer terug op stal, mijn lieveling lekker afgespoten en daarna nog even ontspannen!

Cherie-Rilora is een 6 jarige merrie van 105 cm, en een hart van goud <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:53

NMPRS geeft die ook stamboek uit? Heb ze namelijk gemailt of ik m'n pony daar in het stamboek kon laten opnemen, maar kreeg als antwoord dat ze alleen paspoorten uitgaven?

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:05

idylle schreef:
NMPRS geeft die ook stamboek uit? Heb ze namelijk gemailt of ik m'n pony daar in het stamboek kon laten opnemen, maar kreeg als antwoord dat ze alleen paspoorten uitgaven?

Stamboek opname doe je meestal bij het ras stamboek, in jou geval toch shetlander?
Je dient dan lid te zijn van het stamboek (nsps) en fokvereniging. Je krijg dan automatisch bericht waar de stamboek opname in jou regio is. In jou geval krijg je een geel papier (veulenboek) Omdat hij nog geen 3 jaar is. Rond de 3 jaar krijg je weer een stamboekopname, en dan gaan ze naar volwassen papier bij deze opname worden ze ook officieel gemeten.
Je krijgt alleen een stamboekpapier als je pony 100% shetlander is. Anders kom je in een bijboek.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:30

Het is een minipaard je geen shetlander ;)

Maar bedankt voor je antwoord !!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:10

Ben voor zwart met crème gegaan, toch weer. Maar nu met kunststofzitting i.p.v. panzitting. En ik ga ook weer voor Zilco, al zag ik dat ze Eurotech nu ook in donkerbruin hebben. Wow! Wel een lange levertijd. En ik vind Eurotech in vergelijking met Zilco erg stug. Maar dat kleurtje... Verliefd! :)

Toydoll, volgens mij sta je daar erg mooi, of niet? Ik ben nog op zoek naar een ander plekje, waar de mogelijkheden om te mennen beter zijn. Ik mag hier niet op het gras, de bak is loeizwaar en op de wegen hier rijden ze knetterhard langs. Dus ik ben heel beperkt, helaas..

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:28

Ik heb voor mijn mini de Eurotech en zou die ook wel voor mijn x welsh Shet willen. Dat is een schimmel, daarbij vind ik bruin ook zo gaaf.
Ik heb nu voor haar een allegaartje.
Gebruik het schoftje van de mini Eurotech
De rest van het tuig is koper.
Afbeelding

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 06:50

Sulky is het geworden!! Merk weet ik niet maar is heel degelijk en ziet er goed uit. Ook tuigje er bij, is niet bijzonder maar wel functioneel.

Mijn stippel heeft onbekende ouders, is er een stamboek waar hij eventueel wel opgenomen zou kunnen worden? Ben nog niet zo bekend in deze wereld.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:31

Leuk, Annelot, een sulky voor je stippel! Heb je m al?
Ik heb geen flauw idee of er een stamboek is die dat doet. Toevallig had iemand iets soort gelijks gevraagd op FB bij het NMPRS. Was jij dat Idylle? Maar uit de antwoorden maakte ik op dat er, nu wel gedeeltelijk in ieder geval, afstamming bekend moet zijn.

Jecco_Ellen, ondanks dat je zegt dat het een allegaartje is vind ik het er mooi uitzien! Gave sulky ook!

Bix, mooi, zwart met creme! Een vriendin van mij had ook gekozen voor het stoeltje. Nou, dat zat wel heel chill, hoor :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:59

Wendy1708 schreef:
Bix, leuk dat je deze week een HCA gaat bestellen. Kleur kiezen is zoooo moeilijk. De HCA van mn dochter is turqoiseblauw. Dat heeft heel wat hoofdbrekens gekost. Die van mij viel niet veel aan te kiezen. Hij is donkerroze nog wel :) , had ik zelf nooit gekozen maar nu ik m heb vind ik het hartstikke leuk!

Wij gaan 11 juli trouwens ook naar de NMPRS zomershow met Iris, de appaloosa en Astrid, de perlinobonte. Het veulen van Astrid, Magnum, gaat dus ook mee. Die is inmiddels al gewend dat hij moet wachten als zijn moeder bezig is. Ik ben benieuwd hoe het is, het is voor ons ook de eerste keer.

Haha leuk toch donker roze :D:D Ik heb toch ook weer dezelfde kleur gekregen van Andries, omdat hij dit nog had liggen, haha.

Veel plezier bij de NMPRS zomer show. Wat houd dat eigenlijk precies in?

Annelot: Foto!

jecco_ellen: Vind het er best netjes uitzien!

Bix: Creme wielen dan? Die kunststof zitting vind ik briljant, die had ik veel eerder moeten bestellen. Zit heerlijk.

Zilco tuig vind ik erg fijn, lekker materiaal en super licht, Kyanos tuig weegt bijv veel minder dan Spook zijn tuig. Makkelijk schoon te houden.
Alleen het hoofdstel vind ik knudde dus ik heb gister een nieuw hoofdstel voor Kyano gekocht.
In Veenendaal zit Letty; die dealt kunststof tuigen van Kieffer en die hebben zelfde materiaal als Zilco alleen bepaalde onderdelen zijn, als je het mij vraagt, een stuk mooier.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:33

Dat was ik idd op fb

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:55

Wat komen er weer leuke fotoos voorbij!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:02

Bix schreef:
Toydoll, volgens mij sta je daar erg mooi, of niet? Ik ben nog op zoek naar een ander plekje, waar de mogelijkheden om te mennen beter zijn. Ik mag hier niet op het gras, de bak is loeizwaar en op de wegen hier rijden ze knetterhard langs. Dus ik ben heel beperkt, helaas..

Mijn stal is heel fijn ja, maar de omgeving valt helaas tegen.

Ik heb geweldige stalbaas; ik mag in de bak rijden zolang hij maar niet te nat is, dan trekt de marathonwagen echt greppels namelijk, maar goed dan is het voor Kyano ook niet te doen. En gelukkig droogt onze bak heel snel, dus dan slepen ze hem ff en dan issie super. Heel droog is hij ook te zwaar vind ik, maar goed dan is de wei wel droog genoeg om te rijden.
Uitrijden moet ik helaas eerst een heel stuk door de wijk en klein stukje weg; dus dat is niet ideaal. Maar goed, stal heeft zoveel voordelen. Geen enkele stal is perfect helaas.

Gister heb ik met Spook gereden! Een buitenrit met een Ymor op bokt, dwars door het nijkerk haha. Was erg leuk en spook was braaf! De broek van het tuig is ook ingekort door tuigenmaker voor spook en nu past ie perfect. Blij mee dus!
Kyano zijn oog is gelukkig weer over.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:23

Wat leuk annelot een stippel voor de sulky, dat zal er vast mooi uitzien.
Idd foto

Dank jullie wel toydoll en wendy1708
Helaas is de sulky te groot voor mijn mini.
Ook nog een beetje tijdgebrek op het moment vanwege tuinverbouwing en 3 kindjes waarvan 2 onder de 2,5 jaar.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:19

idylle schreef:
Het is een minipaard je geen shetlander ;)

Maar bedankt voor je antwoord !!

Hoe weet je dat? Als je weet wat het is, weet je ook bij welk stamboek je moet zijn, of het nu nsps is of niet. Tenzij afstamming onbekend is, kom je ook bij ander stamboek in een bijboek of paspoort.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 07:31

@toydoll, zilco tuigen vind ik ook altijd erg mooi. Eerst maar eens zien hoe fanatiek we gaan worden met mennen en dan wellicht ook eens een zilco :D

@ jecco-ellen, wat een gave highland pony heb je <3 hoe hoog is hij?

Wilde in eerste instantie ook een HCA maar kon er geen tweedehandse vinden. Nu bij het zien van jullie sulky's twijfel ik of die van mij niet te groot is. Driekus heeft er nog niet voor gestaan dus is moeilijk inschatten. Het lamoen zou naar mijn berekeningen mooi horizontaal moeten hangen.

Gisteren hooibalen geperst. Ik hen nu 33 100 kilo balen in folie. Prachtig spul en mooi van eigen land.
Vandaag komt mijn quarter jaarling thuis en ben zo benieuwd hoe hij en driekus samen gaan.

Nog ff foto spam

Afbeelding

Afbeelding

en mijn quarter Clooney

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:22

Wauw wat is hij leuk die driekus!
En Clooney is ook een prachtig paardje.
Vanwaar nu een quarter?
Want ik zie in je profiel allemaal prachtige tinkers.
Hier in Hem staat ook zo'n soort kleur quarter alleen ff donkerder, beetje koffievos kleur.

Dank je wel annelot.
Mijn highlandpony is de grootste in zijn soort, heb hem nog niet officieel gemeten maar hij is ongeveer 1.48
Laatst bijgewerkt door jecco_ellen op 27-06-15 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt