[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineGC

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:08

Fijn dat je daar weg kon Romy, heeft je nieuwe stal nog mooie faciliteiten voor je?

Ik heb me afgemeld voor de indoordag. Ik moest om half 10 horse agility, half 5 vaardigheid en tien voor 6 de bestgaande menpony. Zou betekenen 8 uur van huis af en 9 uur 's avonds weer thuis. Dat vind ik te gek. Dus misschien kun je op mijn plekje Fenna

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:31

ElineGC schreef:
Fijn dat je daar weg kon Romy, heeft je nieuwe stal nog mooie faciliteiten voor je?

Ik heb me afgemeld voor de indoordag. Ik moest om half 10 horse agility, half 5 vaardigheid en tien voor 6 de bestgaande menpony. Zou betekenen 8 uur van huis af en 9 uur 's avonds weer thuis. Dat vind ik te gek. Dus misschien kun je op mijn plekje Fenna

Rare tijden hoor...
Dat wordt een héle lange dag dan...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:37

Ik heb ook de hele middag niks. S ochtends om 10.10 Alex lange lijnen, dan om 1 uur Alex rechtrichten en om 10 over 5 pas vaardigheid en dan om 10 over 6 weer in de eerste ronde bestgaande pony. Dus dat wordt een halfuurtje ingespannen rondstappen voor Alex. Neem Ayla's gemaakte menuitrijdeken dus maar even mee.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:39

Lekker handig die starttijden := Kan goed begrijpen dat er dan mensen zijn die liever thuis blijven.. Jammer.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:43

Ik stond reserve maar heb me er ook af laten halen. Als ik die tijden zie zou ik daar ook niet blij van worden.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:54

Jeetje wat een starttijden... heb er al een hekel aan als ik op KNHS wedstrijden 2 uur moet wachten voor de prijsuitreiking, laat staan dat je bijna de hele dag moet wachten.

Dat is overigens ook de reden dat ik niet meer naar de indoordag ga van het shetlandstamboek in Maren-Kessel

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:59

Ymor wat fijn dat de ponys terecht kunnen op de kliniek!

Ze hadden eigenlijk tijdvakken moeten maken met wanneer wat zou plaatsvinden. Dan is het makkelijker beslissen of je aan bepaalde onderdelen wel of niet wilt mee doen.

Maar ja dat is mosterd na de maaltijd

Ik zit er aan te denken om zodra het nieuwe paleisje voor de paarden klaar is een hele hoop zooi weg te doen (duh ;) )
Maar ik heb nu twee van die opbergkastjes met schuiflades die van ellende uit elkaar vallen, die wilt Ik dus sowieso weg doen en dan deze aanschaffen voor mijn tuig, rijlaarzen, cap, hoofdstellen ect
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/tuin/t ... gKrBfD_BwE
Wat denken jullie?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:07

Lillian__ schreef:
Ymor wat fijn dat de ponys terecht kunnen op de kliniek!

Ze hadden eigenlijk tijdvakken moeten maken met wanneer wat zou plaatsvinden. Dan is het makkelijker beslissen of je aan bepaalde onderdelen wel of niet wilt mee doen.

Maar ja dat is mosterd na de maaltijd

Ik zit er aan te denken om zodra het nieuwe paleisje voor de paarden klaar is een hele hoop zooi weg te doen (duh ;) )
Maar ik heb nu twee van die opbergkastjes met schuiflades die van ellende uit elkaar vallen, die wilt Ik dus sowieso weg doen en dan deze aanschaffen voor mijn tuig, rijlaarzen, cap, hoofdstellen ect
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/tuin/t ... gKrBfD_BwE
Wat denken jullie?

Voor minder heb ik een zadelkast te koop :D :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:51

Linsey heftig hoor. Altijd schrikken en balen van de auto.

Wat jammer dat er uiteindelijk zoveel mensen afmelden. Ik plan altijd een dagje paarden in met zo iets heerlijk. Je moet er uiteindelijk iets voor over hebben

Patty die kisten komen ieder jaar bij de liddl in uitverkoop voor dacht 40/50€

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:44

Ik zoek ook nog een zadelkast. Ik heb nu 1 plank in het hok met zooi en de oude vierwieler vol met zooi en ben gewoon regelmatig iets kwijt omdat het in de andere berg met zooi ligt.

Ik heb nu trouwens SP voor straks klaarstaan. Was in 3 uren klaar met weken, maar ik geef het aan Jorie zodra ik Alex ophaal voor de les. Dus het weekt sowieso langer dan 4 uren.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:26

StalNollie schreef:
Linsey heftig hoor. Altijd schrikken en balen van de auto.

Wat jammer dat er uiteindelijk zoveel mensen afmelden. Ik plan altijd een dagje paarden in met zo iets heerlijk. Je moet er uiteindelijk iets voor over hebben

Patty die kisten komen ieder jaar bij de liddl in uitverkoop voor dacht 40/50€

Denk dat de meeste die gaan er al heel wat voor over hebben. De meeste wonen niet echt in de buurt. Maar om van smorgens vroeg tot Savonds laat daar te gaan zitten en dan soms nog meer dan 5 u tussen de onderdelen... sorry maar vind dat altijd zon stomme opmerking, je moet er iets voor overhebben. Iedereen weet dat je niet met 2u daar weer weg bent.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:34

Ik heb er ook echt wel veel voor over. Maar ik ga mijn pony niet van 8 uur in de ochtend tot 9 uur in de avond op de trailer laten staan... Op de wedstrijddag mag je een klein weitje oid maken. Dan kom ik graag wat langer

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:38

Ik zorg gewoon voor genoeg hooi en desnoods gaan we s middags even lekker het bos in met beide te wandelen. Ik neem verder ook een emmer mee, neem aan dat ik daar wel ergens water kan tappen.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:29

Als er iemand nog een logeerplekje voor de nacht er voor zoekt zou je bij mij op stal (20’min rijden ongeveer) kunnen informeren die doen ook aan vakantie stalling maar denk dat er nog 1 of 2 stallen vrij zijn maar heb ik geen zicht oo (staan 70 paarden die ik niet ken haha)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:57

Wel leuk zulke uitjes en in de zomer is het ook weer een ander verhaal maar ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt zo'n idioot lange dag.

Nou bij Alf is er een nagel uitgehaald die blijkbaar verkeerd erin geslagen was maar hij loopt nog heel erg slecht, ondanks meer metacam dan dat hij weegt. Ik heb sterk het vermoeden dat zijn andere achter pootje ook niet goed beslagen is. Als het maandag nog zo is laat ik de ijzers er onderuit halen. Dit doet meer kwaad dan goed. Arm ventje

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:58

Wanneer is die nagel eruit gehaald Ingrid? Bij Switch duurde het wel een paar dagen voordat hij beter liep.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:06

Patty14 schreef:
Wanneer is die nagel eruit gehaald Ingrid? Bij Switch duurde het wel een paar dagen voordat hij beter liep.

Klopt wat je zegt. Duurt inderdaad paar dagen. Maar hij loopt echt slecht misschien nog wel slechter dan gisteren toen nagel er nog in zat. Hele rare wijde benen, landt op de toon wat hij eerst niet deed dus vandaar mijn twijfel. Zou morgen en zeker zondag echt wel beter moeten worden. Even afwachten maar. Misschien is hij mega aan het compenseren.....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:12

Morgen zou het dan indd al een stuk beter moeten zijn. Arme Alf!

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:28

Arme alf. Tijd voor een andere smid ?

Gigant zn mok neem gelukkig alweer wat af waardoor hij morgen weer fijn buiten kan spelen met de rest. Zn medicijnen houd ik nog aan tot einde van de maand :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:38

Mendistrict west heeft met mij wel meegedacht nu geen 7 uur meer tussen caya en beauty. Nu beauty 12:00 en caya 14:50

Dus misschien als jullie mailen dat er wat gedaan kan worden?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:58

Beter Patricia!

Linda: fijn dat mok al beter gaat! En deze smid hoeft inderdaad niet meer terug te komen.....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:02

Jorie blieft de SP niet. Heb hem nu zijn gastro+ brokjes erdoor gemengd en hij staat nu wel te eten. Gelukkig is het erg koud buiten, dus nu blijft het iets langer houdbaar. Zal ik de emmer erbij in laten vannacht en Alex in de wei gooien of niet?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:08

Als Alex gewend is aan een nacht in de wei staan, kun je dat doen. Maar als hij al een tijd niet op de wei is geweest, zou ik het niet doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:30

Ik heb het voor nu wel even gedaan, want Jorie was zo lekker gretig aan het eten (was bijna halverwege toen ik wegging). Ik kijk straks voor het slapengaan nog even hoever hij is geraakt en dan komt Alex waarschijnlijk gewoon weer op de paddock te staan. Alex kreeg in principe al mondjesmaat wat gras als ik Jorie aan het clickeren was, maar echt al opbouwend op het gras staan ze niet. Dan moet het gras eerst wat verder ontwikkelt zijn, anders durf ik Jorie er niet op te zetten omdat die al eens tegen hoefbevangenheid aan heeft gezeten door gras. Gelukkig blijft SP langer houdbaar met deze kou. Maar is een leer voor de volgende keer dat ik het maak, dat ik de portie kleiner maak.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:22

Frummels schreef:
Fijn dat het zo kan Romy! Hopelijk blijven ze gezond. :)

Grappig Nijkerk. Daar moet ik morgen mijn auto heen brengen :D (verkocht aan een handelaar daar). Ben er nog nooit geweest en is wel een stukje rijden voor ons (uur en kwartier?)

Normaal zou ik zeggen kom gezellig langs maar nu is dat geen optie.

Jammer dat mensen afzeggen voor de indoor dag. Maar ik snap het ook wel.