[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:17

Mooie pony!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:31

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:31

Mooie pony!

Verdi is vandaag weggegaan, reden zet ik niet op bokt aangezien ik eerder commentaar heb gehad toen ik mijn rijpaard verkocht.

Pip is gigantisch opgeknapt na de wormspuit, lekker gewandeld vandaag en hij was zo druk en happy. Echt zijn oude zelf weer :). Van de week ga ik Pip leren wennen aan een klein zadeltje. Stalgenootje is zwanger en hadden het er zo over dat de kleine van haar eerst wel prima op Pip kon leren (rijden). Dus hij word kinderpony haha.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:36

Hallo,
Ik was aan het begin van dit topic aanwezig met mijn verzorgpony, die is toen helaas verkocht. Maaar nu heb ik sinds een aantal weken een eigen shetlander, ze heet Mimi en is een merrie van 8 jaar. Ik ben haar nu rustig een beetje aan het beleren voor de wagen. Hier een fotootje:
Afbeelding
Dus ik ben weer terug van weggeweest en hoop hier weer gezellig mee te kunnen kletsen. :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:38

Welkom terug!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:41

Welcome back! :D Leuke pony, bont is aaaltijd goed!

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:45

Haha dankjullie. Ze is wel bijzonder bont (zoals elke bonte maar toch *D ), zwart hoofd en verder wit, op een tweetal mini stipjes na

Afbeelding

Knappie tijdens de eerste keer slepen van de week <3
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:54

Haha ja leuk getekend zo. Hoe groot is ze?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:54

Dat is leuke bonte :))! Welkom terug

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:24

Welkom terug!
Leuk topic van alex!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:35

Wat is Mimi een leuke pony <3

Ik had vandaag wel ff schrik met Alex, want er kwamen twee quads tegelijk aan, maar hij bleef braaf staan kijken, was op een afstand van iets van 10 meter en ze reden echt heel rustig de bocht door (was bij een kruispunt). Daarnaast heb ik wederom mogen meemaken hoe weinig sommige mensen paarden snappen. Er kwam op de gewone weg een brommer van achteren en Alex raakte wat dribbelig, dus ik hem zeggen dat ie rustig moest doorlopen. Bleef die meneer naast Alex rijden, want tja, zijn ho zou natuurlijk wel even werken :roll: Pony nog zenuwachtiger en eindelijk besloot die man door te rijden en toen kwam er als een idioot een busje (die vond t niet erg leuk dat de meneer op de brommer iedereen ophield) van achteren stormen. Dus pony zo erg over de zeik dat ik maar besloten had om hem even volledig stil te zetten, gelukkig was even verderop weer fietspad. Maar sommige mensen wil ik onderweg echt achter t behang plakken |o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:43

Echt zo vervelend dat sommige mensen niet weten hoe zich te gedragen in het verkeer als er paarden zijn

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:05

Jammer dat sommige mensen slecht rekening houden bij paarden op de weg %) -:(-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:09

Vervelend, hier gelukkig bijna nooit last van asociale weggebruikers. Ik wil je overigens de tip geven om je pony voorwaarts te houden als hij zenuwachtig is, in plaats van stil zetten. Altijd voorwaarts oplossen!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:19

wij maken elke rit wel gekkigheid mee. Gewoon rustig blijven en door rijden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:32

Hij wordt te voorwaarts als hij zenuwachtig is en dan los ik dat op door m even een versnelling lager te zetten, hij stond dan ook niet helemaal stil (stap), maar hij wilde het liefst in galop ervandoor vliegen en ik hoefde niks ervoor te doen qua leidsel, had m op stem teruggenomen en natuurlijk na drie tellen weer draven en draf is al stapvoets voor de auto's achter ons, dus die reden toch al heel langzaam. Dus hij was nog wel heel goed aan de hulpen.
Hier heb ik ook bijna nooit last van asociale weggebruikers op de motors die m even gillend open trekken en wielrenners na, maar dat is Alex inmiddels wel gewend. Dit was eerder onervaren met paarden op de weg van de brommer rijder, ik had even mijn mond open moeten trekken eigenlijk. Ga dat de volgende keer ook zeker doen, want als alles doorrijdt, heeft Alex er geen last van.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:29

Welkom terug, leuke pony :)

Hier ook wel eens mensen die niet zo goed weten wat ze moeten doen als ze langs ons willen. Stal ligt aan een 60 dijk, gelukkig is de dijk breed zat en trekken mijn pony's zich vrij weinig van verkeer aan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:23

Ja, Alex ook, totdat t pal naast hem blijft rijden, dan wordt t een ander verhaal, vooral als het dan ook nog een brommer is.

Als je trouwens een stofje tegenkomt in de kleur van mijn wielen zou je dan aan mij willen denken, wil heel graag nachtblauwe onderleggers die bij de wielen passen, maar kan t nu nog me niet veroorloven, sulky was een erg dure in aanschaf. Heb nu 1 keer mijn moeder gestrikt om het voer te betalen en mijn vader ook al om iets te betalen, dus t hoeft voorlopig nog niet, maar als je eens naar de stoffenmarkt gaat :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:26

Tuurlijk :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:38

Welkom terug. Leuke pony is Mimi

Asociaal rij gedrag zo herkenbaar. Ben altijd blij dat die van mij echt nergens van op kijken. Oké arty wil niet altijd even goed stilstaan bij stoplichten en komt dan omhoog. Voordeel dan is dat gelijk iedereen mij voorrang geeft :=

Vandaag laatste honkbalwedstrijd van dit seizoen dan heb ik weer meer tijd om ook in het weekend te mennen :D

Mira waar heb je Verdi heen gedaan?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:04

Vandaag proef gereden met een hca met Willem. Hij was zonder dat er iets aangepast hadden eigenlijk meteen perfect in balans, zweefde mooi in de lichtogen en Willem liep er eigenlijk heel fijn mee. Stond er wel te dicht op, maar dat maakte voor het proefrijden niets uit natuurlijk.

Ik twijfelde al een tijdje maar ga er toch maar eentje bestellen denk ik. (Cap had ik mee maar heel dom vergeten op te zetten haha)

Afbeelding

Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:12

He Suus zei jij niet ooit nooit eens dood gevonden te willen worden met een HCA :P Hihihi, zonder gein ze zitten lekker he ? <3
Het staat hem goed, alleen kleurtje is een beetje euhhh vloekend bij Willem en zijn ego!

Mimi is een leuke pony, appart getekent zeg leuke naam ook!

Kon je met Alex niet een weg naast het autopad nemen zoals ik steeds je verhalen hoor zou je dat igg een stuk in stres schelen en hou je de auto's ook minder op en word het asociale rijgedrag van ze ook echt overduidelijk minder. (ja ik weet dat je op de weg mag rijden) maar zelf ik met mijn grote aanspanning doe het zelden, alleen echt waar het echt moet.

Hier in de polder rijden ze ook als maffe idioten maar Amadeus reageert er niet op, ik ga gewoon namelijk midden op het smalle weggetje rijden en dan moeten ze weg remmen, of hun gaan de sloot in. :') Als hun remmen dan ga ik netjes meer naar rechts en kunnen ze erlangs. Maar moet ook wel zeggen dat ik eens mijn zweep goed heb geragd op een auto die als een debiel echt als een debiel echt letterlijk! Langs ons heen ging. De polder is hier 60KM/h maar je hebt ze die er 100 rijden of harder. 60 is eigenlijk al te je hebt er smalle wegen tussen en gewoon veel vee en in het weekend wandelaars, ruiters, menners kinderen etc.

Wij hadden vandaag de Pink Ribbon rit. Heerlijk genoten van een super mooi bos! Maar omg wat was het eerste stuk eerste 2 KM ongeveer zwaar! Door de vele regen was dat dus gelijk heide wat we hadden wat onwijs droog was. Ik moest dus gelijk volop rijden, daarna hebben we lekker rustig aan gedaan, en hier en daar stukje galop van Amadeus vind de heuvels onwijs gaaf. Stalgenootje op haar pony ook die waren niet meer te houden die 2. Geweldig om te zien gewoon maar ik vond t op gegeven moment genoeg, ging te snel dus toen zijn we lekker van de omgeving gaan geniete, stalgenootje kwam elke keer wel weer terug of wachten even netjes op ons. Goede training voor Amadeus het inhalen van andere krankzinnige (bange!) ruiters die een KM verderop al begonnen te schreeuwen een KAARRRR een KAARRRRR o my god dat gaat nooit goed. Paarden doen niks, ruiters doen t! Stelletje watjes. We hadden er zelfs eentje die dacht onze weg te blokkeren zodat ze haar groepje ergens anders even kon laten rusten. Nou oke prima hoor als iemand er niet tegen kan rijd ik langzaam, of zet hem even halt maar dit... dit was gewoon te lachwekkend ik heb me stuk gelachen. Pieste nog net niet in mijn broek. Amadeetje had ook onwijs schik.

Ik ga zo eens aan de strand foto's beginnen van jullie, ben net wakker, dook om 2 uur me bedje in. Eten komt er zo aan... Ik heb t weer heerlijk voor elkaar. :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:12

Ik vind ze nog steeds niet mooi en zeker voor dat geld maar hey als mn pony er als een zonnetje mee loopt? :')

Fijn dat je de rit leuk vond. Sommige ruiters zijn idd banger voor wagens dan hun knollen :)
Laatst bijgewerkt door Susanne op 01-10-16 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:16

Ja ze rijden echt heerlijk he die pony's sjouwen er zo mee weg, wonderbaarlijk gewoon. En t uitzicht went, ik vind ze met (open wielen) sportief. :)
Dichte wielen vind ik ze wat ouwerlijker tonen.

Ja die ruiters zijn echt te grappig gewoon, vooral de (veel te zware) ruiiters op hun knol die schreeuwen... :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:29

Sommige paarden hebben nog nooit een menwagen van dichtbij gezien. Misschien weten de ruiters niet eens hoe de paarden gaan reageren. Kan me voorstellen dat je dan niet wilt dat er een met hoge snelheid voorbij komt. Hoef je niet gelijk krankzinnig of een watje voor te zijn....