Ik heb ringen voor het uit de kom schieten van me vingers dit komt door mijn reuma spierslapte en vergroeiingen maar ik denk dat jij die ringen nooit hebt geweten wat de oorzaak was of heb gezien toch?
Mira283
Geplaatst: 28-09-16 23:27
Daarom snapte ik die zin ook niet
Ik ga weer meelezen meiden alles loopt weer niet zoals het moet privé
Ja zeker en ik moet straks nog met twee pony's naar de da lopen in mijn eentje
De nieuwe brokjes ruiken en smaken heel kruidig, Jorie at t met lange tanden op. Die is niet zo voor verandering in voer. Gister hadden ze ook al gekookt lijnzaad, nou dat was toch geen eten vond Jorie. Alex deed gewoon de slobber modus aan, die hoorde je echt gewoon slurpen, haha.
Ze moesten voor hun tweede enting, niks ernstigs hoor. Jorie is ditmaal in zijn borst gespoten, die kon de vorige keer zijn hoofd 3 dagen lang niet hoog optillen zo'n stijve nek.
Dekje is inderdaad super leuk! Maar ik heb niets nodig
Ayla
Geplaatst: 29-09-16 18:09
Leuk hè
Fenna, dat halstertje is een shetlander veulen halster, gaat jouw pony's denk ik niet passen. Geen idee of het vliegenmasker ook werkt tegen knutten, ik zou zeggen van wel, aangezien ze dan niet op de huid kunnen gaan zitten, maar ik heb er geen ervaring mee.
Ja voer wissels zijn pony's meestal niet zo'n fan van, dit kan te maken hebben dat hun darmenstelsel er weer aan moet wennen en sommige pony's kunnen misschien niet zo goed tegen gluten. Ik heb er hier een staan die daar uit zichzelf al geen liefhebber van is als er granen in zitten. Meestal is voldoende ruwvoer met eventueel een vitaminebrok voldoende voor de shetlander. Die van mij lopen hier met gemak de wedstrijden op (ook marathon).
Ik weet wel dat een shet halster veel te groot (Alex heeft maat veulen) is dus t gaat jorie sowieso wel past. Die past ook nog steeds in die xs met drie kleuren die ik vorig jaar voor hem had gekocht. Verder ben ik nu met ze overgestapt op een vitamine korrel die heel kruidig ruikt en smaakt. Metazoa superfit broxx
Susanne
Geplaatst: 29-09-16 19:52
Voer wissels doe ik ook nooit zo abrupt, ik kies er liever voor om een paar dagen beide voeren wat te mengen zodat de pony kan wennen aan de smaak en het lijf er ook aan kan wennen.
Mijn pony heeft overigens niet genoeg aan een vitaminebrokje of natures best of dat soort voertjes. Hij haalt zijn energie om te werken echt uit zijn voer (en daarnaast goede kwaliteit hooi uiteraard). Ieder paard is ook anders.
Ayla
Geplaatst: 29-09-16 20:26
Fenna het halstertje is dus voor shetlander veulentjes.. dan zou zijn hoofd dus niet meer gegroeid zijn
Ik meng meestal ook eerst het voer, voordat ik volledig over stap. Ook Sjors haalt niet voldoende energie uit enkel (onbeperkt) hooi, hij krijgt krachtvoer als aanvullend voer. Als hij op goed gras staat dan pas ik het krachtvoer daar wel op aan, maar daar komt onze kudde (grotendeels kruising shetlanders) toch niet op ivm suikers.
Dat klopt dat zijn hoofd niet gegroeid is, haha. Heb laatst nog een shet veulen leren halster gekocht. Heb nog geen enkel halster voor te hoeven verstellen. Ik had geen keus om meer te mengen, er was niet meer genoeg muesli om te mengen vanavond. Verder was het advies op de site om alleen krachtvoer af te bouwen en muesli kon gewoon in 1 keer. Ach Alex vreet zo ongeveer alles wel en Jorie heeft t ook netjes opgegeten dus ze vinden t wel lekker.
Amadeus krijgt ponybrok puur omdat de rest het ook krijgt en vitamines mineralen maar niet omdat hij de energie nodig heeft. Dat dier loopt op zichzelf.
Pip krijgt muesli waar geen suiker haver inzit die ik gewonnen had. En een handje podogrow erbij, en nu ook zandweg brokjes. Gelukkig eet hij zijn zandweg brokjes op
Ayla
Geplaatst: 29-09-16 21:37
Spul tegen zand (ik geef fijn gemalen psyllium vezels van paardnatuurlijk.nl) moet ik hier standaard mengen met 5 handjes muesli, anders gaat het er niet in Ook niet met slobber.
Sjors krijgt 250gr Havens Kentucky Lite E, 50gr omega 3 mix + een hand luzerne (zonder melasse). Soms doe ik er een klein beetje muesli bij, vaak een klein scheutje zonnebloem olie en een magnesium bruistabletje met kersensmaak Voor de afwisseling, hij besluit soms ineens dat hij iets niet meer hoeft nml. Daar doet hij het beter op dan de Cavalor Endurix die ik hem eerst gaf, maar het is nog even testen. Hij mist vooral explosieve energie, is heeeel nuchter en tam van zichzelf. Tenzij hij marathon hindernissen ziet, dan is hij niet meer te houden
Mira283
Geplaatst: 29-09-16 22:01
Moet het ook niet te hard roepen dat ie alles opeet zul je zien morgen dat ie het laat staan Heb bij de paardendrogist die brokjes gehaald want poeders blaast meneer uit de voerbak of weigert het te eten. Een magnesium bruistabletje? Verwende pony is Sjors
Ayla
Geplaatst: 29-09-16 22:07
Haha opzich Zo'n tabletje doet vrijwel niets voor hem, alleen magnesiumcitraat wordt opgenomen en dat zit niet in die tabletjes. Maar hij vind het wel heel lekker en houdt er van als zijn voer nat is
Switch krijgt op het moment alleen en handje brok. Maar hij voert dan ook niet heel veel uit . Op stal hadden ze appels van de appelboom geplukt maar die moet hij ook niet hebben. Beetje verwend .
Alex krijgt 60 gram Metazoa superfit broxx nu en Jorie 50 gram, verder krijgen ze daarbij de grove lucerne en daar dan twee kleine handjes van nu. Ik meng mijn gekookte lijnzaad ook met 2 appels en een plakje brood bij gebrek aan slobber of muesli, dan slurpt Alex het op, maar Jorie nog niet.
Misty en calimero krijgen 500 gr pavo natures best (muesli) En hooi. Verder niks behalve een kale weide
Susanne
Geplaatst: 30-09-16 13:47
Willem krijgt Hartog energy special en magnesium. En met flinke ritten of wedstrijd dan krijgt hij elektrolyten. Hij is een pony die snel en veel zweet en ik heb gemerkt dat hij hier echt baat bij heeft.
Er staat zo'n geweldige pony op marktplaats, een (uiteraard bonte) van 3 jr en ruime meter. Ik wil het